کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

راهنمای خرید یک سدان متوسط در بازار ایران - خرداد 96


کد خبر : ۴۲۶۷دوشنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹:۴۹۱۸۸۰۸ بازدید

مدت زیادی بود که حضور برند فرانسوی رنو در ایران کمرنگ شده بود و سبد محصولات این کمپانی در ایران، به یکی دو مدل مونتاژ وطنی محدود ...

رنو فلوئنس

مدت زیادی بود که حضور برند فرانسوی رنو در ایران کمرنگ شده بود و سبد محصولات این کمپانی در ایران، به یکی دو مدل مونتاژ وطنی محدود می‌شد. مدتی است اکثر محصولات جدید رنو، از شاسی‌بلند و سدان گرفته تا کوپه، توسط شرکت واردکننده به ایران بصورت گسترده وارد می‌شود. فلونس یکی از همین محصولات رنو است. این خودرو در کلاس سدان خانوادگی متوسط جای می‌گیرد و بسیاری عقیده دارند که شرکت رنو، فلونس را به عنوان جایگزین مگان صندوقدار معرفی کرده است و به حق انتخابی شایسته است.
 

رنو فلوئنس


طراحی فلونس ساده و به دور از زرق و برق رقبای آسیایی است، ولی وقار و پرستیژ یک خودرو فرانسوی در ظاهر آن موج می‌زند. طراحی چراغ‌های کشیده جلو و عقب، زیبا و هماهنگ است و گلگیرهای برجسته به همراه سپرهای نسبتا زیبا، طراحی ظاهری را تکمیل می‌کنند. ولی در کل، فلونس نمای یک سدان با قیمت بالای ۱۰۰ میلیون تومانی را به نمایش نمی‌گذارد. طراحی کابین هم به پیروی از بدنه، نسبتا ساده و بدون هیجان است. کار کردن با دکمه‌ها راحت است و سعی شده از شلوغی کابین جلوگیری شود. کیفیت قطعات با قیمت ۲۰ هزار دلاری این خودرو در خارج از کشور مناسب هماهنگی دارد. از سایر امکانات کابین می‌توان به گرمکن صندلی‌های جلو، شیشه‌ها و سانروف برقی اشاره کرد.

فضای کابین فلونس نسبت به ابعاد بدنه مناسب است و سرنشینان در آن احساس راحتی می‌کنند و از این نظر کاملا در حد و‌اندازه مگان است. همچنین وجود مواردی همچون سیستم تهویه با تنظیمات مجزا برای ردیف عقب، مانیتور روی کنسول جلو و صفحه کیلومترشمار دیجیتالی، فضای کابین را از یکنواختی خارج کرده است.فلونس از موتور ۴سیلندر ۲۰۰۰ سی‌سی بهره می‌برد که ۱۴۳ اسب بخار و ۱۹۵نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. مشخصات موتوری فلونس راضی کننده است و شتاب ۱۰ ثانیه‌ای آن به همراه جعبه دنده CVT، به خوبی پاسخگوی نیازهای راننده خواهند بود. اما راندگی با فلونس آنچنان هیجان انگیز نیست و در حد معمولی قرار دارد.

سواری فلونس مانند سایر اعضای خانواده رنو نرم و بی سر و صداست و ارتفاع مناسب از سطح زمین باعث شده تا تکان‌های مسیر کمتر به داخل کابین منتقل شوند. از سر و صدای موتور داخل کابین هم خبری نیست و از عایق کاری مناسبی بهره می‌برد.
 

 پیشنهاد نهایی

فلوئنس بیشتر انتخاب افراد میانسالی خواهد بود که تعصب خاصی نسبت به برندهای فرانسوی دارند،در غیر این صورت انتخاب های بهتری در این رنج قیمت وجود دارد.
 

jk1wvnpqbsfdbdq0uunv.jpg

19ng4z8xx9718rq4q504.jpg

vun4g4yxlsgai3jwhu5.jpg



کيا سـراتو 2014 (Forte)

کیا سراتو، سدان متوسط کیا که چند سالیست در ایران حضور دارد و مدتی هم بحث مونتاژ آن توسط سایپا مطرح شد که به سرانجام نرسید. نسل قبلی سراتو جدی ترین رقیب مزدا۳، مگان و ام جی به شمار می‌آمد، که حالا جای خود را به مدل کاملا دگرگون شده اش داده است که در بازارهای خارجی با نام کیا FORTE شناخته می‌شود. 
 

کيا سـراتو 2014 (Forte)


ظاهر سراتو 2014 جذاب‌تر و شلوغ‌تر از نسل قبلی‌اش بوده و در قسمت عقب به برادر بزرگترش اپتیما نزدیک شده است. چراغ‌های LED عقب تاثیر بسزایی روی ظاهر این قسمت گذاشته‌اند.  طراحی فضای کابین هم دستخوش تغییراتی شده. کنسول جلو از کنسول میانی جدا شده و طراحی زیباتر و برجسته تری نسبت به قبل دارد. با قرار گرفتن در پشت فرمان، تعداد دکمه‌ها و صفحه کیلومتر شمار شما را به هیجان خواهد آورد. کیفیت مواد به کار رفته در کابین در سطح مطلوبی قرار دارد و نسبت به قبل بهبود یافته است. فضای کابین راحت و جادار است، ولی ردیف عقب عملا برای ۲نفر کاربرد دارد و نفر سوم از نظر فضا و راحتی دچار مشکل می‌شود.

 سطح تجهیزات و آپشن‌ها نسبت به قبل ارتقا پیدا کرده است. از آپشن‌های جدید این مدل می‌توان به سیستم صوتی جدید به همراه صفحه نمایش لمسی در جلو اشاره کرد. همچنین تنظیمات صندلی‌ها در این مدل به صورت برقی انجام می‌شود و دو صندلی جلو به گرمکن و سردکن مجهز شده‌اند. سراتو جدید از نظر فنی هم پیشرفت کرده. موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری کیا، قادر است 130 اسب بخار و 157 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که برای یک سدان متوسط شهری کاملا مناسب است. گیربکس 6 سرعته اتوماتیک نسبت به قبل از دقت بالاتری برخوردار است و به همراه دسته دنده کوتاه با طراحی هیجان انگیز، به خوبی لذت رانندگی را منتقل می‌کند.

 سواری سراتو 2014 ، به خاطر دمیده شدن روح اسپرت در آن، کمی‌خشک و پرتکان بوده، اما آزار دهنده نیست. همچنین مصرف 6.8 لیتری این خودرو، همان چیزی است که به درد رفت و آمدهای زیاد و مسیرهای شلوغ شهری می‌خورد. 

g5v5yj5ouy58395uic3.png


 پیشنهاد نهایی

سراتو 2014 تا 2016  مناسب افرادی است که حاضرند قیمت بالا را به جان بخرند، ولی خودروشان در کلاس خودش جذاب و خاص باشد و در خیابان‌ها کمتر دیده شود. همچنین سراتو جدید با ظاهر مدرن ، بیشتر مناسب افراد مد گراست تا کسانی که در ظاهر خودرو به دنبال اصالت و جذبه می‌گردند. 
 

nztu0oleui48ks2vesi4.jpg

jb9469iy0p572popg48s.jpg
d8q6uqbp3kj35sb0dbrn.jpg
 



هيونداي النـترا 2014 

هم‌زمان با ورود نسل جدید کیا سراتو 2014 که در راهنمای خرید شماره پیشین به آن پرداختیم، پنجمین نسل هیوندای النترا هم پا به ایران گذاشت.
 

هيونداي النـترا 2014


النترا عنوان کوچک‌ترین سدان هیوندای را یدک می‌کشد. سبک جدید طراحی هیوندای که در اکثر محصولات جدید این شرکت دیده می‌شود، با غلظتی کمتر در بدنه النترا هم موج می‌زند. همان خطوط نرم و حجم‌های اغراق‌آمیز به همراه چراغ‌های خوش خط و خال جلو عقب. استفاده کمتر از قطعات براق کرومی‌ در بدنه النترا، نسبت به محصولات دیگر هیوندای، باعث شده تا ظاهر آن ساده به نظر به رسد. اما گرافیک زیبای چراغ‌های جلو و عقب و استفاده از لامپ‌های LED، کمک شایانی به زیبایی النترا کرده‌اند. 

با ورود به کابین، اولین چیزی که جلب توجه می‌کند، شباهت بسیار زیاد طراحی کنسول با محصولات دیگر هیوندای نظیر سوناتا و گرنجور است. همان طراحی سیالی بدنه به داخل اتاق هم راه پیدا کرده و اکثر خطوط به‌کاررفته داخل کابین، خطوط نرم و خمیده هستند. کیفیت قطعات نسبتا مطلوب است و در سطح تویوتا کرولا و مزدا۳ و سراتو قرار می‌گیرد. قطعات پلاستیکی طرح چوب به کاررفته روی کنسول جلو، جلوه‌ای لوکس به کابین بخشیده‌اند، اما کیفیت آن‌ها چندان مطلوب نیست و در مونتاژ آن‌ها دقت زیادی به خرج نداده‌اند. کابین النترا، به عنوان یکی سدان کوچک شهری از فضای مناسبی برخوردار است. اما فضای صندلی‌های ردیف عقب کابین، نسبت به صندلی‌های جلو کمتر و محدودتر است. صندوق بار بزرگ هیوندای النترا یکی از ویژگی‌های مثبت آن است.

النترا از نظر امکانات و آپشن‌های رفاهی، نسبت به قبل پیشرفت داشته است. اما هنوز هم فهرست امکانات رفاهی آن از رقیب اصلی‌اش سراتو، محدودتر به نظر می‌رسد. به طور مثال تنظیم صندلی‌ها در نمونه پایه به صورت دستی بوده، که برای خودرویی در رنج قیمتی 110 میلیون تومان قابل قبول نیست. پیشرانه کم مصرف 1.8 لیتری النترا، ۱۴۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که برای رفت و آمدهای شهری مناسب است. فرمان النترا دقیق و تیز عمل می‌کند و در سرعت‌های بالاتر به منظور افزایش ایمنی و کنترل خودرو سفت‌تر می‌شود همچنین جعبه دنده ۶ سرعته تیپ ترونیک چندان با موتور هماهنگ نیست. سواری النترا نه آنچنان خشک مثل مزدا۳ است، نه به نرمی‌ سدان‌های لوکس‌تر هیوندای،در سطح متوسطی قرار می‌گیرد. اما از نظر ایمنی، النترا جدید نسبت به قبل پیشرفت‌های چشمگیری داشته و موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از EURONCAP شده است. 

پیشنهاد نهایی

در ظاهر النترا کمي بيش از حد اغراق شده و استفاده از خطوط منحني آن هم به مقدار زياد چهره اش را زود خسته کننده نشان میدهد ولی در مجموع گزینه ای مناسب در محدوده 120 میلیون تومان است.
 

8dsk278ym02ps4f7e9.jpg

pbe5m4dgy81ckcgl8pm8.jpg
rswffnw8ohjwxpg8fte.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها