کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اینجا مغازه میلی‌متری 50 هزار تومان می‌ارزد !


کد خبر : ۳۹۹۱یکشنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۷:۵۱۸۱۲۴ بازدید

قیمت املاک تجاری در محدوده میدان ولیعصر آنچنان بالاست که با قیمت یک واحد آن می‌توان 2 دستگاه پنت‌هاوس 400 متری را در خیابان‌های شمالی شهر خریداری کرد، پنت‌هاوس‌هایی که 7 طبقه بالاتر از ابرها ساخته شده‌اند.

در واپسین روزهای سال 92 بازار املاک و مستغلات کشور همچنان در خواب زمستانی به سر می‌برد، خوابی که از اوایل تانستان شروع شد و همچنان ادامه دارد. بسیاری از دست‌اندکاران بازار فصل سرد امسال را بهترین زمان برای خانه‌دار شدن و خرید ملک ارزیابی کرده و توصیه‌های متعددی در این زمینه به مردم کردند.

در روزگاری که کمتر به قیمت واحدهای تجاری پرداخته می‌شود سری به یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های تهران و واحدهای تجاری آن می‌زنیم.خیابان ولیعصر را با چنارهای معروفش می‌شناسند و میدان ولیعصر را با واحدهای تجاری، اداری بی‌شمار و البته شلوغی و ازدحام بیش از حد بعدازظهرهای آن.

قیمت املاک تجاری در این محدوده آنچنان بالاست که می‌توان با قیمت یک واحد تجاری دو دستگاه پنت‌هاوس 400 متری را در خیابان‌های شمالی شهر خریداری کرد، پنت‌هاوس‌هایی که 7 طبقه بالاتر از ابرها ساخته شده‌اند.واحدهای تجاری متعدد یکی از بارزترین شاخص‌های میدان ولیعصر است، میدانی که نقطه تلاقی طولانی‌ترین خیابان خارومیانه، بلوار کریمخان زند و بلوار کشاورز است.این میدان و خیابان‌های اطراف آن بیش از آنکه مسکونی باشند، محل تجمع واحدهای تجاری و اداری متعددی است که باعث شده این منطقه به یکی از مراکز پر رفت و آمد پایتخت تبدیل شود.واحدهای تولید لباس، فروشگاه‌های عرضه لباس، مغازه‌های فروش کت و شلوار، کامپیوتر و لوازم جانبی، موبایل و... به همراه چند وزارتخانه و سفارتخانه همه و همه شرایطی را به‌وجود آورده تا قیمت اجاره و خرید یک ملک تجاری، اداری و مغازه‌های این محدوده شگفت‌انگیز باشد.

البته قیمت‌ واحدهای تجاری و اداری محدوده میدان ولیعصر بسته به مکانی که قرار گرفته‌اتد تفاوتی گاه تا 20 درصد با یکدیگر دارند. در دو طرف خیابان ولیعصر (از چهارراه ولیعصر تا میدان ولیعصر و از آنجا تا تقاطع فاطمی) نیز همین گونه است و مغازه‌های ضلع غربی در مقایسه با همتایان خود در آن سوی خیابان یعنی ضلع شرقی هم به لحاظ اجاره و هم خرید و فروش گرانتر هستند.اصولا یک فرمول نانوشته بر املاک منطقه میدان ولیعصر و خیابان‌های منتهی به آن حکم‌فرماست؛ از چهار راه ولیعصر به سمت میدان (کانون عبور و مرور) قیمت‌ها مغازه به مغازه افزایش می‌یابد و چند صد متر پس از میدان که به سمت شمال برویم موضوع برعکس شده و قیمت‌ها هر چند متر به چند متر کاهش می‌یابد.

میلی‌متری 50 هزار تومان

اگر بخواهید در میدان ولیعصر صاحب یک ملک تجاری شوید  باید یک حساب بانکی پر داشته باشید. واحدهای تجاری این منطقه معمولا متراژی بین 50 تا 120 متر دارند و مغازه‌ها نیز مساحتی بین  15 تا 100 متر دارند. واحدهای تجاری ضلع غربی خیابان ولیعصر به‌طور متوسط قیمتی 55 تا 60 میلیون تومان به ازای هر مترمربع دارند و این قیمت در نوع خود رکوردی در کلانشهر تهران به‌شمار می‌آید. البته بنگاه‌داران قیمت‌های بالاتری تا 65 میلیون تومان را نیز گزارش می‌کنند که دلیل آن نوساز بودن واحدهای تجاری اعلام می‌شود.

به این ترتیب اگر بخواهید صاحب یک واحد تجاری 50 متر مربعی شوید باید 3 میلیارد تومان بپردازید و به «چانه زدن» هم فکر نکنید چون به گفته مشاوران املاک فروشندگان این محدوده اصلا اهل دادن تخفیف نیستند. یک واحد تجاری 120 متری نیز حدود 7 میلیارد و 200 میلیون تومان داد و ستد می‌شود، با این پول به راحتی می‌توان صاحب دو دستگاه پنت‌هاوس با مساحت 400 متر در خیابان‌های شمال شهر شد، پنت‌هاوس‌هایی که آبشار، شیرآلاتی از جنس طلا، ارتفاع سقف 6 متر، سونا، جکوزی، استخر شیشه‌ای داخل واحد، کف چرم و آسانسور اختصاصی تنها بخشی از امکانات آنهاست. حالا انتخاب با شماست.

مغازه‌های میدان ولیعصر نیز که به مساحت 15 تا 100 متری آنها اشاره شد طرفداران زیادی دارند. رنج قیمتی این مغازه‌های بسته به واقع شدن در خیابان اصلی یا فرعی و این‌که همکف است یا زیر همکف متفاوت است. هر متر از مغازه‌های اینجا بین 30 تا 50 میلیون تومان قیمت دارند و برای یک مغازه 15 متری تقریبا باید 450 میلیون تومان پرداخت کرد. مغازه‌های 100 متری نیز حدود 3 میلیارد تومان قیمت‌گذاری می‌شود. البته مغازه‌هایی هم در برخی پاساژهای این منطقه وجود دارند که هر متر مربع از آنها 50 میلیون تومان قیمت دارد، به عبارت دیگر هر سانتی‌متر 500 هزار تومان و هر میلی‌متر 50 هزار تومان.

اجاره واحدهای تجاری میدان ولیعصر و خیابان‌های منتهی به آن نیز دست کمی از قیمت خرید و فروش ندارد. در خیابان‌ها و کوچه‌های فرعی این محدوده می‌توان یک مغازه 12متری را با ودیعه 20 میلیونی و اجاره ماهانه 5 میلیون تومانی پیدا کرد. در کوچه پس کوچه‌های این منطقه یک مغازه 10، 12 متری 10 میلیون ودیعه می‌خواهد و ماهانه 800 هزار تومان اجاره.

واحدهای تجاری نیز اجاره‌های سرسام‌آوری دارند، به‌طوریکه برای اجاره یک واحد مثلا 100 متری گاه دیده شده تا 100 میلیون تومان ودیعه و ماهانه 20 میلیون تومان اجاره دریافت شده است. این ودیعه و اجاره نشان از آن دارد که کسب و کار در میدان ولیعصر حسابی سکه است.

یکی از مغازه‌داران این محدوده در این‌باره می‌گوید:‌ 15 سال پیش در میدان ولیعصر دست‌فروشی می‌کردم و با وجود همه مزاحمت‌ها و هزینه‌های جانبی توانستم 90 میلیون تومان پس‌انداز کنم. این مغازه (اشاره به مغازه‌ای که در آن است) را که می‌بینید با همان پس‌انداز و یک وام بانکی خریدم که الان ارزش آن حدود 1.5 میلیارد تومان است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها