کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پلیس , تندر 90 تک ایربگ را شماره گذاری نمی کند


کد خبر : ۴۳۶۰شنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۱:۴۳۶۹۸۰ بازدید

خودرو تندر-90 در حالي پيش از آغاز سال در خطوط توليد خودروسازان با افزايش توليد همراه بود كه در آستانه ورود به دومين ماه سال جديد، هنوز در بازار خبري از اين خودرو فرانسوی نيست.

آن‌طور كه از خودروسازان خبر مي‌رسد، پليس با پلاك نكردن تندر-90 كه با استاندارد يورو4 توليد مي‌شود، جلوي ورود اين خودرو به بازار را گرفته است؛ اما دليل پليس براي اين كار چيست؟ 

در واقع تندرهاي توليد شده تك ايربگه بوده‌اند و همين موضوع باعث شده تا با وجود پاس شدن استاندارد يورو4 توسط اين خودرو، اين محصول فعلا شانس ورود به بازار را نداشته باشد. عبدالله بابايي، معاون بازاريابي و فروش ايران‌خودرو در رابطه با مشكلي كه راه بازار را به روي تندرها بسته است به خبرنگار «دنياي اقتصاد» مي‌گويد: ما در حال توليد تندر با استاندارد يورو4 تك ايربگ هستيم، اما با وجود اينكه براي توليد خودرو تك ايربگ منع قانوني نداريم پليس شماره‌گذاري اين محصول را متوقف كرده است. 

اشاره بابايي به نداشتن منع قانوني در واقع به تبصره‌اي بازمي‌گردد كه تابستان سال گذشته و در يكي از آخرين جلسات کارگروه حمایت از تولید در دولت دهم، براي خودروسازان در نظر گرفته شد. در جلسه ياد شده در كنار تهيه يك جدول زمان‌بندی براي خودروسازان به منظور تجهيز محصولاتشان به دو ايربگ، تبصره‌اي نيز در نظر گرفته شد كه بر اساس آن خودروسازان مجاز شدند سالانه 20 درصد از حجم تولیدات خود را با یک کیسه هوای راننده به‌صورت اختیاری تولید كنند. حال با وجود چنين تبصره‌اي پليس همچنان بر شماره‌گذاري خودروهاي داراي دوايربگ اصرار دارد، اما به گفته بابايي ظاهرا خودروسازان در حال رايزني با پليس هستند تا با استفاده از ظرفيت 20 درصدي براي توليد خودروهاي تك ايربگ، تندر-90 را به بازار بفرستند. او تاكيد مي‌كند كه مشكل پيش‌آمده براي شماره‌گذاري تندر با توجه به اينكه خودروسازان براي توليد خودرو تك ايربگ ممانعت قانوني ندارند به‌زودي مرتفع خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها