کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس تهران جان گرفت


کد خبر : ۳۹۹۱۹سه شنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰:۴۸۷۱۶ بازدید

بورس تهران طی معاملات امروز شاهد جان گرفتن دوباره حجم و ارزش معاملات روزانه سهام با پیشرو شدن معدنی‌ها و دوقلوهای سنگ آهنی بود، شاخص کل هم 297 واحد رشد کرد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز سه شنبه 31 مرداد ماه 96 با افزایش 297 واحدی روی رقم 82 هزار و 372 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 14 واحدی عدد 17 هزار و 703 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 331 واحدی به رقم  90 هزار و 490  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما  در حالی با افزایش 300 واحدی به رقم 57 هزار و 745 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 148 واحدی عدد  179 هزار و 391  واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 7 واحدی به رقم 936 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های سرمایه گذاری ملی صنایع مس ایران با 92 واحد، معدنی و صنعتی چادر ملو با 56 واحد و سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با 47 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های پالایش نفت بندر عباس با 9 واحد ، پالایش نفت تهران با 8 واحد و سرمایه گذاری غدیر با 7 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از ۳۳۳ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 1.5میلیارد سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 54 هزار و 819  نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های مجتمع‌های توریستی و رفاهی آبادگران ایران کیش، سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق، سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود،‌ سرمایه‌گذاری مسکن تهران، اوراق گواهی سپرده عام بانک پارسیان، افست، سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان، سیمان کردستان، سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا و سرمایه‌گذاری ساختمان ایران از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های تولید تجهیزات سنگین هپکو، گز سکه، ورزیران، سرمایه‌گذاری گروه صنعتی ملی، مجتمع معادن مس تکنار، بیمه پارسیان، داده پردازی ایران و حق تقدم خرید سهام کارت اعتباری ایران کیش بازگشایی شدند.

به گزارش فارس،‌ امروز در بازار 2 بورس تهران 560 میلیون سهم سرمایه‌گذاری غدیر به ارزش کمتر از 62 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهام با معاملات انتقالی روبرو شد. در پالایش نفت اصفهان نیز 200 میلیون سهم به ارزش بیش از 60 میلیارد تومان با معاملات انتقالی سهامداران عمده همراه شد. همچنین 35 میلیون سهم ملی صنایع مس ایران به ارزش بیش از 6.5 میلیارد تومان کد به کد شد.

امروز در ایران ترانسفو تعداد 24 میلیون سهم به ارزش بیش از 13 میلیارد تومان با معاملات  انتقالی روبرو بود و در توسعه معادن و فلزات تعداد 20 میلیون سهم به ارزش کمتر از 3 میلیارد تومان کد به کد شد.

همین وضعیت نیز در گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید رخ داد به طوری که 20 میلیون سهم به ارزش کمتر از 4 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده کد به کد شد.

در عین حال اندکی بیش از 11 میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان به کدهای انتقالی سهامدار عمده انتقال یافت و در گروه صنعتی بارز بیش از 5 میلیون سهم به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم منتقل شد.

در معدنی و صنعتی گل‌گهر همچنین امروز تعداد 5 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان با معاملات انتقالی سهامدار عمده همراه شد و درنهایت در سرمایه‌گذاری دارویی تامین بیش از 3 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد.

براساس این گزارش، امروز بورس تهران همسو با معاملات کد به کد حقوقی‌های حامی شاخص بورس شاهد اقبال خریداران سهام در اغلب نمادهای معاملاتی بویژه در گروه‌های بازار اولی بورس تهران بود. همزمان در این گروه فلزات اساسی در حالی اقبال خریداران اغلب حقوقی سهام در شرکت‌های صادرات محور به چشم می‌آمد که در گروه استخراج کانه‌های فلزی دوقلوهای سنگ آهنی به سمت صف خرید سهام نیز پیش رفتند.

به گزارش فارس، با فعال شدن دوباره حقوقی‌ها پس از انتخاب کابینه دولت دوازدهم در بازار سهام کلیت معاملات بازار سهام حاکی از تحرک دوباره میان معامله‌گران و حمایت از سهم‌های بنیادی و شاخص‌ساز بازار حکایت دارد؛ هر چند که عملکرد وزیر اقتصاد به عنوان رئیس شورای عالی بورس در هفته‌های آتی و رویکرد ویژه وی برای حمایت از بازار سرمایه می‌تواند تعیین کننده خط مشی بازار در ماه‌های آینده باشد.

به گزارش فارس، بازار سهام امروز بازاری شاداب و پرحجمی بود که تحرک معامله‌گران اغلب حقوقی در میان بازار اولی‌ها به گرایش سایر معامله‌گران برای جمع‌آوری سهم به ویژه در گروه‌ فلزات اساسی و معدنی‌ها با پیشرو شدن دوقلوهای سنگ آهنی را در پی داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها