کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خودروهای بی‌راننده باهوش‌تر شدند


کد خبر : ۴۵۲۶سه شنبه، ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵:۰۳۳۲۷۱ بازدید

خودروهای هوشمند بدون راننده گوگل که تا به حال تنها قادر به حرکت در بزرگراه‌ها بودند، باهوش‌تر شده و از این پس می‌توانند در خیابان‌ها هم راه خود را پیدا کنند.
خودروهای بی‌راننده باهوش‌تر شدندخودروهای بی‌راننده باهوش‌تر شدند

این خودروها که ساخت شرکت گوگل هستند اولین بار در سال 2010 عرضه شدند و بعد از گذشت چهار سال می‌توانند بدون تصادف با دیگر خودروها، اشیا یا ساختمان‌ها به طرف مقصد حرکت کنند. خودروهای مذکور از آگوست سال 2012 به این سو هزاران کیلومتر را در بزرگراه های کالیفرنیا با موفقیت طی کرده‌اند.

با توجه به موانع و خطرات متعددی که در خیابان های عادی شهرها وجود دارد، گوگل معتقد است هنوز تا تکمیل این خودروها برای گشت و گذار آزادانه در شهرها راه درازی در پیش است. اما مدل های فعلی این خودروها می توانند علامت دست یک موتور سوار را تشخیص دهند، عابران پیاده و موتورسواران را در معابر و سر چهارراه ها شناسایی کنند و برای عبور آنها صبر کنند. آنها حتی می‌توانند راهنما زدن ماشین‌ها و موتورها و خودروهای پارک کرده را درک کنند.

خودروهای مذکور تا بدان حد پیشرفت کرده اند که در جاده های در دست تعمیر هم در صورت وجود علائم مناسب هشداردهنده مسیر مناسب و قابل عبور را پیدا می کنند. در نهایت توقف در صورت عبور جاده از روی ریل راه آهن هم از جمله دیگر قابلیت های این خودروهاست.علیرغم همه این پیشرفت ها، هنوز نمی‌توان در مورد سیستم ناوبری این خودروها به طور صددرصد مطمئن بود و لذا برای تکمیل آنها هنوز نیاز به زمان وجود دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها