کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار راکد تلفن همراه در پایتخت


کد خبر : ۴۷۹۱پنجشنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۷:۱۶۳۴۴۰ بازدید

به گفته فعالان و دست‌اندرکاران بازار موبایل، ‏ روند افزایش قیمت دلار، قیمت گوشی را افزایش داده است. در پی افزایش قیمت دلار، ‏ همه بازارها تحت‌تاثیر قرار گرفت و بازار گوشی ...
بازار راکد تلفن همراه در پایتختبازار راکد تلفن همراه در پایتخت

به گفته فعالان و دست‌اندرکاران بازار موبایل، ‏ روند افزایش قیمت دلار، قیمت گوشی را افزایش داده است. در پی افزایش قیمت دلار، ‏ همه بازارها تحت‌تاثیر قرار گرفت و بازار گوشی موبایل نیز از این امر مستثنی نبود. با این حال برخلاف همیشه که افزایش قیمت‏‏ها باعث شلوغی بازار می‏شد، ‏ این بار بازار تقریبا راکد و خالی از مشتری است. از دو هفته گذشته تا‏کنون همزمان با افزایش نرخ ارز در کشور، نرخ تمامی کالاها ازجمله کالاهای دیجیتالی و ارتباطی روند صعودی داشته‏اند.

 یکی از فعالان با اشاره به روال بازار گفت: زمانی که قیمت‏ها روند افزایشی به خود می‏گرفت، خریداران به سمت بازارها روانه می‏شدند، اما ‏برخلاف همیشه این سری همزمان با افزایش قیمت‌ها اتفاق مشابهی رخ نداده است. «سعید رحمی» افزود: بیشترین میزان افزایش قیمت‏ها مربوط به گوشی‏هایی است که بیش از یک میلیون تومان قیمت دارند و درمورد گوشی‏هایی که قیمتی بالاتر از 2 میلیون تومان دارند، افزایش قیمت محسوس‏تر است. این فعال بازار افزود که هیچ‌کدام از قیمت‏های کنونی گوشی‏های موبایل که با گارانتی متفرقه عرضه می‏شوند، نرخ ثابتی ندارد و همانند سال گذشته نمی‏توان یک مدل گوشی را با قیمت ثابت و مشخص در بازار پیدا کرد.

در همین حال کارشناسان بازار براین باورند که از اواخر سال گذشته شاهد نوعی ثبات در قیمت‏ها بودیم و کم‏کم مصرف‏کننده در حال اعتماد کردن به بازار بود و این موضوع بازار ما را تحت‏الشعاع قرار می‏داد، اما دوباره با نوسانات نرخ ارز میزان تقاضا تا حدی کاهش یافت. آنها بر این اعتقادند ‏که به‏طور متوسط 10 تا 15 درصد قیمت انواع گوشی‏ها، تحت تاثیر قیمت ارز نرخ گوشی‏ها افزایش پیدا کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها