کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آغاز بهاری بورس در دومین ماه سال


کد خبر : ۴۴۰۹دوشنبه، ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴:۵۹۱۹۳۳ بازدید

شاخص بورس در اولین روز اردیبهشت با افزایش 875 واحدی به کانال 75 هزار واحدی بازگشت و فروردین را با بازدهی منفی 6 درصدی به پایان برد.

بازار سهام در فروردین ماه سال جدید کار خود را با بازدهی منفی 6 درصدی به پایان برد، اما در روزهای آغازین اردیبهشت با روند افزایشی درصدد جبران زیان سهامداران است.این روند افزایشی که به واسطه اخبار بسیار مهمی که طی روزهای اخیر منتشر شده، از روز گذشته آغاز شد و اکنون شاخص بورس در کانال 75 هزار واحدی قرار گرفته است.

به عقیده بسیاری از کارشناسان، طرف تقاضای بازار طی ماه‌های اخیر به واسطه اتفاقات ناخوشایندی که در بخش پتروشیمی، نرخ سود بانکی و خروج به یکباره حقوقی‌ها از بازار رخ داد، دچار یک نوع بیماری شده و با اخبار مثبت سیاسی و داخلی هم حاضر به درمان نبود، تا اینکه دولت برای تسکین چنین بیماری اقدام به تزریق منابع قابل توجهی به بازار کرده، اما این اقدام به تنهایی راهگشا نخواهد بود، چرا که هنوز صنایع مختلف به شفافیت‌های کامل نرسیدند و همچنین نرخ سود بانکی به طور عملیاتی کاهش نیافته است.

در معاملات امروز بسیاری از نمادهای خودرویی، بانکی و پالایشی با وجود افزایش تقاضا، با روند افزایش قیمت مواجه شدند، چرا که طی ماه‌های اخیر به کف قیمتی و سطوح ارزنده‌ای رسیده بودند.

امروز در حالی شاخص کل با افزایش 875 واحدی به کانال 75 هزار واحد بازگشت که بیشترین تأثیر مثبت را نمادهایی همچون پالایش نفت بندرعباس، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری غدیر، گسترش نفت و گاز پارسیان، بانک پاسارگاد، مپنا، فولاد خوزستان، مخابرات، ملی صنایع مس ایران، توسعه معادن و فلزات، پتروشیمی شازن، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، معدنی و صنعتی چادرملو، سایپا، بانک ملت، ایران خودرو، تهران شیمی، گل گهر، سیمان تهران و کالسیمین داشتند.

در فرابورس هم شاخص با افزایش 17 واحدی در محدوده 765 واحدی به کار خود پایان داد که پتروشیمی مارون، پتروشیمی جم، صنایع معدنی خاورمیانه، پالایش نفت لاوان، ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی زاگرس و نفت پاسارگاد بیشترین تأثیر مثبت را گذاشتند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها