کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سرمایه‌ها از بانک‌ها فرار می‌کنند؟


کد خبر : ۴۸۷۹سه شنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵:۱۷۳۳۳۷ بازدید

عضو هیئت علمی دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به کاهش نرخ سودهای بانکی گفت: خطر خروج سپرده ‌از بانک‌ها جدی نخواهد بود.

دکتر مصطفی سلیمی فر کاهش نرخ سود بانکی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با کاهش این نرخ انتظار می‌رود هزینه‌های سرمایه کاهش پیدا کرده و هزینه‌های تولید کم شود که این امر کاهش تورم را در پی خواهد داشت.

وی، کاهش تدریجی نرخ سپرده‌های بانکی را منطقی دانست و ادامه داد: انتظار می‌رود در نتیجه کاهش این نرخ، انتظار تورمی کاهش یافته و در انتها این امر به کاهش تورم انجامد.

سلیمی‌فر در خصوص دخالت دولت در کاهش نرخ سپرده‌های بانکی عنوان کرد: بانک مرکزی جزئی از دولت بوده که به طور مستقیم در این کاهش نرخ دخالت داشته است. درصدی که در حال حاضر شاهد کاهش آن هستیم موجب خروج سپرده‌ از بانک‌ها نمی‌شود چرا که در حال حاضر بازار موازی برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد که سودآوری بیشتری داشته باشد.

این استاد دانشکده امور اداری و اقتصاد دانشگاه فردوسی افزود: در گذشته بازارهایی مثل سکه، ارز، مسکن و خودرو وجود داشت که به دلیل سودآوری زیاد، مردم برای سرمایه گذاری در این بازارها رغبت نشان می‌دادند اما در حال حاضر این بازارها جذابیت خود را از دست دادند و سپرده‌گذاران منتظر اقدامات دولت هستند بنابراین خطر خروج سپرده از بانک‌ها جدی نیست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها