کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نبرد اسمارت فون‌ها: Galaxy Note 3 در برابر Xperia Z2


کد خبر : ۴۵۹۴شنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰:۵۷۶۲۵۰ بازدید

اکسپریا Z2 از نظر شکل و شمایل ظاهری و کیفیت ساخت شباهت‌های بسیاری به دو نسل قبلی یعنی Xperia Z و Z1 دارد. گلکسی نوت 3 نیز جدیدترین فبلت سامسونگ است که چه از نظر سخت‌افزاری و چه از نظر ...

زومیت: اکسپریا Z2 از نظر شکل و شمایل ظاهری و کیفیت ساخت شباهت‌های بسیاری به دو نسل قبلی یعنی Xperia Z و Z1 دارد. اما سونی تلاش نموده روح تازه‌ای را به کالبد پرچمدار خود دمیده و آن را از نسل پیشین متمایز نماید. اولین موردی که پس از به دست‌گرفتن اکسپریا Z2 متوجه آن شدیم، کاهش وزن و ضخامت تلفن بود. Xperia Z2 دارای ۸.۲ میلی‌متر ضخامت و ۱۶۳ گرم وزن است و این در حالی است که Z1 حدود ۸.۵ میلی‌متر ضخامت و ۱۷۰ گرم وزن دارد. هرچند کاهش وزن و ضخامت از نظر عددی خیلی محسوس به نظر نمی‌رسد، اما وقتی تلفن را در دست بگیرید، بخوبی متوجه این موضوع خواهید شد. کاهش وزن و ضخامت باعث بهبود ارگونومی دستگاه و سهولت در استفاده از آن نیز شده است. 
 

نبرد اسمارت فون‌ها: اکسپریا Z2 در مقابل گلکسی نوت 3


سونی لبه‌‌های فریم فلزی Z2 را به رنگ سفید در نظر گرفته که به نظر ما باعث بهبود ظاهر دستگاه نسبت به Z1 شده است. سونی در Z2 یکی از ایرادهای مهمی که به دو نسل قبلی سری Z وارد می‌شد را رفع نمود و زاویه دید صفحه‌نمایش تلفن پرچمدار خود را به لطف استفاده از پنل IPS LCD به سطح بسیار خوبی رسانده است. گوشی هوشمند Z2 از یک صفحه‌نمایش 5.2 اینچی با رزولوشن 1080p از نوع Triluminos بهره می‌برد. این صفحه‌نمایش از نوع IPS LCD است و زاویه دید بسیار وسیعی را ارائه می‌کند. 

سونی فناوری جدیدی به نام Live Colour LED را نیز در کنار Trilumionos و X-Reality قرار داده تا رنگ‌ها به صورت دقیق، زنده و روشن نمایش داده شوند و کیفیت تصویر بهبود یابد. سونی ادعا می‌کند که صفحه‌نمایش Z2 قادر است تا ۱۳۰ درصد از استاندرد رنگ‌های sRGB را پوشش دهد و این دستاورد بزرگی برای این شرکت است. این بار هر چه از زوایای مختلف به Xperia Z2 نگاه کردیم متوجه افت در کیفیت تصویر یا به‌هم‌ریختگی در رنگ‌ها نشدیم. شدت روشنایی و وضوح تصویر نیز نسبت به نسل قبل بهبود یافته و حالا رنگ‌ها و متقابلاً تصاویر بشکل واضح‌تر، زنده‌تر و نهایتاً جذاب‌تری نمایش داده می‌شوند.
 

نبرد اسمارت فون‌ها: اکسپریا Z2 در مقابل گلکسی نوت 3


سامسونگ با معرفی گلکسی نوت، بخش جدیدی را در بازار تلفن‌های هوشمند ایجاد کرد که از آن با نام فبلت یاد می‌شود. در این بخش از بازار تلفن‌های سایز بزرگ جای می‌گیرند که عموماً برای محو‌کردن مرز بین تلفن‌هوشمند و تبلت راهی بازار می‌شوند. پس از استقبال کاربران از محصولات سری نوت سامسونگ، دیگر تولیدکنندگان نیز نسبت به عرضه محصول در این شاخه اقدام کردند؛ اما هنوز گلکسی نوت‌های سامسونگ در دو زمینه نسبت به رقبا برتر هستند: اول پشتیبانی از قلم استایلوس با قابلیت تشخیص دقیق فشار وارد شده به صفحه و دوم نرم‌افزارهای سفارشی و کارآمد برای یادداشت برداری، طراحی و استفاده بهینه از صفحه بزرگ فبلت. 

گلکسی نوت ۳ جدیدترین فبلت سامسونگ است که چه از نظر سخت‌افزاری و چه از نظر قابلیت‌های نرم‌افزاری به خوبی ارتقاء یافته است. سامسونگ به همراه این تلفن، قابلیت‌های جذابی همچون امکان جستجو در بین دست‌خط‌ها، امکان تبدیل آنی متون به اطلاعات کاربردی، امکان دسترسی سریع به منوی نرم‌افزارهای کاربردی سازگار با قلم از طریق دکمه فیزیکی، قلم استایلوس و ده‌ها امکان کاربری دیگر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
 

نبرد اسمارت فون‌ها: اکسپریا Z2 در مقابل گلکسی نوت 3
نبرد اسمارت فون‌ها: اکسپریا Z2 در مقابل گلکسی نوت 3



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها