کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا کدامند؟


کد خبر : ۴۵۳۳سه شنبه، ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴:۴۲۳۷۳۱ بازدید

در حالی که قیمت جهانی طلا از روز گذشته بار دیگر روند نزولی خود را آغاز کرده و به کمتر از 1300 دلار رسیده به نظر می رسد کاهش تقاضای چین، نشست فدرال رزرو آمریکا و بحران اوکراین مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا هستند.

قیمت طلا طی سال 2013 میلادی نیز تحت تاثیر نگرانی سرمایه گذاران نسبت به کاهش محرک پولی آمریکا با افت شدیدی روبرو شد و به نظر می رسد کاهش احتمالی محرک پولی در پایان نشست دو روزه اخیر نیز تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است.

بر اساس این گزارش موسسه اوربرایت فیوچرز نیز اعلام کرد، در حالی که بحران روسیه و اوکراین در کوتاه مدت مانع از کاهش شدید قیمت طلا شده ولی بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا و کاهش احتمالی محرک پولی فدرال رزرو فشار زیادی بر قیمت طلا وارد کرده است.

این موسسه افزود: با توجه به تعطیلی بخش زیادی از بازارهای آسیایی در هفته جاری تقاضا برای خرید طلا با افت نسبی همراه خواهد شد. انتشار گزارش وزارت کار آمریکا در دوم می در خصوص وضعیت بازار اشتغال در ماه آوریل نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.تازه ترین گزارش ها نیز نشانگر کاهش چشمگیر واردات طلای چین از هنگ کنگ در ماه مارس بوده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها