کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

زورگیری از رانندگان جوان تهرانی در پوشش مأمور


کد خبر : ۳۹۸۶۷یکشنبه، ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸:۰۸۱۲۲۸ بازدید

سه سارق مأمورنما که با استفاده از دو خودروی پژو ٢٠٦ و سمند و در پوشش مأمور از ساعت ٢٤ الی چهار بامداد اقدام به زورگیری و سرقت از رانندگان ...

گروه حوادث- سه سارق مأمورنما که با استفاده از دو خودروی پژو ٢٠٦ و سمند و در پوشش مأمور از ساعت ٢٤ الی چهار بامداد اقدام به زورگیری و سرقت از رانندگان جوان تهرانی می‌کردند، به وسیله  یکی از مال‌باختگان و کمک مردم زمین‌گیر شدند. بامداد ١٤ مرداد ١٣٩٦ وقوع یک فقره نزاع و درگیری در ابتدای اتوبان نیایش به کلانتری ١٣٤ شهرک قدس اعلام شد. با حضور مأموران در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد سرنشینان دو دستگاه خودروی سواری سمند و مزدا٣ با یکدیگر درگیر شدند.

در  درگیری سرنشینان خودروی سمند با استفاده از سلاح سرد اقدام به مجروح‌کردن دو نفر از سرنشینان خودروی مزدا٣ کرده بودند و زمانی که قصد فرار داشتند، حضور مردم در محل مانع از فرار آنها شده بود. یکی از سرنشینان خودروی مزدا ٣ در اظهاراتش به مأموران گفت: چند شب پیش (ساعت ٢٣ مورخ ١١ مرداد ١٣٩٦) یک دستگاه خودروی ٢٠٦ سفیدرنگ بدون پلاک درحالی‌که خودرویشان چراغ هشدار LED داشت، در محدوده اتوبان نیایش به من دستور ایست داد.  به تصور اینکه آنها مأمور هستند در حاشیه اتوبان توقف کردم. یکی از سرنشینان ٢٠٦ ابتدا از من درخواست مدارک شناسایی کرد و زمانی‌که مدارک را به وی دادم از من خواست  از ماشین پیاده شوم. به محض پیاده‌شدن از ماشین بود که ناگهان هر سه سرنشین خودروی ٢٠٦ به سمت من حمله‌ور شدند.

وی ادامه داد: آنها ابتدا به صورتم افشانه زدند و طی نزاع و درگیری، با سلاح سـرد من را از ناحیه سینه و دست مجروح کردند و نهایتا با سرقت گوشی تلفن همراه، وجه نقد، دستبند طلا و ساعت به‌سرعت از محل متواری شدند. این فرد گفت: امشب زمانی که با دوستانم در حال مراجعت به منزل بودیم، به صورت کاملا اتفاقی هر سه نفرشان را این‌بار سوار بر یک دستگاه خودروی سمند شناسایی کردم. آنها را تعقیب کردیم تا نهایتا در ابتدای ورودی اتوبان نیایش مانع از ورود آنها به داخل اتوبان شدیم.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و غصب عناوین دولتی و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ٣٤ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان اطلاع پیدا کردند  در همان لحظه دستگیری سه سرنشین خودروی سمند سفیدرنگ و بازرسی اولیه از خودروی آنها، مأموران حاضر در صحنه، موفق به کشف گاز اشک‌آور، دو دستگاه بی‌سیم، اسلحه کمری بادی، چراغ هشدار LED ویژه خودرو و چند قبضه سلاح سرد شده‌اند. با توجه به شواهد و دلایل، متهمان به نام‌های حسین. ص (٢٢ساله)، امیر. ص (٣٣ساله) و جعفر. ر (٣٥ساله) که چاره‌ای جز اعتراف نداشتند صراحتا به سرقت از مال‌باخته و همچنین ده‌ها فقره سرقت مشابه از رانندگان جوان در محدوده اتوبان و بزرگراه‌های غرب تهران به‌ویژه در اتوبان شهید همت، حکیم و یادگار امام اعتراف و عنوان کردند  تمامی سرقت‌های خود را در محدوده زمانی ٢٤ الی چهار بامداد انجام داده‌اند.

سرهنگ کارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ،  با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده و با بررسی شکایت‌های مشابه، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مال‌باختگانی شدند که متهمان با استفاده از خودروهای سواری پژو ٢٠٦ و سمند و در پوشش مأمور اقدام به زورگیری و سرقت از آنها کرده بودند.

سرهنگ کارآگاه داوود فرد با اشاره به دستور مقام قضائی مبنی بر انتشار بدون پوشش تصاویر هر سه متهم پرونده،  گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره غصب عناوین و سرقت‌های تحت پوشش مأمور و به منظور شناسایی سایر شکات و مال‌باختگان و دیگر جرائم ارتکابی متهمان، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از سوی بازپرس پرونده صادر شده است؛ بنابراین از تمامی شکات و مال‌باختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شده‌اند، دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها