کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رشد قیمتها در بازار طلا و ارز


کد خبر : ۴۲۱۵چهارشنبه، ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷:۳۴۵۹۹۴ بازدید

با افزایش همزمان قیمت جهانی طلا و بهای دلار در بازار داخل، قیمت طلا و انواع سکه در بازار امروز با رشد همراه گردید.

پس از چند روز ثبات در بازار، امروز چهارشنبه تابلو قیمتها در بازار طلا و ارز سبز شد و هر سکه بهار آزادی با رشد 10 هزار تومانی به 974 هزار تومان رسید.

براساس این گزارش در حالی که روز گذشته اونس طلا با ثبات در مرز 1300 دلار، روز بی رمقی را سپری می کرد، امروز بهای جهانی طلا با کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی و افزایش نگاه سرمایه گذاران به بازار طلا، بهای این فلز زرد رو به افزایش نهاد، و هر اونس طلا با گذر از سطح 1300 دلاری به 1312 دلار رسید.

رشد بهای جهانی طلا در کنار تداوم افزایش قیمتها در بازار ارز که روز گذشته آغاز شده بود، بهای طلا و سکه را در بازار بالا برد، بطوریکه هر مثقال طلای 17 عیار با 6 هزار و 200 تومان رشد، 429 هزار و 400 تومان در بازار امروز معامله شد.

در همین بازار طلافروشان هر گرم طلای 18 عیار را با 870 تومان افزایش 99 هزار و 100 تومان به مشتریان عرضه کردند.رشد بهای طلا در بازار امروز این بازار را که پس از عید نوروز در رکودی نسبی فرو رفته بود را به رونق انداخت و انگیزه ها برای خرید طلا افزایش یافت.

اما در بازار سکه رشد قیمتها نمود بیشتری داشت، بطوریکه هر قطعه سکه بهار آزادی در طرح جدید و قدیم در سبزه میدان و خیابان فردوسی تهران امروز رشدی 10 هزار تومانی تجربه کرد، و در رقم 974 هزار تومان بفروش رسید.نیم و ربع سکه نیز با افزایش 5 هزار تومانی به ترتیب 515 و 303 هزار تومان، و سکه گرمی هم با 3 هزار تومان رشد 198 هزار تومانی شد.

بهای دلار نیز امروز با افزایش قابل ملاحظه ای توأم بود، هر دلار آمریکا در صرافی ها با 37 تومان صعود به 3125 تومان رسید.فعالان بازار ارز تحولات اقتصادی در آستانه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، و مسائل مرتبط با سیاست جهانی کشورمان را در افزایش بها در بازار ارز مؤثر می دانند.

گفتنی است برخی از کارشناسان اقتصادی بانک مرکزی را در کنترل بازار ارز و هدایت آن توانا و کارآمد می دانند، حال باید دید که این بانک چه سیاستی را برای ثبات بازار ارز و جلوگیری از رشد قیمتها در این موقعیت حساس درپیش خواهد گرفت



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها