کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نحوه استفاده از بنزین 400 و 700 تومانی کارت‌های سوخت


کد خبر : ۴۵۰۵دوشنبه، ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵:۵۴۱۰۵۱۹ بازدید

مصرف کنندگان سوخت باید دقت کنند در صورت وجود سهمیه 400 تومانی در کارت‌های خود تنها قادر به مصرف این سهمیه تا اتمام آن هستند و پس از پایان سهمیه 400 تومانی می‌توانند از سهمیه بنزین ...

مصرف کنندگان سوخت باید دقت کنند در صورت وجود سهمیه 400 تومانی در کارت‌های خود تنها قادر به مصرف این سهمیه تا اتمام آن هستند و پس از پایان سهمیه 400 تومانی می‌توانند از سهمیه بنزین 700 تومانی شارژ شده در کارت‌های خود استفاده کنند.

 همزمان با اینکه گفته می‌شود مردم نگران سهمیه بنزین ٤٠٠ تومانی موجود در کارت‌های سوخت خود نباشند و این سهمیه کماکان معتبر خواهد بود ، اما برخی مصرف کنندگان هنوز در این فکر هستند که هنگام سوخت گیری چگونه بنزین 400 و 700 تومانی وجود در کارت‌هایشان تفکیک می‌شود؟

با اعلام نرخ‌های جدید بنزین از بامداد روز جمعه،‌ بازهم بنزین سه نرخی شد و همزمان نیز گفته شد که علاوه بر بنزین با نر‌خ‌های جدید 700 و 1000 تومان کماکان بنزین 400 تومانی معتبر خواهد بود ،‌ اما در این میان چگونگی تفکیک این دو نرخ در کارت‌های سوخت است که برخی مصرف کنندگان را با گمانه‌زنی‌هایی همراه کرده است که نکند بنزین 400 تومانی موجود در کارتشان به یکباره بسوزد و یا قابل مصرف نباشد؟

در این باره یکی از مسئولان نفتی به خبرنگار ایسنا گفت که هنگام وارد کردن کارت سوخت به پمپ ،‌ گزینه استفاده از بنزین 400 و یا 700 تومانی بر روی نمایشگر دیده می‌شود که خود دستگاه چگونگی مصرف را نشان می‌دهد.

به گفته وی،‌ مصرف کنندگان باید دقت کنند تا زمانی که سهمیه 400 تومانی در کارت‌های سوخت موجود است، دیگر قادر به استفاده از بنزین 700 تومانی شارژ شده نیستند، چرا که ابتدا باید سهمیه 400 تومانی موجود در کارت‌های سوخت تمام شود و پس از آن بنزین سهمیه‌ای 700 تومانی استفاده شود که نمایشگر این وضعیت را نشان می‌دهد.بر این اساس سامانه سوخت کشور به گونه‌ای طراحی شده است که تا زمان باقی بودن سهمیه ٤٠٠ تومانی در کارت سوخت، سهمیه با نرخ ٧٠٠ تومان در کارت شخص فعال نخواهد شد و در صورت صفر بودن سهمیه 400 تومانی ، نمایشگر فقط وضعیت بنزین 700 تومانی را نشان می‌دهد.

با اعلام نرخ‌های 700 و 1000 تومانی بنزین به صورت سهمیه‌ای یارانه‌ای و آزاد بنزین‌های 400 تومانی موجود در کارت‌های سوخت همچنان معتبر است و گفته شده است تا زمان اتمام این سهمیه‌ها این نرخ معتبر است.به گفته مسئولان دولتی در حال حاضر بیش از دو میلیارد لیتر بنزین 400 تومانی به صورت ذخیره در کارت‌های سوخت باقی است .طی روزهای اخیر شبهاتی برای برخی مصرف کنندگان به وجود آمده است که چگونه هنگام استفاده از کارت سوخت ، بنزین 400 تومانی از 700 تومانی تشخیص داده می‌شود.

در همین رابطه نیز مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به بنزین 400 تومانی ذخیره در کارت‌های سوخت گفت که سوخت ذخیره برای خودروهای شخصی نزدیک به یک میلیارد و ٩٠٠ میلیون لیتر و برای موتورسیکلت‌ها ٥٠٠ میلیون لیتر است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها