کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در نمایندگی ولوو ایران چه میگذرد ؟ + تصویر محصولات


کد خبر : ۴۷۰۴جمعه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲:۲۸۱۸۸۸۰ بازدید

نمایشگاه عرضه خودروهای ولوو در ایران یا همان شرکت افرا موتور جایی در بلوار فرحزادی تهران قرار گرفته است. مکانی که در اکثر ساعات‌، تردد خودروها نسبتاً زیاد است. به همین دلیل وقتی از خیابان پا به داخل ...

نمایشگاه عرضه خودروهای ولوو در ایران یا همان شرکت افرا موتور جایی در بلوار فرحزادی تهران قرار گرفته است. مکانی که در اکثر ساعات‌، تردد خودروها نسبتاً زیاد است. به همین دلیل وقتی از خیابان پا به داخل مرکز فروش ولوو می‌گذارید سکوت و آرامش آنجا قبل از هر چیز توجه شما را به خودش جلب می‌کند. مهم‌تر از آن این است که تازه وقتی وارد نمایشگاه افرا موتور می‌شوید تفاوت محیط این مرکز فروش را با بنگاه معاملات خودرو متوجه می‌شوید .

این نمایشگاه یک «شوروم» به تمام معنا است. در بدو ورود مدیر نمایشگاه با چهره‌ای خندان به پیشواز شما می‌آید. تفاوتی هم نمی‌کند که یک خریدار دست به نقد باشید یا فردی که فعلاً آمده تا در مورد چند و چون خودروهای داخل نمایشگاه پرس‌وجو کند. از قضا یکی از نقاط قوت هم همین مدیر نمایشگاه است. مصطفی حیدری معاف که خودش یک عشق ماشین کامل است به عنوان مدیر نمایشگاه افراموتور فروش آنقدر به شما در مورد خودروهای ولوو اطلاعات می‌دهد که برخی از آن‌ها حتی در ردیف سوالات شما هم نبوده است. اینجا یکی دیگر از تفاوت‌ها با نمایشگاه را متوجه می‌شوید. در شرکت افرا موتور به شما وقت کامل برای بررسی خودروها داده می‌شود. درب تمام خودروها به روی شما باز است و با صبر و حوصله هر توضیحی که بخواهید به شما داده می‌شود.

اینکه یک خودرو را دیده باشید و تعریفش را شنیده باشید و بخواهید آن را بخرید از زمین تا آسمان فرق می‌کند با آنکه یک خودرو را برانید و بعد در مورد خرید آن تصمیم بگیرید. از قدیم هم گفته‌اند: شنیدن کی بود مانند دیدن. در افرا موتور امکان تست رانندگی برای شما فراهم شده است. این یک ویژگی منحصربه‌فرد است که این شرکت در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد و به قولی اولین آپشن ولوو است که در ایران با آن روبه‌رو می‌شوید.  افرا موتور تنها عرضه‌کننده خودرو در ایران است که به خرید پیش از خرید و انتخاب امکان رانندگی آزمایشی یا همان تست درایو داده می‌شود. در حین انجام تست درایو هم آپشن‌های خودرو به صورت عینی به شما توضیح داده می‌شوند. اما این همه ماجرا نیست. تست درایو ولوو به فردا و پس فردا و زمان مناسب موکول نمی‌شود. خودروهای ولوو همان بیرون نمایشگاه انتظار شما را می‌کشند و بلافاصله برنامه تست درایو انجام می‌شود. کافی است خودرو خود را انتخاب کنید تا دو دقیقه بعد پشت فرمان برنامه تست درایو آن باشید.

اما اینکه چرا باید افراموتور را برای خرید انتخاب کنید تنها به تست درایو آن باز نمی‌گردد. بالاخره هر خودرویی روزی به تعمیر و سرویس نیازمند خواهد بود. خدمات پس از فروش افرا موتور یک امکان شگفت‌انگیز را برای شما فراهم می‌آورد. آن هم حمل و نقل رایگان به تعمیرگاه مرکزی افراموتور است و البته از هر نقطه ایران.حتی اگر در دورترین نقطه مرزی کشور هم خودرو شما خراب شود کافی است با تعمیرگاه ولوو تماس بگیرید تا ترتیب انتقال رایگان خودرو شما را بدهند. برای مسیرهای نزدیک‌تر که امکان ارسال تیم فنی فراهم باشد، این کار به صورت رایگان انجام می‌گیرد. اگر خودرو در محل تعمیر شد که هیچ اما اگر نشد باز هم به تعمیرگاه مرکزی به صورت رایگان انتقال داده می‌شود.

سرویس‌های دوره‌ای هم در افرا موتور بسیار راحت‌تر و با هزینه کمتری انجام می‌شوند. افرا موتور توصیه می‌کند که هر ۱۰ هزار کیلومتر خودرو ولوو خود را برای چک و سرویس به تعمیرگاه ببرید. این بازدید و سرویس در افرا موتور ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد در حالی که در خودروهای هم کلاس ولوو این رقم به ۱٫۵ میلیون تومان می‌رسد. البته این همه سورپرایز افرا موتور برای ولوو شما نیست. اولین سرویس ۱۰ هزار کیلومتری هم به صورت رایگان انجام می‌شود.

اما چرا ولوو؟ امروزه با افزایش خودروها و همچنین بالا رفتن توان موتوری و به تبع آن سرعت خودروها ایمنی به یک الزام تبدیل شده است. آیا خودرویی را سراغ دارید که رکورد ۱۲ سال در تصادف بدون مرگ در تصادف‌های جانبی را داشته باشد؟ ولوو با اطمینان این خودرو را به شما پیشنهاد می‌کند. اگر از موسپید کرده‌ها در مورد ویژگی خودروهای ولوو در قدیم سوال کنید اولین چیزی که به ذهنشان می‌رسد این است که ولوو خودروهای محکمی می‌ساخت. این فلسفه همچنان در ساخت خودروهای ولوو در اولویت قرار دارد. انبوهی از امکانات ایمنی در خودروهای ولوو قرار گرفته است که تنها هدفشان حفظ جان سرنشینان خودرو است و در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

از سوی دیگر مصرف سوخت در خودروهای ولوو یک مزیت نسبی کامل است. حتی اگر مصرف سوخت در مقایسه با قدرت موتوری که خودروهای ولوو در اختیار می‌گذارند را در نظر بگیریم باز هم ولوو در ردیف خودروهای کم مصرف قرار می‌گیرد. اگر پارامتر قدرت در مقایسه با مصرف را وارد کنیم که دیگر کفه ترازو کاملاً به سود ولوو سنگینی می‌کند.فضای کافی در صندوق عقب خودروهای ولوو یکی دیگر از ویژگی‌های این خودرو است. مستقیم به سراغ مدل C70 کانورتیبل می‌رویم. در صندوق عقب این خودرو در حالی که سقف آن هم جمع شده باشد هنوز بیشتر از ۴۰۰ لیتر فضا برای بار وجود دارد. ولوو با اطمینان به شما می‌گوید که این بیشترین فضای باری است که یک خودرو کانورتیبل در اختیار شما می‌گذارد. در روزگار ما خودرو وسیله‌ای فراتر از انجام حمل و نقل است.

آسایش و راحتی در خودرو دیگر یک مشخصه لوکس به حساب نمی‌آید بلکه الزامی است که یک خودرو باید داشته باشد تا در بازارهای جهانی شهرت پیدا کند. طراحان ولوو با همین دیدگاه به سراغ آپشن‌بندی خودرو رفته‌اند. خودروهای ولووها آنقدر آپشن‌های متنوع دارند که شاید ساده‌ترین و دم دستی‌ترین آن‌ها گرمکن صندلی باشد که در بسیاری از خودروها یک آپشن لوکس به حساب می‌آید.اما نکته مهم این است که خودروهای ولوو آپشن‌هایی دارند که دیگر خودروهای کلاس قیمتی آن‌ها فاقد آن هستند و این یکی از برگ‌های برنده خودرو است. اکثر مدل‌های ولوو در افراموتور با کیت R-Design عرضه می‌شوند.شرکت R-Design یکی از زیرمجموعه‌های ولوو است که این خودرو را از نظر طراحی داخلی و بیرونی و همچنین آپشن‌های اضافی تیونینگ می‌کند.

zm92n9x1en42l8bwsqh.png

خودرویی برای همه جاده‌ها
 

mz8hcikdc6o7l1hhcd2l.jpg

خودرو XC60 در حال حاضر تنها شاسی‌بلند ولوو است که در ایران عرضه می‌شود. این خودرو در مرکز افراموتور در سه تیپ موجود است. مدل Selux به قیمت ۲۳۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان. مدل R-Design به قیمت ۲۶۱ میلیون تومان و مدل R-Design Plus که به قیمت ۲۸۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. هر سه مدل در بخش موتوری مشخصات یکسانی دارند. موتور این خودرو چهار سیلندر به حجم ۲۰۰۰ سی‌سی است و با توربوشارژر تقویت شده است. قدرت این موتور ۲۴۵ اسب‌بخار و گشتاور آن هم ۳۲۰ نیوتن‌متر است. در مدت زمان ۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن نیز ۲۲۵ کیلومتر در ساعت است. در هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی نیز ۸٫۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند. همچنین هر سه مدل به سیستم SIPS مجهز هستند. این سیستم با استفاده از درهای تقویت شده موجب افزایش ایمنی در تصادفات جانبی می‌شوند. هم چنین سیستم حفاظتی WHIPS که در آن شدت ضربه‌های وارد شده در تصادف از عقب به صورت گهواره‌ای در شاسی منتقل شده و فشار کمتری به سرنشینان وارد می‌شود. هر سه مدل دارای سیستم هشدار و ترمز اتوماتیک در سرعت تا ۵۰ کیلومتر در ساعت هستند. مدل R-Design و R-Design Plus به آپشن‌های جالب توجهی مجهز هستند. صندلی‌ها چرم طبیعی بوده و طراحی طبی دارند. کیت فرمان و پدال اسپرت دارند. سیستم اطلاع از وضعیت درب‌ها روی ریموت. سیستم هشدار رانندگی در بین خطوط که در صورت انحراف راننده را مطلع می‌کند. سقف پانوراما. صفحه کیلومتر با قابلیت تنظیم نور. رادار هشدار نقاط کور رانندگی یا سیستم BLIS و ده‌ها آپشن دیگر.


zm92n9x1en42l8bwsqh.png

جشنواره آپشن‌ها
 

t60ud8cve7tadclstznt.jpg

خودرو V40 یک هاچ‌بک پنج‌در است که توانایی‌هایی بسیار بیشتر از یک خودرو هاچ‌بک دارد. این خودرو در دو مدل R-Design و R-Design Plus عرضه می‌شود. مدل R-Design آن ۲۴۹ میلیون تومان و مدل R-Design Plus آن ۲۵۹ میلیون تومان قیمت دارند. موتور آن ۲۰۰۰ سی‌سی پنج سیلندر است که می‌تواند ۲۱۳ اسب‌بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. در مدت زمان ۷٫۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن هم ۲۲۵ کیلومتر در ساعت است. در هر ۱۰۰ کیلومتر نیز تنها ۶ لیتر بنزین مصرف می‌کند. موتور پنج سیلندر یکی از ویژگی‌های این خودرو است. از یک سو قدرت موتورهای شش سیلندر را دارد در حالی که مصرف سوخت آن‌ها را ندارد. از طرف دیگر میزان لرزش‌های موتور به دلیل زاویه پیستون‌ها نسبت به موتورهای چهار سیلندر کمتر است. نکات جالب توجه در مورد این خودرو این است که در این بازه قیمتی هیچ خودرویی تعداد آپشن‌های V40 را ندارد. همچنین این خودرو به خودرو ضد مرگ معروف است. چرا که تا سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت احتمال مرگ عابر پیاده در تصادف با این خودرو تنها ۱۲درصد است. این هم به دلیل داشتن ایربگ عابر پیاده در این خودرو میسر شده است. V40 تنها خودرویی در جهان است که ایربگ عابر دارد. سیستم ترمز خودکار این خودرو تا سرعت ۵۰ کیلومتر عمل کرده و از بروز تصادف جلوگیری می‌کند. در سرعت‌های بالاتر احتمال تصادف را هشدار می‌دهد. همچنین دارای سیستم لاین خوان جاده است که مانع از انحراف راننده می‌شود. همچنین در صورت خواب‌آلودگی از رفتار رانندگی راننده متوجه شده و هشدار می‌دهد. دارای سیستم استارت – استاپ موتور برای توقف‌های کوتاه مانند چراغ قرمز است. دارای سیستم پارک دوبل خودکار است. کافی است در فاصله ۳۰ سانتی‌متری توقف کرده و خودرو را روی دنده عقب قرار دهید. خودرو به صورت خودکار پارک می‌شود. دارای Cool Box در داخل داشبورد است. نورپردازی داخلی در هفت رنگ دارد. صفحه کیلومترشمار با سه تم الگانس به رنگ قرمز، اکو با رنگ سبز و اسپرت با رنگ آبی دارد.
 

zm92n9x1en42l8bwsqh.png

فراتر از هاچ‌بک
 

lbwaa1sh2vq8s3ld3q5g.jpg

اگر به دنبال یک خودرو کوپه هاچ‌بک می‌گردید که جوابگوی زندگی خانوادگی هم باشد بدون شک ولوو C30 یک انتخاب مناسب است. این خودرو اگر چه هاچ‌بک دودر است اما هم از نظر فضای سرنشین برای چهار نفر هم از نظر فضای بار کاملاً بیشتر از یک هاچ‌بک امکانات در اختیار شما قرار می‌دهد. مهم‌تر از آن این خودرو به طور ویژه برای ریس طراحی شده و یک رانندگی کاملاً اسپرت دارد. به همین دلیل موتوری که برای آن در نظر گرفته شده است نیز کاملاً با رانندگی اسپرت همخوانی دارد.

ولوو C30 هم‌اکنون قوی‌ترین خودرو هاچ‌بک ایران به حساب می‌آید. این خودرو در نمایشگاه افرا موتور به قیمت ۲۰۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود. ولوو C30 دارای موتور ۲۵۰۰ سی‌سی با پنج سیلندر خطی است. قدرت این موتور ۲۲۷ اسب‌بخار بوده و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. در مدت زمان ۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و ۲۱۰ کیلومتر در ساعت نیز حداکثر سرعت آن است. مصرف سوخت این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۹٫۴ لیتر است. این خودرو در زمان عرضه توانسته برنده جایزه بهترین طراحی آیرودینامیک اروپا شود. چراغ‌های زنون با شوینده نور بالا، رایانه سفری، قطب‌نما، آینه‌های جمع‌شونده، کیت اسپرت بدنه، پخش صوت قدرتمند با هشت بلندگو، کروز کنترل، صندلی‌های برقی با حافظه برای سه سرنشین و رانندگی بدون کلید از آپشن‌های این‌هاچ‌بک کارآمد به حساب می‌آیند.

zm92n9x1en42l8bwsqh.png


کانورتیبل فوق ایمن
 

fvqiyj48rknas3bgbuw.jpg

ولوو C70 را می‌توان یکی از زیباترین خودروهای کانورتیبل چهارنفره جهان به حساب آورد. در طراحی این خودرو همه چیز به دقت رعایت شده است. در صورتی که سقف آن بسته باشد به سختی متوجه می‌شوید که با یک خودرو کانورتیبل مواجه هستید و خودرو کاملاً کوپه به نظر می‌رسد. این خودرو در نمایشگاه افراموتور ۳۰۹ میلیون تومان قیمت دارد. ولوو به شما اطمینان می‌دهد که در C70 با ایمن‌ترین خودرو کانورتیبل دنیا مواجه هستید.علاوه بر سیستم‌های ایمنی جانبی و درهای تقویت شده و سیستم ضربه‌گیر گهواره‌ای عقب، این خودرو دارای سیستم ROPS هم هست. این سیستم شامل دو کپسول فولادی بسیار مقاوم در پشت‌سر سرنشینان عقب است که در صورت واژگونی خودرو در حالی که سقف باز است، از محفظه خود بیرون آمده و سرنشینان را از برخورد محافظت می‌کنند. همچنین سقف خودرو اگر چه جمع شونده است اما استحکام آن به حدی است که می‌تواند تا ۲٫۵ برابر وزن خودرو را تحمل کند. همچنین صندوق عقب این خودرو با فضای باری به میزان ۴۰۰ لیتر دارای بیشترین فضای بار در میان خودروهای کانورتیبل است. از آپشن‌های این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: چراغ‌های زنون، سیستم صوتی بسیار قوی، رادار نقاط کور در زیر آینه‌ها، گرم‌کن برای صندلی‌های جلو، صندلی‌های کاملاً برقی به همراه حافظه برای سه نفر.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها