کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

پراید با موتور HP , کاهش کیفیت ، افزایش امنیت

کدخبر:۴۸۰۶جمعه، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۵:۲۲۲۸۴۰۷ بازدید

هرچند سایپا بارها نام این محصول ابر موفق خود و ناموفق کمپانی های فورد، مزدا و کیا را تغییر داده است و حالا پس از دگردیسی های متعدد دیگر محصولی به نام کیا پراید در سبد محصولات این شرکت وجود ندارد.

اگر تنها یک واقعیت بزرگ در مورد بازار خودروی ایران وجود داشته باشد.آن واقعیت حضور فوق العاده پر رنگ پراید در خیابان ها و زیر پای مردمان ایران زمین است.بنابراین پراید به نوعی مهم ترین خودروی فعلی ایرانیان است.
 

w3shw2e75nvuntssgko.jpg
 

هرچند سایپا بارها نام این محصول ابر موفق خود و ناموفق کمپانی های فورد، مزدا و کیا را تغییر داده است و حالا پس از دگردیسی های متعدد دیگر محصولی به نام کیا پراید در سبد محصولات این شرکت وجود ندارد.اما همه میدانیم صرفا به واسطه تغییر انواع مدل چراغ و کم و زیاد شدن قدرت خروجی نام یک خودرو تغییر نمیکند.اگر روند مروری بر نام ها و کدهای پراید در طول تاریخ یعنی مدل های صندوقدار و هاچ بک،  صبا و نسیم.پراید سفری (استیشن)، 141LBI. 141DLX. 132، مروارید، 111.، 131. 132 و X132  داشته باشیم در میابیم که سایپا میتواند برای کسب عنوان بیشترین تغییر نام برای یک محصول واحد در کتاب رکورد های جهانی گینس امیدوار باشد.

البته حال و روز ایران خودرو نیز در این رابطه بهتر از سایپا نیست که انواع و اقسام مدل های سمند را به نام های گوناگون عرضه میکند.به هر روی مدتی است سایپا دستی بر سر و گوش پر تیراژ ترین محصول خود کشیده و  با انجام تغییرات مختصر فنی ، همچون بازنگری در طراحی منیفولد ورودی، سیستم سوخت رسانی و سر سیلندر ، قدرت خروجی موتور را در حدود 4 اسب بخار افزایش داده است.و از 63 اسب بخار به 67 اسب بخار در دور موتور 5500 RPM رسیده است.این تغییر بزرگ باعث شده است که محصول جدید از خانواده X100 پسوند HP+ مخفف عبارت  HORSE POWER را بر دوش بکشند.تنها تفاوت ظاهری این مدل های تقویت شده ! با خودروهای عادی برچسب  HP+است که بر روی گلگیر جلو خودرو چسبانده شده است.البته در صورتی که درب موتور را بالا بزنید شاهد نشان  HP+بر روی درب سوپاپ ها نیز خواهید بود.

به گفته مالکان این افزایش قدرت در هنگام رانندگی  چندان به چشم نمی آید چرا که از هر زاویه ای که بنگرید 4 اسب بخار رقم قابل توجهی نیست ،به خصوص که شاسی خودروهای گروه X100 به دلیل انجام تغییرات در راستای بالا بردن ایمنی ، سنگین تر از مدل های قدیمی است اما آن طور که از شواهد پیداست مصرف سوخت و میزان آلایندگی مدل های جدید به واسطه تغییرات انجام گرفته اندکی کاهش یافته است.

 

w22beg5wr4xyfpl0tyh2.jpg

به نظر میرسد در مورد گیربکس خودرو کوچکترین تغییری رخ نداده باشد، همچنان فاصل فیزیکی محل جا رفتن دنده ها بسیار زیاد است و بازوی راننده برای تعویض دنده های یک به دو و دو به سه فاصله ای در حدود دو برابر مقدار معمول در سایر خودروها را در می نوردد.ضریب دنده های 4 و 5 نیز بسیار بلند (سبک) است که این مشکل باعث کاهش چشمگیر عملکرد خودرو در سرعت های بالا و مسافرت های خانوادگی میشود ،چرا که وزن خودرو با وجود بار و مسافر در چنین شرایطی در بالاترین سطح خود قرار داد.البته پروژه های متعددی در راستای بهبود قابلیت های گیربکس پراید در مگا موتور تعریف شده است اما آنطور که ما میدانیم هیچ کدام از تغییرات حاصل از این پروژه ها به دلیل افزایش هزینه های تولید در خطوط تولید انبوه به کار بسته نشده اند.

 

op6nw4pyea0t3l5kh06w.jpg


تغییرات صورت گرفته در زمینه افزایش ایمنی اتاق علیرغم افزایش وزن نتیجه مثبتی را در پی داشته است و سطح ایمنی این خودرو فوق العاده خطرناک در دنیای واقعی بهتر شده است. هرچند امیدواریم با نصب ایربگ راننده و سرنشین شاهد کاهش چشمگیر آمار تلفات جاده ای باشیم اما سوالی که در این زمینه مطرح است این است که چرا پیش از این برای افزایش ایمنی پراید اقدامی صورت نگرفته بود؟ چرا که خودروهایی با پلت فرم پراید در حدود 15 سال است که در تصادفات جاده ای نا ایمن بودن خود را به پر هزینه ترین شکل ممکن اثبات کرده اند.

یکی از بزرگترین تفاوت های این پراید ها با نمونه های قدیمی تجهیز شدن خودروهای جدید به ترمزهای ABS است که به واسطه پیگیری های مستمر نیروی انتظامی صورت پذیرفت.به طور کلی وظیفه ترمزهای ABS یا ضد بلوکه ترمز همانطور که از آن ها پیداست جلوگیری از قفل شدن چرخ ها (به خصوص چرخ های جلو) در زمان ترمزگیری های شدید است.اما آنطور که مالکین میگویند هرچند قابلیت های کلی سیستم ترمز به واسطه نصب ABS افزایش یافته است اما همچمنان صدای کشیده شدن چرخ ها به خصوص بر روی مسیر های لغزنده و خیس شنیده میشود. البته آنطور که از شواهد پیداست مقصر اصلی در این رابطه لاستیک های فابریک با برند کویر تایرهستند که حتی در زمان نو بودن نیز از چسبندگی بسیار اندکی به راه برخوردارند به شکلی که مالک خودرو تنها 3 روز پس از تحویل گرفتن خودرو در زمان حرکت دور یک میدان کنترل خودرو را از دست داده بود و در پی این حادثه تصمیم به تعویض لاستیک های خطرناک کویرتایر را با نمونه های هم سایز ساخت  KUMHO گرفته بود.همین تغییر ساده بهبود چشمگیر هندلینگ و افزایش قابلیت ترمزگیری را در پی داشته است ، البته بازهم در زمان ترمزگیری شدید بر روی سطح آسفالت خشک از سرعت حدود 80 کیلومتر درساعت مسافت کشیده شدن چرخ ها به حدود 0.5 متر می رسید و البته مسافت قفل شدن بر روی مسیر خیس و با لاستیک های نامرغوب بسیار بیش از این رقم خواهد بود.

از مسائل فنی که بگذریم فضای درون کابین نیز دستخوش تغییرات اندکی در فضای نشانگر های پشت آمپر شده است و یک نشانگر دیجیتالی برای شمارش کیلومتر کارکرد و …در فضای بین سرعت سنج و دور سنج موتور خود نمایی میکند.همچنین طراحی داشبورد علیرغم ارتقاء نسبت به مدل های قدیمی از نظر کارایی افت کرده است، چراکه به دلیل شیب زیاد سطح فوقانی این بخش ، دیگر امکان قرار دادن اشیا بر روی داشبورد منحنی شکل وجود ندارد.

مالک خودرو از صدای تولید شده به وسیله سیستم کلاچ در زمان سرد بودن خودرو  و کج بودن قاب زیر فرمان و سفت جا رفتن دنده ها شکایت دارد.طرح رودری نیز که در سری جدید پراید ها متفاوت از طرح اصلی و قدیمی است از ظاهر مناسب و مدرنی برخوردار است اما کیفیت اهرم بازکننده درب (از داخل) تعجب آور است.این قطعه پر کاربرد بر خلاف نمونه های قدیمی از جنس پلاستیک بسیار نازکی ساخته شده است و در زمان بازکردن درب خودرو از داخل به راستی خم شدن آن را مشاهده خواهید کرد.در واقع مهندسان سایپا این قطعه را در اوج ظرافت و در لب مرز شکستن طراحی کرده اند.از طرف دیگر هیج کدام از درب های خودرو حتی پس از رگلاژ نیز به خوبی بسته نمیشوند و این وضعیت در مورد درپوش موتور به بدترین شکل ممکن خود نمایی میکند .برای بستن درب موتور نیاز به 3 تا 5 بار تلاش خواهید داشت.از سوی دیگر کیفیت رنگ نیز چشمگیر نیست و قطره های باقی مانده از مرحله اصلی رنگ امیزی در فضای بین درب عقب و گلگیر به چشم میخورد . بر روی ستون عقب نیز آثار گرد رنگ آنچنان واضح است که انگار خودرو به جای خطوط مدرن رنگ آمیزی سایپا در یک تعمیرگاه کوچک رنگ آمیزی شده است.

ریشه تمامی مشکلات کیفیتی را میتوان در یک لغت خلاصه کرد، قیمت تمام شده! و البته حجم عظیم تحریم ها و مشکلاتی که باعث شده اند حتی در روند تامین ورق های بدنه نیز اخلال ایجاد شود.در چنین شرایطی واضح است که بخش عظیمی از توان مهندسان سایپا صرف یافتن روش هایی برای کاستن از هزینه های تولید میشود. با تشکر از مالک خودرو ، آقای آرمین نصیر بیگ که خودرو خود را در اختیار ما قرار دادند.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

ss: 1393/2/2620:27:47،
264
34
بابا سایپا دیوونمون کردی از ذوق زیاد
پزشک عمومی: 1393/2/2620:58:16،
134
51
چه عجب در مورد ماشینایی که به جیب ما میخورند هم یه چیزی نوشت
میشه در مورد درصد رضایت مردم از تیبا هم پست بگذارید
علی جون: 1393/2/2621:51:33،
110
33
مشکل ما مردم همیشه در صحنه ایم که مشتری دائم ایران خودرو و سایپاییم
هرچند یه عده ای به هر دلیلی می خرن اما بخدا اگر پایه میشدیم و نمی خریدیم درست می شد
Crystal: 1393/2/2622:14:43،
109
38
هرکاری هم کنه سایپا آشغالی بیش نیس ! حالا میخواد Bmw تولید کنه فقط موندم توی آخرت با این وجود این همه تلفات چطوری میخوان جواب خدا رو بدن ؟!
احسان: 1393/2/2622:45:12،
40
125
شما که از همه انتقاد می کنید
خودتون واقعا ادمای درستکاری هستید که می گید سایپا کار خوش رو درست انجام نمیده؟
armin: 1393/2/2622:53:46،
64
33
ما ایرونی ها فقط تو صف نانوایی و سبد کالا و ترافیک خودرو پشت هم هستیم در برابر مشکلات همیشه سکوت کردیم یا فقط حرف میزنیم عمل نمیکنیم ...اخرین سنگر سکوته حق ما گرفتنی نیست اسمونشم بگیری این پرنده مردنی نیست... سرباز کوروش
pipeman: 1393/2/2623:36:47،
53
64
خداروشکر که شما توی دهه شصت نیستید. اون روزا جنگ بود و وضع خیلی بد بود و اگر کسی پیکان زیر پاش بود مقام خداگونه داشت. خداییش جوونا حسرت یه براوو داشتن
رضا: 1393/2/2623:44:47،
73
26
اینایی که میان به منتقدین سایپا منفی میدن کمتر از اونایی نیستن که پراید را میسازن و جون مردمو میگیرن.
سیامک: 1393/2/2623:54:44،
41
27
آی کجایی عمو مشتی رجب ؟
که ما خوش می تازیم دنده عقب !
کتاب: 1393/2/2623:59:36،
38
26
خدایا خودت بدادمون برس
اگه ازراعیل نیاد سراقمون این میاد
امیر علی: 1393/2/2708:10:56،
36
29
همیشه سایپا لگن ثابت کرده که مدلهای قبلی بهتر بودن ! فکر کنم با این همه نوآوری باید کره یها بیان از ما یاد بگیرن
رنگین کمان: 1393/2/2711:38:39،
50
28
سرعت که بره بالا 100 تا فکر کنم پرواز کنه اینقد تبلیغ نکنید ماشین های وارداتی داره به 100در صد میرسه
مهرداد: 1393/2/2712:43:02،
60
29
خوبه خجالت نمیکشن میان یه همچین چیزیو اخبارش می کنن. سایپا به روح اعتقاد داری ؟
مدیر: 1393/2/2620:45:49،
114
35
واقعاً مشاهده سازگاری پراید با دنیای مدرنیته، نیاز به عینک 3D دارد!!!!!!!
علي: 1393/2/2702:18:43،
43
32
اقا من شرمندم
من معذرت ميخوام
خواستم مثبت بدم داشتم به سايپا ميخنديدم حواسم نبود دستم خورد رو منفي
فكر كنم بقيه هم كه به نظر شما منفي دادن اتفاقي بوده
سيا: 1393/2/2713:20:12،
46
28
بابا سايپا با روح و روان ما بازي نكن،پرايد سوپر اسپرتت تو حلقم،اي hp اي HORSE POWER ،با عاشقات اين كارو نككككن، ما منتظر پرايد كروك و كوپه هم هستيم ، پوز بوگاتي و پاگاني رو زدي با اين حركتت ، چهاااااااار اسب بخار...اشك تو چشماي ادم جمع ميشه وقتي خودرو سازي مثل تو و ايران خودرو برنداي كشورشن...
Viperizer: 1393/2/2620:54:34،
94
37
مهندسین سایپا...خسته نباشید خدا قوت..!!!
واقعا" افزایش قدرت به این میگن!!، مرسدس و BMW و Audi و دیگر گاری سازان جهان یاد بگیرن!!!...،اصلا" این 67 اسب بخار قدرت زیر پای آدم احساس میشه...
احیانا" برای توقف این خودروی قدرتمند توی آپشنای فروش ترمز های سرامیک کربنی نذاشتن؟؟؟!!!...
پریسا: 1393/2/2621:05:32،
35
84
خوب نمی‌شه که هم بنجل چینی‌ وارد کرد هم محصولات جدید تولید کرد، همینم خیلی‌ خوبه. سایپا انتظار نداشتیم
kh: 1393/2/2621:09:12،
82
32
حالا ديگه راحت ميتونم سرمو بگيرم بالا و داد بزنم من يه ايرانيمممم!
وولک: 1393/2/2701:03:48،
55
24
کاکو جای ما هم داد بزن
حشمت: 1393/2/2621:13:20،
32
143
ملاک من برای قدرت اتوموبیل حجم موتوره و از این نظر این خودرو قدرت مطلوبی داره، به هر حال در شرایطی که تحریم بودیم دستاورد قابل تقدیری هست.پیشرفت پله پله انجام میشه و به نظرم تلاش بر روی پلتفرم پراید ميتونه باعث جهش تکنولوژیک کشور عزیزمان بشه
AliTMM: 1393/2/2704:19:09،
73
31
دوست عزيز پيشرفت تا كى شركتى كه 35 سال ماشين توليد كرده بازهم پله پله اخه چه تقديرى چه پلتفرمى چه تكنولوژى تا كى
دلواپس: 1393/2/2621:16:40،
90
55
مرگ دست خداست پراید وسیله است
پریسا: 1393/2/2621:21:18،
109
35
از اونجای که سایپا نباید از فناوری روز عقب بیفته هوشمند پراید (HP) تولید کرده واسه رقابت با خودرو‌های بدون راننده
ناشناس: 1393/2/2621:21:47،
57
47
این تغییر اسم ها فقط بخاطر بالا بردن قیمت ها و چاپیدن جیب مردم است فقط همین
سجاد: 1393/2/2621:28:31،
63
36
سایپا یدک = سایپا کلک !!!
پوریا: 1393/12/814:39:02،
5
6
از ما ایرانی ها بعیده.نگ. این حرف ها را.به دوستان بر میخوره یه وقت یه وصله ای بهت میچسپونن
مهدی: 1393/2/2621:32:37،
53
29
این آخرشو خوب اومدی:
در چنین شرایطی واضح است که بخش عظیمی از توان مهندسان سایپا صرف یافتن روش هایی برای کاستن از هزینه های تولید میشود
مهندسان خودروسازی های بزرگ چکار میکنند اینجا در چه فکرین؟
رضا: 1393/2/2621:32:48،
37
41
4 اسب افزایش مربوط به موتور hp+ هست پراید های مدل 93 با موتور یورو 4 هست که به ادعای سازنده 12% افزایش قدرت داشته است که حدود 7.5 اسب میشه
ویلانو وا: 1393/2/2621:42:21،
51
29
مورجه جیه که کله پاچش چی باشه......................یه طوری میگن انگار کمپانی بی ام دبلیو یا مرسدس بنز ماشین تازه زده.....................ولله
حقیقت: 1393/2/2621:46:46،
41
33
مرگ حق است و پراید وسیله
انقدر پشت این چهار چرخ خسته حرف نزنید
رضا: 1393/2/2621:50:25،
70
25
امروز با موتور HP
فردا با موتورASUS
ایول: 1393/2/2711:16:14،
28
27
شاید هم فردا با فراسوو
Etudiant: 1393/2/2621:50:58،
40
22
بنده از همون وقتی که این ملکه بی جان ولی جانگیرو دیدم دل تو دلم بند نبود.
بی نام : 1393/2/2621:54:58،
51
25
یه کسی نیست به این سایپا بگه که دیگه ته دیگت چی مونده رو کنی.....!!!!؟
reza: 1393/2/2622:00:46،
38
48
منو این همه خوشبختی محاله
واقعگرا: 1393/2/2622:10:24،
42
27
من خبر رو با لبخند ناشی از حقارت صنعت خودروسازی ایران خوندم که ابروی هر چی صنعت تو دنیا برده
amir: 1393/2/2622:34:39،
28
29
اقای آرمین نصیر بیگ میشه ماشینت به ما هم.بدی چند تا عکس یادگاری بگیریم. با تشکز
نیما : 1393/2/2622:35:34،
41
34
ما کجایم و کشور کره کجاست که خودروهایش روی خودروهای المانی رو کم کرده اونوقت ایران جیب با پس مونده های ماقبل تاریخ سر مارو گرم میکنه.
امید: 1393/2/2622:35:43،
34
25
خوبه باهمه ایراداتی که پراید داره مردم میخرند حالا فرقی هم نداره موتورش تقویت بشه یا نشه ترمزش ایراد داره یا دراش بد بسته میشه و الا اخر .... چاره ای هم ندارند چی بخرند چی می تونن بخرند با بیست میلیون تومن جز پراید اشغال ادم کش بیچاره ما ایرانیها که گیر اینا افتادیم
ممد: 1393/2/2623:11:04،
33
29
قدرت موتور من از این ماشین بیشتره
واقعیت گرا: 1393/2/2623:12:12،
29
29
مگه پرینتره
HZ: 1393/2/2700:41:32،
50
26
اين پرايد نتيجه اقتصاد مقاومتي است اگر بيشتر مقاومت كنيم مدلهاي جذابتري در راه است
رضا: 1393/2/2700:53:19،
40
29
نگفتی کل فرمونش بوقه
عاقل باشید لطفا: 1393/2/2701:31:28،
49
28
سطور آخر مقاله و پایین بودن کیفیت را مرتبط با قیمت تمام شده و تحریم ها دانستن، عجیب بود.
1-تحریم ها که برکت بودند و باعث شکوفایی میشدند!
2-سایپا بنز که تولید نمیکند که با تحریم ها به مشکل بخورد، برای ساخت پراید، باز هم به خارجی ها وابسته هستیم؟
3-تویوتا و فولکس قیمت تمام شده برایشان مهم نیست و فقط برای سایپا مهم است؟ باور کنید آنها هم خودرو با کیفیت و ارزان تولید میکنند.
4-قبل از تحریمها ایرانخودرو و سایپا چه گُلی بر سر ملت زدند؟
وحیدss: 1393/2/2701:40:55،
41
33
در راستای ارج نهادن به مهندسین خلاق سایپا دعا میکنیم: نسل اندر نسل سوار پراید بشن و به خلاقیت خودشون افتخار کنند
علي: 1393/2/2702:13:10،
38
28
ارابه مرگ - مدل HP
چیز: 1393/2/2702:35:31،
38
50
اقاجان ما دیگه حقه حرفها و تغییر اسمها رو نمیخوریم.
فقط یه کلمه:تحریم صد%تا تغییرو تعدیل قیمت واقعی که یک سوم قیمت فعلی میباشد.
فقط تحریم.
نمیخریم تمام.
علی: 1393/2/2702:39:41،
37
28
جوک سال انتخاب میشه
حسن الدین: 1393/2/2704:15:19،
45
32
واقعا اگر این نامسلمونا ذره ای برای ذوق و خواست مردم ارزش قائل بودند و یا اندکی بازار رقابتی بود ، نمی شد موتورهای دیگر فورد فستیوا یا همین کیا (مثل B5 یا BP ) یا گیربکسهای بهتری در طول زمان روی این خودرو نصب کرد؟ واقعا نمیشد نسل دوم ریو (ریوی JD ) که در واقع نسل دوم پراید هست رو بعد از 5 یا 10 سال تولید کرد؟ این همه ساعت کار کارشناسانه!!! روی یک ماشین از رده خارج؟؟؟
دیگه واقعا حال آدم بهم میخوره از این یکنواختی.....
koorosh e kabir: 1393/2/2709:18:03،
26
30
لیاقت ایرانی اینهه؟ اصلان لیاقت انسانیت اینه؟.... تکنولوی بنز حق مسلم ماست...نه ....
حامد: 1393/2/2709:20:33،
29
38
اين الان تبليغ لاستيك كومهو بود؟؟!!!!!!
کوتلاس: 1393/2/2710:23:15،
38
28
تبلیغ سایپا........ با۴اسب بخار بیشتر بسوی عزرائیل بشتابید.
اميد : 1393/2/2710:32:19،
32
20
آخ يعني ميشه يه روز صبح تو اخبار اعلام كنند خط توليد پرايد متوقف شد
پدرام: 1393/9/1119:24:38،
12
13
آره همین فردا
علی: 1393/2/2711:21:52،
22
37
واقعا من خجالت کشیدم اینو دیدم واقعا خجالت داره ماشین کره ای به اون خوبی اوردن بجایی اینکه از رده خارجش کنن بر میدارن موتور عوض میکنن میگن ماشین واقعا خجالت داره واقعا اگر پراید نبود الان جمعیت ما از این بیشتر نبود خانواده ها خوش بختر نبودن واقعا خجالت داره
کره: 1393/2/2712:17:55،
27
23
دوست کره ایی من میگه سایپا مهندسان شما از خودشون همی جوری خلاقیت تولید میکنند....
گفت برای خنده باید تو مجلات کره چاپ بشه
ميثاق: 1393/2/2712:23:07،
28
25
از ماشين زدن كه نا اميد شدن فكر كنم ميخواستن واسه شركت HP لپ تاپ بهينه سازي كنن اندازش شده اين.گفتن اوه همون پرايد باشه بهتره.فقط يادشون رفته اون آرم HP رو حذف كنن!
نا شناس: 1393/2/2715:46:25،
22
30
بابا راضی نبودیم با این حالت!!!!
ali: 1393/2/2723:13:35،
23
19
به ملت ایران تبریک میگم با وجود این همه تحریم سایپا تونست از63اسب بخار به 67خر بخار برسه پراید برسونه واقعا جای تقدیر داره ها ها ها...
111 sx hp : 1393/3/303:06:47،
23
26
كسي اينجا موتور hp داره كه به سوال من جواب بده ؟
اينا موقع روشن كردن و همچنين در حال كار كردن صداش با موتور هاي معمولي پرايد فرق ميكنه ؟
پدرام: 1393/9/1119:29:14،
13
10
من داشتم در حال کار کردن نه ولی استارت فرق داره
شهاب: 1395/6/1502:24:25،
18
16
آره عزیزم صداش فرق میکنه تازه اگه تسمه تایم بپکه مثل پژو 405 وسمند میشه همه چی را داغون میکنه اچ پی فقط تا مدل 93 واوایل 94 تولید شد به زعم شرکت سایپا موتر ارتقا یافته هست که در واقع آشغال ترین پراید همین اچ پی هستش
مهدی: 1393/6/415:29:43،
20
18
سلام یه پرایدhp93خریدم مشکل خامسوزی داره مصرفشم 15تاست هیچ نمایندگی همقبول نمیکنه بیرون تعمیرکارشخصی گفت سنسوراکسیژن بالاوپایین وکامپیوترایرادداره 410هزارهزینه کردم بهترشده خیلی بهترشده امابازم ایراد داره ماشین گارانتی داره تا40هزارتا یک میلیون تومن پول زوری میگیرن وهیچ خدمات گارانتی انجام نمیدن خدا لعنتشون کنه
محمد: 1393/6/511:38:38،
29
17
به خدا نخرین . من که با این موتور یورو 4 بیچاره شدم .
سر 4000 تا مثل تراکتور صدا می کنه - نمایندگی هم که رفته ام میگه قطعه اش نیست باید صبر کنی تا دو سه هفته - تازه معل.م نیست بعد از تعمیر چی از کار در بیاد!!!!!!!!!
حمید: 1393/6/1317:10:33،
17
18
سلام
سلام من یک پراید 131 صفر حدود 2 ماه پیش از نمایندگی تحویل گرفتم چند ایراد داشت که حسابی حالمو گرفته بود . محل زندگی من جزیره قشمه و نمایندگی سایپا در اینجا فقط و فقط به ماشینای خارجی خدمات میده . مشکلی که من داشتم شامل 1 برق نداشتن فندک 2 صدا کردن ماشین هنگام پیچیدن 3 کج بودن فرمان به سمت راست 4 عدم جریان هوا از لوله های کلر . چند بار نمایندگی بردم اما این نمایندگی شهر ما که اصلا دوست نداره ماشینهای خودشو خدمات بده بهم میگفت ما فقط ماشینت رو تو کیلومتر 5000 تا سرویس اولیه میکنیم و این ایرادایی که میگی شامل گرانتی نمیشه رو همین حساب خودم دست بکار شدم رفتم ماشینو چک کردم . اول جعبه داشبورد رو در آوردم دیدم لوله های کولر از هم جدا هستم و جا نزدن که خودم درستش کردم . صدای ماشین موقع پیچیدن هم بخاطر گلگیر زیر موتور بود که اصلا پیچاش رو نبستن . (قربون مونتاژ) . فندکم هم پیچ پشتش شل بود و.
پدرام: 1393/9/1119:37:09،
17
20
عزیزم خیلی حرسمو دراوردی اونجا که منطقه آزاده چرا خارجی نمی گیری؟ به قرآن اگر جای تو بودم 10تومن میزاشتم روش یه هیوندای میگرفتم
محمد: 1393/8/1821:00:32،
18
9
هاااااااااااا یعنی الان میخوای بگی 4 اسب خودکفاتر شدیم...
امیرحسین: 1393/9/210:39:30،
21
14
این اسبارو کجای ماشین بستن پیداشون نمیکنم=D
محمد: 1395/6/1502:38:00،
19
15
داخل موتور بستن تا موقع ضرورت استفاده بشه
محمد: 1393/10/923:13:22،
11
7
زحمت کشیدن اقایون سایپا تابوتهای متحرکو هی تغیر میدن
م م: 1393/10/2214:34:48،
10
6
من یک پراید hp خریدم صدای موتورش هنگام حرکت از پیکان 77 اسقاطی که قبلا داشتم بیشتره اقایون نمایندگی هم می فرمایند طبیعیه مثل اینکه پراید هر ایرادی داره طبیعیه الان پشیمونم کاش همان پیکان را سوار می شدم
خدایا ما را از دست این خودرو سازها نجات بده
سروش: 1393/11/214:17:48،
14
5
منم هم پراید 93 صفر تحویل گرفتم و بعد 200 کیلومتر متوجه شدم گیربکس صدا داره متور بخار داره دیسک و صفحه لرزش داره و در باک بنزین از داخل باز نمیشه کلیه درها با بدنه فاصله داره و در کل گاریه به تمام معناست . خاک تو سر سایپا برای ماشینش . از دوستان خواهش میکنم به هیچ عنوان خریداری نکنن و در اخر خر سواری بهتر از پراید سواری
هادی: 1393/11/1903:23:02،
13
4
من یه 131seتازه ثبت نام کردم بااین همه توضیحاتی که دوستان دادن میخام به خودسایپابفروشم اگه نخریدمیرم بیت رهبری ازسایپاشکایت میکنم همونجاهم یه کبریت میزارم زیرباک ماشین اتیش میزنم تاکل سایپامنفجربشه تاتمام ملت ایران ازدست سایپاراحت بشن قول مردونه میدم
راه حل: 1394/3/2118:53:18،
19
22
اگر ماشین گران است وپراید کشنده برید یه تبلت چینی بخرید با این کار هرچقدر بخواهید میتوانید با تبلتتان ماشین بازی کنید بدون خرید بنزین برای همیشه. برای حمل ونقل نیز میتوانید از خرهای. لوکس چینی استفاده نموده تازه بنزین هم نمیخواهد. اگر سوالی چیزی داشتید پاسخگوی شما ملت ایران عزیز خواهم بود با تشکر
راه حل: 1394/3/2212:29:40،
21
20
هرچیزی راهی دارد دوستان
فریدون: 1394/3/3118:32:11،
19
23
متاسفم برای همه پراید سواران همیشه در صحنه .آخه اگه نداری و بی پولی و بی حقوقی و کارمندی و خیلی بی چیزیهای دیگه نباشه کسی جز به قصد خود کشی آبرومندانه سوار پراید میشه
هاکل بریفین: 1394/8/1311:30:41،
8
7
معتقدم پراید ماشین خوبی هست البته اگر با کیفیت خوب و بروزرسانی های ممتد همراه با استاندارد های روز انجام بشه.شما همین مینی ماینر رو در نظر بگیرید الان نمونه های جدیدی از خودش بیرون داده اما با کیفیت بالا یا همین فولکس واگن و یا ژیان، در حقیقت پراید یک خودرو جمع و جور جوان پسند هست مخصوصا 111 اون اگر کیفیت و البته دقت رو در اون به کار ببرن و سیستم های اون رو از نظر الیاژ و استحکام سپر ها و برطرف کردن ایرادات موتور مخصوصا بهینه ساختن و تقویت در مصرف و کیفیت و استفاده از قطعات با کیفیت و طول عمر و طراحی مناسب و زیبای داخل با توجه به امکانات و استاندارد می توان یکی از خودرو های خوب داخلی رو تولید و عرضه نمود که رضایت ایرانیان رو نیز جلب نمود. اما متاسفانه با توجه به اینکه بعضی از مدیران همیشه با طرح های تغییرات مخالف بوده این مورد هنوز حاصل نشده و این طرح ها در گوشه ای بایگانی و ...
بهار: 1394/12/908:36:59،
14
15
سلام خسته نباشيد.
اين مردم بيچاره نشد 1 كالائي رو بدون دردسر بخرند و استفاده بكنند .هميشه بايد تاوان ندونم كاري اين كارخانجات دزد و پپر مدعا رو بدند
امیر: 1395/3/1414:51:36،
17
26
سلام.
من یه سمند داریم مدل 93 و ازش خیلیم راضیم تا الان ک اذیت نکرده .قصد خرید پراید کردم اونم دوگانه برا شهر الان 14 خرداد هنوز فاکتور نشده و سایپا میگه خط تولید دوگانه تعطیل شده قطعه نداریم ناراحتید انصراف بدین . واقعا ادم حرفش بکی بزنه کجا شکایت کنه.تحویل خودرو اردیبهشت بوده.
داوود: 1395/3/2016:17:20،
22
25
سلام کلاً شما از اول باید دنبال خودرو کارتکسی می بودی ، دوگانه ها رو خیلی دیر تحویل میدن
علی: 1395/6/1502:07:32،
21
16
سلام به نظر من هیچ ماشین ایرانی بدرد نمیخوره واین همه قیمتو بردن بالا فقط دارن مثل زالو خون ملتو میمکن ماشین ایرانی یعنی یه قبر متحرک
Saeed: 1395/9/218:41:42،
5
3
سلام پراید به قیمتش خوبه.از اردی خیلی بهتره.
رضا: 1395/11/2314:19:06،
2
3
مهمترین تفاوت موتور جدید با قدیم که کسی اشاره نکرد اینه که وقتی تسمه تایم در موتور قدیم پاره بشه فقط ماشین خاموش میشه و صدمه ای به موتور نمیزنه ولی در موتورHP جدید وقتی تسمه تایم پاره بشه سوپاپ پیستون نابود میشه و خرج تعمیرش وحشتنناکه موتورهای قدیمی بهترند از اینلحاظ
حسین: 1395/11/2822:28:41،
1
2
سلام من که خیلی راضیم از پراید یورو ۴ واقعا عالیه هم صدای موتورش کمه طوری که بعضی وقتا ماشین روشن می زارم می شینم دوباره استارت میزنم شتابش واقعا حرف نداره قدرتش تو سربالایی حیرت انگیزه واقعا تفاوتو میشه احساس کرد.فقط کیفیت بعضی قطعات مثل سنسورها اومده پایین
بهروز: 1395/12/1103:01:15،
3
1

آخه حقارت تا کی بسته دیگه

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل