کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نرخ اجاره مسکن در مناطق مختلف تهران


کد خبر : ۴۴۹۳دوشنبه، ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۳:۳۰۴۳۲۳ بازدید

در حال حاضر در بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی، تعداد متقاضیان از حجم فایل‌های اجاره بیشتر است.

اکثر بنگاهداران املاک در مناطق مختلف تهران درباره میزان فایل‌های سپرده شده واحدهای اجاره‌ای به بنگاه‌شان به دنیای اقتصاد تاکید کردند: اکنون برای سرازیر شدن فایل واحدهای اجاره‌ای زود است و تقریبا از ماه آینده، یعنی خرداد ماه حجم فایل واحدهای اجاره‌ای افزایش می‌یابد، اما تعداد مراجعه‌کننده‌ها به بازار اجاره هر روز در حال ازدیاد است؛ اما این مساله به تنظیم قرارداد ختم نمی‌شود؛ چراکه در حال حاضر حق انتخاب در بازار اجاره بسیار محدود است. 

یکی از مشاوران املاک در خیابان دامپزشکی درباره خواسته مستاجران از مالکان گفت: اکثر مستاجران برای رهن کامل بودجه‌ای بین 20 تا 25 میلیون تومان را در نظر دارند؛ درحالی که برای مثال واحدهای 40 متری با شرایط رهن 30میلیون تومان به بازار عرضه می‌شوند. همچنین متقاضیان برای پرداخت ودیعه و اجاره ماهانه با شرایط 20 میلیون تومان ودیعه و 150 هزار تومان اجاره ماهانه موافق هستند در صورتی که مالکان ودیعه کمتر و اجاره بهای بیشتری را خواهان هستند؛ مثل 10 میلیون تومان ودیعه و 600 هزار تومان اجاره. 

از سوی دیگر در خیابان آذربایجان برخی از مشاوران املاک از نرخ‌های ناعادلانه اجاره خبر می‌دهند. آنها اظهار می‌کنند که عده‌ای از موجران اجاره بهای واحدشان را بر اساس میزان متراژ تعیین می‌کنند که این نحوه ارزش‌گذاری در این محله غیرمنطقی است. 

یکی از فعالان بازار مسکن افزود: اکنون مالکی رهن واحد 100 متری خود را در حوالی خیابان آذربایجان 100 میلیون تومان اعلام کرده است! 

همچنین در محله نواب بنگاهداری درباره حجم فایل‌های اجاره و وضعیت مستاجران تصریح کرد: با گذشت زمان هر چه به تعطیلات تابستان نزدیک می‌شویم، به تعداد فایل‌های اجاره افزوده می‌شود. 
وی در ادامه گفت: اکنون در بازار مسکن متقاضی برای اجاره حضور دارد و اکثر آنها متقاضی رهن کامل هستند؛ در صورتی که اکثر فایل‌ها با شرایط ودیعه و اجاره ماهانه هستند كه البته سهم وديعه بيشتر از ميزان اجاره‌ماهانه است. این فعال بازار مسکن به این مساله اشاره کرد: با وجود قیمت‌های بالا در بازار اجاره ما به متقاضیان تمدید قرارداد سال قبل‌شان را پیشنهاد می‌کنیم؛ چراکه به صرفه‌تر است.




اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها