کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عرضه شیرینی و شکلات بدون درج قیمت از اول مهرماه


کد خبر : ۳۹۹۲۳سه شنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲:۰۷۶۴۲۶ بازدید

دبیر انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات گفت: تا قبل از مهر ماه سال جاری کلیه محصولات تولیدی این صنوف با درج قیمت به فروش می رسد و بعد ...

دبیر انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات گفت: تا قبل از مهر ماه سال جاری کلیه محصولات تولیدی این صنوف با درج قیمت به فروش می رسد و بعد از اتمام موجودی، کلیه محصولات جدید بدون درج قیمت و از طریق فاکتور رسمی در اختیار عرضه کنندگان قرار می گیرد.

جمشید مغازه‌ای در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این سوال که ابلاغیه وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت درباره برداشته شدن قیمت کالا از روی محصولات این صنف از ابتدای مهرماه اعمال می‌شود اظهار کرد: به طور قطع ما ابلاغیه وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت را در این خصوص اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات از 6 ماه قبل خود پیگیر اجرای این مهم بود تا به منصه ظهور برسد که این اتفاق چند روز پیش با لطف وزیر صنعت بخشنامه آن نیز صادر شد.

دبیر انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات ادامه داد: بخشنامه‌ای در این ارتباط حدود 7 تا 8 ماه پیش ابلاغ شده بود که در آن محصولات صنف ما جزو اولویت درجه 3 قرار گرفته بودند و بر آن  اساس دیگر شامل قیمت‌گذاری نمی‌شدند.

مغازه‌ای تصریح کرد: با توجه به اینکه کالاهای عرضه شده در صنف ما اساسی به حساب نمی‌آید، قیمت آن نیز باید بر اساس عرضه و تقاضا و توسط خود تولیدکنندگان مشخص شود.

وی گفت: قیمت‌گذاری ما نیز طبق قانون و بر اساس قیمت تمام شده مصوبات و حاشیه سود 15 تا 20 درصدی مورد نظر سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مشخص می‌شود و آنطور نیست که هر قیمتی خودمان بخواهیم‌ آن را اعمال کنیم.

مغازه‌ای یادآور شد: تحقق این امر در شرایط فعلی به نفع مصرف‌کنندگان نیز خواهد بود زیرا من بعد قیمت‌ها به صورت شفاف‌تر در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی برای توضیح بیشتر افزود: در گذشته قیمت‌ها بر اساس برنامه‌های واهی و تبلیغات زیرقیمت به دست مصرف‌کنندگان می‌رسید که در شرایط فعلی قیمت‌های واقعی توسط فاکتور رسمی که توسط تولیدکننده صادر می کند مشخص می‌شود و از این بعد بازارهای منطقه‌ای شمال و جنوب تهران و استانهای مختلف نرخ‌های متفاوت برای مصرف‌کننده اعمال خواهد شد.


فروشنده ها نرخ مصرف کننده را تعیین می‌کنند

این مقام مسئول صنفی با بیان اینکه با عدم درج قیمت کالا بر روی محصولات تعیین شده وزارت صنعت اقشار ضعیف جامعه کالای ارزان‌تری به دست آنها می‌رسدگفت: از طرفی باید توجه داشت که با توجه به رکود فعلی قیمت‌ها تولیدکنندگان نیز محصولات خود را بر اساس سبد کالایی تعیین می‌کنند و برای برخی کالاها حاشیه سود اندکی تعیین و سود خود را در سایر کالاها جبران می‌کنند.

مغازه‌ای با تاکید بر اینکه کلیه محصولات مربوط به صنفی بیسکویت، شیرینی و شکلات شامل عدم درج قیمت‌گذاری بر اساس ابلاغیه دولت شده است گفت: تا قبل ازمهر ماه سال جاری کلیه محصولات تولیدی این صنوف که قیمت بر روی آن درج شده است با قیمت به فروش می رسد و بعد از اتمام( موجودی)  کلیه محصولات جدید بدون درج قیمت و از طریق فاکتور رسمی در اختیار عرضه‌کنندگان قرار می‌گیرد تا آنها نرخ مصرف‌کننده را تعیین کنند.

این مقام صنفی در پاسخ به این سوال که اجرای این بخشنامه باعث هرج و مرج در قیمت کالایی نخواهد شد گفت: هدایت این امر من بعد دست تولیدکننده خواهد بود. 


فروشگاه های زنجیره ای در گذشته مردم را گمراه می‌کردند

وی گفت: فروشگاههای زنجیره‌ای در مواقعی سود 40 تا 50 درصدی و زیرقیمت محصولات خود را به فروش می‌رسانند که در واقع این موضوع و تخفیفاتی که داده می‌شد از محل ضرر مصرف‌کننده بود و بر این اساس مصرف‌کننده گمراه می‌شد.

مغازه‌ای یادآور شد: در حال حاضر دیگر فاکتورها در مناطق و استان‌های مختلف کشور تعیین‌کننده قیمت‌ها خواهند بود و بر اساس قوانین و سود معمول گزینه نرخ‌ها تعیین می‌شود.

وی درباره محصولاتی که شامل عدم قیمت‌گذاری در بخش مربوطه این صنف می‌شود گفت: کلیه تولیدات صنعتی شیرینی‌، شکلات‌، کیک و بیسکویت، تافی، کارامل و آدامس، دیگر شامل قمیت‌گذاری از سمت تولیدکنندگان نخواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها