کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بورس تهران در پایان معاملات اولین روز کاری هفته


کد خبر : ۳۹۸۵۳شنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸:۲۲۶۲۵ بازدید

معامله‌گران بورس امروز شنبه در حالی معاملات پرحجم و شاداب را در کلیت معاملات بازار سهام به نظاره نشستند که با اقبال خریداران ...

معامله‌گران بورس امروز شنبه در حالی معاملات پرحجم و شاداب را در کلیت معاملات بازار سهام به نظاره نشستند که با اقبال خریداران حقوقی گروه پالایشی‌ها و فلزات اساسی با رهبری گروه سرب و روی پیشرو شدند.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه 28 مرداد ماه 96 با افزایش 213 واحدی روی رقم 81 هزار و 954 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 10واحدی عدد 17 هزار و 635 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 218 واحدی به رقم  89 هزار و 975  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 186 واحدی به رقم  57 هزار و 361  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 261 واحدی عدد  178 هزار و 981  واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش یک واحدی به رقم 920 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های پالایش نفت تهران با 47 واحد ،پالایش نفت بندر عباس با 46واحد و فولاد مبارکه اصفهان با 39 واحد افزایش بیشترین تاثیرمثبت  را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های بورس تهران و شرکت ارتباطات سیار ایران هریک تا 9 واحد ، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سرمایه گذاری غدیر هر یک تا 7 واحد و کارت اعتباری اران کیش هر یک تا 4 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 273 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 878 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 852 هزار و 793  نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های صنعتی و شیمیایی رنگین، اوراق مشارکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، مجتمع صنعتی آرتاویل تایر، مالیبل سایپا، پشم‌بافی اقشار یزد، شیرین دارو، جوش اکسیژن ایران، تولیدی پلاستیک شاهین، فنی و مهندسی مشانیر، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های داده‌پردازی ایران، بیمه پارسیان،‌گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش سهام پارسان، متوقف شدند.

امروز همچنین فرابورس ایران در اطلاعیه‌ مهمی از انتقال نمادهای معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی اصفهان، گسترش صنایع پیام، تولید سموم علف‌کش، گروه صنایع و معادن فلات ایرانیان، لوله و تجهیزات سدید، تولی‌پرس کف، بازار آینده‌سازان بهشت پارس، بانک شهر‌، صنایع بسته‌بندی مشهد و کارتن مشهد از تابلوی «ب» به تابلوی پایه «ج» از روز شنبه 4 شهریور ماه 96، خبر داده است. از این رو نمادهای معاملاتی فوق از روز دوشنبه 30 مرداد ماه متوقف خواهند شد. 

به گزارش فارس، در بازار 2 بورس تهران کمتر از 96 میلیون سهم پتروشیمی جم به ارزش بیش از 75 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد. در نماد معاملاتی گروه دارویی برکت نیز کمتر از 34 میلیون سهم به ارزش بیش از 6 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم منتقل شد. 

همچنین 30 میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان کد به کد شد و در ایران‌ترانسفو نیز 20 میلیون سهم به ارزش بیش از 11 میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی از سوی سهامداران عمده مواجه بود. 

امروز در بازار اوراق بدهی بورس تهران اما کمتر از 96 میلیون قرارداد اختیار فروش تبعی پتروشیمی جم به ارزش بیش از 19 میلیارد تومان از سوی بازارگردان کد به کد شد.

همچنین کمتر از 34 میلیون قرارداد اختیار فروش تبعی دارویی برکت به ارزش 34 میلیارد تومان از سوی بازارگردان کد به کد شد. 

بر اساس این گزارش، امروز بازار سهام در حالی با تحرک معامله‌گران اغلب حقوقی در گروه پالایشی‌ها همزمان با برخی معاملات دوطرفه در برخی تک‌سهم‌های این گروه بود که نوسان قیمت‌های جهانی در بازار نفت و کالایی‌ها باعث شد تا این گروه با یک فاز تأخیر همچنان بهانه‌ای برای صف‌نشینی سهامداران صبور خود داشته باشد. همزمان در گروه فلزات اساسی نیز امروز این گروه به رهبری  گروه سرب و روی شاهد معاملات پرحجم و پرتقاضا به مدد حمایت خریداران اغلب حقوقی بود. 

به گزارش فارس، اطلاعیه فرابورس برای انتقال برخی از نمادهای معاملاتی پرریسک به بازار پایه «ج» در روز جاری باعث شد تا بازار پایه امروز با تحرک فروشندگان سهام و انتقال نقدینگی به سهم‌های بنیادی در تابلوهای معاملاتی بالاتر بورس تهران شود. 

با این همه همچنان بازار اوراق مشتقه و همچنین اوراق بدهی در بازار سهام ایران با اقبال خریداران روبه‌رو است. بهبود حجم معاملات بازار سهام بر روی تابلوی بورس در حالی است که امروز اغلب نمادهای معاملاتی بازار دوم بورس در محدوده صفر تابلو قرار گرفتند. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها