کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعلام مقررات جدید برای شماره‌گذاری خودرو در سال 93


کد خبر : ۴۵۵۶پنجشنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۷:۲۲۱۲۱۶۴ بازدید

شماره‌گذاری خودروهای 93 در حالی از ابتدای ماه جاری آغاز شد که پلیس راهور ناجا روز گذشته مقررات جدیدی برای شماره‌گذاری خودروهای داخلی اعلام کرد.

در این زمینه پایگاه خبری راهور به نقل از سرهنگ احمد رستمی، معاون فنی مهندسی پلیس تاکید کرد که تمامی خودروها با استاندارد آلایندگی یورو 4 و بالاتر با مدل سال 93 شماره‌گذاری می‌شوند.

در ادامه معاون فنی مهندسی پلیس راهور ناجا اظهار داشته که بر اساس تصویب نامه شماره 7076 تیرماه 92 هیات‌وزیران، تمامی خودروها با استاندارد آلایندگی یورو 4 و بالاتر با مدل سال 93 شماره‌گذاری می‌شوند. وی همچنین عنوان کرده خودروهایی که پایین‌تر از استاندارد یورو 4 هستند و در سال 92 تولید شده‌اند با مدل 92 شماره‌گذاری می‌شوند. هر چند این مقام مسوول راهور به استناد مصوبه تیرماه 92 هیات‌وزیران شماره‌گذاری خودروهای 93 را منوط به دارا بودن استاندارد یورو 4 خوانده، اما در اواخر فروردین‌ماه امسال هیات‌وزیران مصوبه دیگری در مورد استاندارد آلایندگی خودروها مصوب کرد که مصوبه قبلی را به‌نوعی تصحیح می‌کند.

بر این اساس سوم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری خبرگزاری ایسنا طی خبری اعلام کرد که هیات دولت در مصوبه‌ای زمان ارتقای استاندارد آلایندگی خودروها به یورو 4 را ابتدای تیرماه امسال اعلام کرده است. طبق این خبر توافقنامه‌ای سه‌جانبه بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط‌زیست مبنی‌بر ارتقای استاندارد ‌آلایندگی خودروها به یورو 4 از ابتدای تیر‌ماه 93، صورت گرفته که در اواخر فروردین‌ماه نیز به تصویب هیات دولت رسیده است. 

حتی در این خبر آمده است که طبق قانون قبلی قرار بود استاندارد آلایندگی خودروها از ابتدای فروردین 93 به یورو 4 ارتقا یابد و به همین دلیل پلیس راهنمایی و رانندگی از ابتدای فروردین ماه امسال از ارائه پلاک 93 به خودروهای تولیدی با استاندارد آلایندگی یورو 2 خودداری کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها