کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پردیس و پرند کلان‌شهر می‌شوند


کد خبر : ۳۹۸۹۴دوشنبه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰:۳۱۲۵۰۵ بازدید

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که مسکن‌مهر تمام برنامه‌های ما را در شهرهای جدید به هم زد، گفت: در شهرهای پرند و پردیس به ترتیب حدود ...

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که مسکن‌مهر تمام برنامه‌های ما را در شهرهای جدید به هم زد، گفت: در شهرهای پرند و پردیس به ترتیب حدود ۱۰۰ و ۸۵ هزار مسکن مهر داریم که در صورت اسکان خانواده‌ها این دو شهر به کلان‌شهر تبدیل خواهد شد.

محسن نریمان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ما حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر در پرند داریم که ۷۰۰۰ واحد فاقد متقاضی است، یعنی بیش از ۹۰ هزار متقاضی دارد که اگر بعد خانوار را چهار فرض کنیم ۳۶۰ هزار نفر فقط از طریق مسکن مهر به جمعیت پرند اضافه می‌شود که با جمعیت خودش تقریبا جمعیتی معادل یک کلان‌شهر خواهد داشت.

وی افزود: جمعیتی که در آینده در پرند اسکان می‌یابد خارج از تصور ماست؛ زیرا ما آن جا را برای ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر طراحی کرده بودیم که در دولت قبل یک سری زمین‌های آزاد در آن‌جا دیدند و به یکباره تصمیم گرفتند فقط ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر بسازند که باعث افزایش شدید افق جمعیتی این شهر شد. اگر از این جهت به این شهر نگاه کنیم می‌توانیم بگوییم این مقدار اقبال وجود ندارد؛ زیرا بر اساس برنامه‌ریزی‌های ما پرند باید در سال‌های بعد به ظرفیت تا ۲۰۰ هزار می‌رسید که به تدریج هم در حال رشد بود ولی تصمیم دولت قبل برنامه‌های شهرهای جدید را به هم زد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید هم‌چنین درباره شهر جدید پردیس گفت: در مورد پردیس هم به همین شکل عمل شد. حدود ۸۵ هزار واحد مسکن مهر در این شهر داریم که همه متقاضی دارد. اگر آن‌جا هم خانواده‌ها ساکن شوند حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار جمعیت خواهد داشت و با جمعیتی که فعلا دارد به راحتی در سال‌های آینده به مرز ۴۰۰ هزار نفر می‌رسد و تقریبا شبیه کلان‌شهر می‌شود.

نریمان با اشاره به شهر جدید هشتگرد نیز خاطرنشان کرد:  در هشتگرد ۴۰ هزار واحد مسکن مهر داریم که ۷ تا ۸ هزار واحد آن فاقد متقاضی است اما به محض این‌که مترو این شهر تکمیل شود تقاضا برای اسکان در آن بالا می‌رود؛ زیرا با اجرای مترو هشتگرد، شهروندان می‌توانند در هشتگرد خانه داشته باشند و در قلب تهران کار کنند.

وی درخصوص آخرین وضعیت مترو هشتگرد اظهار کرد: اگر اعتبارات مورد نیاز تخصیص پیدا کند انشاءالله امسال پروژه مترو هشتگرد را به صورت موقت به بهره‌برداری می‌رسانیم. ما باید ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر برای خط ریلی تزریق کنیم و هم‌چنین ایستگاه را به اتمام برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در بعضی مواقع حین اجرای پروژه‌ها دستور کارهایی برحسب نیاز منطقه انجام می‌شود که یک مقدار کار ما را به تاخیر می‌اندازد گفت: رقم مورد نیاز مترو هشتگرد می‌تواند به صورت مشارکت یا همکاری تامین شود. برنامه‌ریزی کرده‌ایم که همزمان با بهره‌برداری از خطوط ریلی، ایستگاه‌ها نیز تمام می‌شود و مراکز خدماتی مهمی هم در آن‌جا پیش‌بینی شده که به منطقه سرویس دهند.

به گفته نریمان، هم‌اکنون واگن‌های مترو هشتگرد خریداری شده که در اختیار مترو تهران قرار گرفته و در حال بهره‌برداری و استفاده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها