کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پنج دلیل برتری تبلت‌های اندرویدی در ایران


کد خبر : ۴۸۵۳دوشنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۲:۵۲۳۰۱۲ بازدید

حقیقت این است که تبلت‌های مبتنی بر این سیستم‌عامل در حدی پرطرفدار هستند که سهم بزرگی از موجودی بازارهای جهانی و همچنین بازار ایران به نمونه‌های اندرویدی اختصاص دارد.
پنج دلیل برتری تبلت‌های اندرویدی در ایرانپنج دلیل برتری تبلت‌های اندرویدی در ایران

 محبوبیت تبلت‌های اندرویدی موضوعی نیست که بتوان آن را انکار یا تکذیب کرد.

حقیقت این است که تبلت‌های مبتنی بر این سیستم‌عامل در حدی پرطرفدار هستند که سهم بزرگی از موجودی بازارهای جهانی و همچنین بازار ایران به نمونه‌های اندرویدی اختصاص دارد.کارشناسان می‌گویند: تنوع بالای برند، مدل، قیمت ارزان و سهولت کار با این سیستم‌عامل متن باز از دلایل محبوبیت تبلت‌های اندرویدی است. علاوه‌بر این اعلام شده است که تبلت‌های اندرویدی کاربر را با دردسرهای کمتری مواجه کرده و نرم‌افزارهای کاربردی متنوع‌تری به آنها ارائه می‌کند.با توجه به این موضوع، آنها منطقی می‌دانند که تقریبا دو سوم بازار تبلت را نمونه‌های اندرویدی به خود اختصاص داده باشند.

اما برخی از کاربران و خریداران تبلت، تنها به صرف ارزان‌قیمت بودن برخی از نمونه‌های اندرویدی موجود در بازار به سراغ این تبلت‌ها می‌روند. درحالی‌که اطلاعات چندانی از ویژگی‌های کاربردی این تبلت‌ها ندارند. با توجه به این موضوع در این بخش ما اشاره‌ای به برخی از دلایل محبوبیت تبلت‌های اندرویدی کرده‌ایم. اگر به این موضوع علاقه‌مندید این مطلب را بخوانید:

تسخیر بازار توسط تبلت‌های اندرویدی

کارشناسان می‌گویند: در بازار ایران بیش از 80 درصد تقاضا به نمونه‌های اندرویدی تبلت اختصاص دارد.به گفته آنها، محبوبیت این سیستم‌عامل در حدی است که برخی از شرکت‌های ایرانی فعال در بخش‌های دیگر آی‌تی به تولید نوت‌بوک‌های مبتنی بر این سیستم‌عامل روی آورده‌اند و به نظر می‌رسد در آینده نزدیک شاهد عرضه ابزارهای اندرویدی متنوع‌تری به بازار باشیم.

یکی از فعالان بازار هم با اشاره به این موضوع که آی‌پد و تبلت‌های ویندوزی مخاطبان خاصی در بازار ایران دارند گفت: نمونه‌های ویندوزی و تبلت‌های اپل (آی‌پد) به‌دلیل قیمت گرانی که دارند در بازار ایران مخاطبانی خاص دارند. به گفته وی، البته وجود مقرراتی بابت نصب برنامه‌های کاربردی و همچنین ممنوعیت‌هایی که در زمینه پرداخت‌های مشتریان ایرانی وجود دارد به کم توجهی خریداران به سوی این تبلت‌ها منجر شده است.وی افزود: به نظر می‌رسد سهم تبلت‌های ویندوزی و آی‌پد در بازار ایران روز به روز در حال کاهش و در مقابل سهم نمونه‌های اندرویدی در حال افزایش است.همچنین براساس گزارش شرکت تحقیقات تکنولوژی، IDC تبلت‌های اندرویدی به مرور فاصله خود را با آی‌پد‌های اپل کم می‌کند.

البته همچنان اپل حرف اول را در بازار جهانی تبلت می‌زند، اما گویا روند رو به رشد آن متوقف شده و در مقابل تبلت‌های سامسونگ پیشرفت‌های بیشتری داشته‌اند. بر اساس این گزارش سهم سامسونگ در بازار تبلت در سه ماه اول 2014 به 3/22 درصد رسیده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 5/17 درصد بوده است. همچنین مدیر این مرکز تحقیقاتی می‌گوید که تقریبا دو سوم سهم تبلت‌ها را سیستم‌عامل محبوب اندروید به خود اختصاص داده است؛ ویندوز نیزسهم کوچکی از بازار را در اختیار دارد.

 چرا اندرویدی‌ها محبوبند؟

1- قیمت ارزان:
هر قدر هم کاربری حرفه‌ای باشیم، اما قیمت فاکتوری مهم است که روی انتخاب ما هنگام خرید تاثیر زیادی می‌گذارد. همین فاکتور با‌اهمیت قیمت موجب شده است تبلت‌های اندرویدی محبوبیتی مثال زدنی داشته باشند.حتی برخی می‌گویند: بازار تبلت، رشد و توسعه خود را مرهون ورود تبلت‌های ارزان‌قیمت اندرویدی است.زیرا تبلت‌های اندرویدی موجود در بازار حداقل قیمتی بین 300 هزار تومان و حتی شاید کمتر داشته باشند.

2- تنوع بالای مدل و برند:
تنوع بالای مدل و برند در بازار تبلت‌های اندرویدی هم یکی از دلایلی است که محبوبیت تبلت‌های اندرویدی را در پی داشته است. این تنوع بالا در برند، مدل و البته قیمت موجب شده تا قدرت انتخاب خریدار افزایش یافته و او بتواند تبلت مورد نظر را از میان تعداد بیشتری انتخاب کند. به شرطی که در بازار پرتنوع سردرگم نشود.

3- سهولت نصب و استفاده از برنامه‌های کاربردی:
اندروید یک سیستم‌عامل متن باز است که برخلاف سایر سیستم‌عامل‌ها دست کاربر را برای استفاده از این نرم‌افزارها باز می‌گذارد. از سویی اندروید سیستم‌عاملی عمومی است که سهولت کاربری بیشتری دارد.

4- عرضه گسترده نرم‌افزارهای کاربردی ایرانی:
با توجه به محبوبیت زیاد سیستم‌عامل اندروید در بازار ایران، بسیاری از شرکت‌های نرم‌افزاری به تولید محتوا برای کاربران تبلت‌های اندرویدی پرداخته و موفق نیز بوده‌اند. پارس هاب، کندو، ایران اپ، کافه بازار و... برخی از آنها هستند.

5- ارائه خدمات پس از فروش توسط شرکت‌های مطرح:
این موضوع هم به خودی خود تاثیر زیادی در افزایش سطح تقاضای تبلت‌های اندرویدی در بازار ایران گذاشته است.پشتیبانی شرکت‌های مطرحی نظیر آواژنگ، انفورماتیک گستر و... از برخی برندهایی که شاید کمتر نامی از آنها به گوش رسیده باشد موجب شده است تا خریداران با اعتمادی که به این شرکت‌ها دارند برای خرید این تبلت‌ها اقدام کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها