کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت سی‌ان‌جی 60 درصد نرخ بنزین تعین می‌شود


کد خبر : ۴۲۱۰چهارشنبه، ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵:۲۱۳۰۹۷ بازدید

وزیر نفت با اعلام اینکه قیمت سی‌ان‌جی 60% نرخ بنزین تعین می‌شود،گفت: در حال حاضر چند میلیارد‌ لیتر بنزین 400 تومانی در کارت‌های سوخت وجود دارد که در زمان افزایش قیمت با‌‌ همان قیمت 400 تومان عرضه می‌شود و نمی سوزد.

بیژن نامدار زنگنه عصر دیروز در نخستین حضور خود در جلسه کمیسیون انرژی مجلس در سال 93 گزارشی از برنامه های وزارت نفت برای تحقق اقتصاد مقاومتی ارائه داد.

در این جلسه ضمن تأکید وزیر نفت بر روی توجه ویژه این وزارتخانه برای تحقق اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت کشور، پیشنهاداتی از سوی برخی اعضای کمیسیون انرژی برای پیاده سازی مطلوب سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت کشور مطرح شد که بنا بر گفته حبیب آغاجری، عضو کمیسیون انرژی مجلس، قرار است این پیشنهادات هم در دولت و هم در کارگروه ویژه این وزارتخانه برای اقتصاد مقاومتی مطرح شده و مورد بررسی قرار گیرد.

پس از این جلسه، زنگنه با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی افزایش قیمت حامل های انرژی در فاز دوم هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: تاکید می کنم که جای نگرانی برای مردم وجود ندارد و افزایش قیمتها با شیب ملایم خواهد بود.

وی افزود: هنوز هیچ تصمیمی در خصوص میزان افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در دولت نهایی نشده و بررسی ها در این خصوص ادامه دارد.وزیر نفت در پاسخ به اینکه تکلیف سهمیه های 400 تومانی باقی مانده در کارت های سوخت با افزایش قیمت ها چه می شود، تصریح کرد: در حال حاضر چند میلیارد‌ لیتر بنزین 400 تومانی در کارت‌های سوخت وجود دارد که در زمان افزایش قیمت با‌‌ همان قیمت 400 تومان عرضه می‌شود و به هیچ عنوان بنزین 400 تومانی ذخیره شده در کارت های سوخت نمی سوزد.

زنگنه با بیان اینکه قیمت گاز CNG بین 55 تا 60 درصد قیمت سهمیه‌ای بنزین تعیین می‌شود، گفت: قیمت گاز برای مصارف خانگی 20 درصد و مصارف آموزشی 13 درصد افزایش یافته اما میزان افزایش قیمت گاز را برای مصارف صنعتی و دولتی بیشتر در نظر گرفتیم که این میزان 30 درصد افزایش یافت.

به گفته این عضو کابینه دولت،  این درآمد‌ها صرف بهبود سلامت جامعه می‌شود.وزیر نفت با بیان اینکه زمان اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اوایل اردیبهشت خواهد بود، اظهار داشت: مشکلات عمده‌ای در بخش سلامت وجود دارد که با درآمد دولت از مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، هزینه‌های درمانی مردم در بیمارستان‌های دولتی با توسعه بیمه‌های عمومی به صورت جدی کاهش می‌یابد.

همچنین مسعود میرکاظمی، وزیر اسبق نفت و رئیس فعلی کمیسیون انرژی در خصوص افزایش نرخ حامل های انرژی در فاز دوم هدفمندی به تسنیم گفت: این مسئله بستگی به تحلیل‌های کارشناسی دولت دارد و دولت باید به سمتی برود که قیمت‌ها را به گونه‌ای تعیین کند که با کمترین تغییرات قیمتی، درآمد لازم را داشته باشد و قیمت حاملی را تغییر دهد که کمترین اثر تورمی را در دهک‌های پایین خانوار داشته باشد.

میرکاظمی خاطرنشان کرد: تعیین قیمت حامل‌های انرژی جداولی دارد که در دولت باید بنشینند و آنها را با کمک وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و دیگر وزارتخانه‌های مرتبط کارشناسی کنند و بهترین عدد را انتخاب کنند که هم میزان یارانه‌ها تامین شود و هم اینکه کمترین اثر تورمی را در دهک‌های پایین جامعه داشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها