کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بي‌توجهي بازار به اخبار


کد خبر : ۴۶۰۰یکشنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۷:۵۱۲۵۳۵ بازدید

بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته در شروع بازار به خبرهاي مثبت منتشرشده در حوزه اقتصادي بي‌توجه باقي ماند و در نهايت با افت 0/29درصدي شاخص كل مواجه شد. آغاز كنترل ...

 بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته در شروع بازار به خبرهاي مثبت منتشرشده در حوزه اقتصادي بي‌توجه باقي ماند و در نهايت با افت 0/29درصدي شاخص كل مواجه شد. آغاز كنترل نظام بانكي براي كاهش سود بانكي در كنار افزايش مجدد بهاي دلار كه موجب رسيدن ارزش هر دلار به نزديكي 33 هزار و 500 ريال شد، خبرهايي بود كه بازار از كنار آنها به سادگي عبور كرد. 

بخشي از اين گذار از كنار تحولات به رفتار بخشي از حقوقي‌هاي بازار باز مي‌گردد كه بدون توجه به شرايط كلي بازار به فروش‌هاي دنباله‌دار خود ادامه مي‌دهند. همين امر نيز موجب شده است به‌رغم تلاش صورت گرفته از سوي صندوق توسعه بازار و جمع‌آوري مناسب سهام، بخشي از بازار با عرضه‌هاي غير‌عادي مواجه باشد. بيشتر كارشناسان اميدوارند حصول هماهنگي ميان فعالان حقوقي بازار موجب كنترل شرايط شود به ويژه آنكه بازار به دليل رشد بهاي دلار و همچنين كاهش سود بانكي مترصد افزايش سود شركت‌ها و حضور نقدينگي جديد است. در بازار ديروز در گروه خودرويي گزارش شفاف‌سازي ايران خودرو ديزل در مورد نرخ دلار مبادلاتي و تاثير آن بر اين شركت برخي از ابهامات به وجود آمده در اين بخش را پاسخ داد. براساس اعلام ايران‌خودروديزل به دليل خريد اقلام وارداتي از شركت‌هاي اروپايي كه امكان گشايش اعتبار و استفاده از ارز مبادله‌اي وجود ندارد، تخصيص ارز مبادلاتي به اين شركت تاثيري در پيش‌بيني‌ سال 93شركت ندارد. اين شفاف‌سازي به صورت غير‌مستقيم تاثير ارز مبادلاتي را بر شركت‌هايي كه شركاي آن كشورهاي اروپايي است، منتفي مي‌كند. 

در گروه پتروشيمي ديروز اولين مرحله از انتقال سهام پترول به هلدينگ خليج فارس كليد خورد. براساس اعلام صورت گرفته بلوك ١٩درصدي سهام شركت گروه پتروشيمي سرمايه‌گذاري ايرانيان به قيمت پايه هر سهم ٢٢٥٠ ريال روز ٢٧ ارديبهشت در بازار پايه فرابورس فروخته مي‌شود. شركت بازرگاني پتروشيمي ٣ ميليارد و ٨٠٠ ميليون سهم معادل ١٩درصد از سهام شركت گروه پتروشيمي سرمايه‌گذاري ايرانيان را به صورت يكجا و شرايطي در بازار پايه عرضه مي‌كند. اين بلوك ٨٥٠٠ ميليارد ريال ارزش دارد و به قيمت پايه هر سهم ٢٢٥٠ ريال به صورت يكجا و با شرايط پرداخت ٣درصد ارزش كل معامله به صورت نقد واگذار مي‌شود.

در گروه دارويي مجمع عمومي عادي ساليانه شركت كي‌‌بي‌سي با تقسيم يك هزار و 800 ريال سود نقدي موافقت كرد. در گروه تجهيزات شركت تراكتور‌سازي ايران با 90ميليارد تومان سرمايه پيش‌بيني درآمد هر سهم در سال مالي منتهي به 29 اسفند 92 براساس عملكرد واقعي دوره 9 ماهه را اصلاح كرده است. «تايرا» براي هر سهم در سال مالي 92 مبلغ 415 ريال سود خالص پيش‌بيني كرده كه در مقايسه با گزارش قبلي (مبلغ 280ريال) افزايش 48 درصدي داشته است. تايرا علت تعديل مثبت را شناسايي درآمد متفرقه از محل فروش قطعه زميني به شركت سيبا موتور به مبلغ 14ميليارد و 762 ميليون و 800 هزار ريال اعلام كرده است.

در گروه سرمايه‌گذاري، شركت سرمايه‌گذاري اعتلاالبرز با برگزاري مجمع شاهد تقسيم سود 500ريالي بود. در مجموع بازار ديروز بازاري ضعيف بود كه در آن شاخص با كاهش 225واحدي به 77هزار و 939واحد رسيد. ارزش معاملات بورس و فرابورس نيز ديروز به 2هزار و 595ميليارد ريال بالغ شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها