کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چگونه یک دوربین عکاسی مناسب بخریم؟


کد خبر : ۳۹۷۱۱سه شنبه، ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳:۱۳۳۷۸۲ بازدید

با توجه به پیشرفته شدن دوربین گوشی های همراه، بیشتر افراد نیازی به خرید دوربین احساس نمی کنند. ولی اگر یک بار به یک منطقه بسیار زیبا و ...
چگونه یک دوربین عکاسی مناسب بخریم؟چگونه یک دوربین عکاسی مناسب بخریم؟

هفت‌صبح- با توجه به پیشرفته شدن دوربین گوشی های همراه، بیشتر افراد نیازی به خرید دوربین احساس نمی کنند. ولی اگر یک بار به یک منطقه بسیار زیبا و یا خاص سفر کنید و نتوانید آن چیزی که می بینید را با دوربین گوشی ثبت کنید، متوجه می شوید که وجود یک دوربین عکس برداری چقدر واجب است. دوربین هایی که مدل های کامپکت و ساده آن در شب به کمک شما آمده و عکس های شما را پرنور می کنند. و یا مدل های بدون آینه ای که می توانند در عین سبکی و قیمت مناسب، کیفیت عکس برداری شما را بالا ببرند و یا دوربین های DSLR حرفه ای که کل منظره ای که می بینید را ثبت کرده و حتی با فیلتر و تنظیمات یک عکس زیباتر و حرفه ای تر در اختیارتان می گذارند.

در کنار همه این ها قابلیت هایی مثل عکس برداری عریض تر، زوم بیشتر و غیره را هم قرار بدهید تا نیاز به خرید یکی از دوربین ها را حس کنید. در این مطلب به سراغ سه مدل معروف دوربین رفته ایم و راهنمای کاملی از اینکه کدامیک به درد شما می خورند و چه مقدار باید هزینه کنید، تهیه کرده ایم.

دوربین کامپکت به درد چه کسانی می خورد؟

دوربین های کامپکت اکنون تبدیل به دستگاه هایی شده اند که کسی عکاسی با آنها را دوست ندارد. دلیل این اتفاق مشخص است؛ گوشی های هوشمند امروزی می توانند به خوبی دوربین های کامپکت عکاسی کنند و در ضمن، دستگاه هایی هستند که همیشه و همه آن ها را همراه خود دارید. با این حال گونه ای از دوربین های کامپکت وجود دارد که از این انقراض بزرگ جان سالم بدر برده و اتفاقا در حال رشد و تسخیر بازار است. این مدل ها با نام کامپکت پیشرفته شناخته می شوند و ویژگی بارز آنها، سنسور تصویر بزرگ است.

سنسور تصویر بزرگی باعث می شود، دوربین های کامپکت سطح پیشرفته بتوانند در شرایطی که نور محیط کم است هم عکس هایی با کیفیت زیاد بگیرند. در ضمن این دوربین ها معمولا دارای بدنه فلزی با امکانات فراوان هستند. بنابراین اگر همچنان به دنبال دوربین های کامپکت هستید، دوربین های کامپکت سطح پیشرفته بهترین گزینه برای شماست.

ارزان ترین

حدود قیمت: 400 هزار تومان

 irie6hbq5wbhmx8x10h.jpg


نیکون به عنوان یکی از معروف ترین شرکت های سازنده دوربین علاوه بر محصولات پیشرفته، در دسته دوربین های کامپکت پیشرفته هم مدل های ارزان و قدرتمندی دارد. مثل دوربین Coolpix A 100 که به راحتی در سفر کار شما را راه می اندازد. در این دوربین از حسگری با دقت 21 مگاپیکسل و دقت موثر 20 مگاپیکسل استفاده شده است. لنز این دوربین دارای لرزشگیر تصویر است. این دوربین با کیفیت HD و با حداکثر سرعت، 30 فریم بر ثانیه فیلم برداری می کند. صفحه نمایش این دوربین از نوع LCD در اندازه 2.7 اینچ است. از دیگر امکانات این دوربین می توان به فوکوس حالت ماکرو، زمانسنج خودکار و تصویر زنده Live View اشاره کرد.

گران ترین

حدود قیمت: دو میلیون و 260 هزار تومان
 

 iy792mbym31zuyueb4k.jpg

شرکت کنن در زمینه دوربین های گران قیمت همیشه با دست پر به بازار آمده است. در زمینه دوربین های کامپکت نیز یکی از گران ترین ها در اختیار این شرکت است. دوربین Canon G5 X یکی از مدل های خوش دست و دارای حسگر BSICMOS است. حسگری با دقت 21 مگاپیکسل و دقت موثر 20 مگاپیکسل. پردازشگر این دوربین از نوع DIGIC 6 است. لنز این دوربین قدرت بزرگ نمایی چهار برابر و لرزشگیر اپتیکال دارد. این دوربین به غیر از صفحه نمایش لمسی باکیفیت، دارای چشمی الکترونیکی، Wi-Fi، تصویر زنده و خروجی های HDMI، تلویزیون و USB است. نوع کارت حافظه این دوربین SD بوده و قابلیت هایی مثل زمان سنج خودکار و عکاسی تایم لپس دارد.

 



دوربین بدون آینه به درد چه کسانی می خورد؟

یکی از دلایل حجیم بودن دوربین های DSLR استفاده از یک منشور و آینه برای انتقال نور و تصویر به چشمی دوربین است. برای ثبت عکس نیز آینه به بالا حرکت کرده، سپس عکس ثبت می شود. این ساختار مکانیکی باعث افزایش حجم دوربین می شود و حذف این ساختار به ساخت دوربین های بدون آینه منجر شد.

حذف آینه، منشور و ساختار مکانیکی مربوط به آنها باعث شد، اندازه دوربین به شدت کوچک شده و محصولی ساخته شود که علاوه بر داشتن حسگری بزرگ همچون دوربین های DSLR، قابلیت تعویض لنز نیز داشته باشد و امکانات عالی برای عکاسی در اختیار کاربر قرار دهد. دوربین های بدون آینه با قیمت پایین می توانند سرعت عکاسی پی در پی همچون یک دوربین رده بالا و گرانقیمت DSLR ارائه کنند. خلاصه اگر به دنبال یک دوربین پیشرفته و سبک هستید که ظاهر جذابی داشته باشد، این مدل ها گزینه مناسبی محسوب می شود.

ارزان ترین

حدود قیمت: یک میلیون و 270 هزار تومان

 tg2gyan1wpxf8ho6s36.jpg

مدل V2 1 شرکت نیکون که در حقیقت مدل بعدی V1 1 است، یکی از ارزان ترین مدل های این دسته محسوب می شود. این دوربین 14 مگاپیکسلی مجهز به فلاش داخلی، پیچ تنظیم مودهای عکاسی و البته یک دستگیره بزرگ است. این دستگیره چیزی ست که باعث شده ظاهر این دوربین نسبت به مدل پیشین کاملا متفاوت باشد. این دوربین درست مانند مدل پیشین مجهز به سیستم فوکوس خودکار هیبریدی بوده و در عین حال می تواند با سرعت فوق العاده 15 فریم بر ثانیه، عمل عکاسی پیاپی را انجام دهد. در قلب این دوربین نیز درست مانند مدل پیشین، سنسور تصویر یک اینچی قرار گرفته و همراه با کیت لنز 10- 30 میلی متری عرضه می شود.

گران ترین

حدود قیمت: پنج میلیون و 500 هزار تومان

 92vm3rswpysgxi2vwu3l.jpg

حرفه ای ترین مدل های بدون آینه متعلق به شرکت فوجی هستند و این شرکت تمرکز زیادی روی این بخش گذاشته است ولی با این حال قیمت دوربین هایش به پای مدل ILCE- A6300L شرکت سونی نمی رسد. حسگر تصویر این دوربین از نوع Exmor CMOS است و با دقت موثر 24.2 مگاپیکسلی، تصاویر باکیفیت و پرحجمی را به ثبت می رساند. همچنین می توانید با یکی از تکنولوژی های Wi-Fi یا NFC، عکس ها یا فیلم های ثبت شده را به سایر دستگاه های دیجیتالی موبایل یا تبلت منتقل کنید. پورت HDMI هم امکان انتقال مستقیم تصاویر را به تلویزیون یا کامپیوتر فراهم می کند. کارت حافظه قابل اتصال به آن از نوع SD و به راحتی قابل تهیه است.
 



دوربین های DSLR به درد چه کسانی می خورد؟

در یک کلم می توان گفت عکاسان حرفه ای و کسانی که کارشان عکاسی است. دوربین های DSLR با توجه به نمایاب با سرعت بسیار بیشتری نسبت به مدل های بدون آینه عمل کرده و برای ثبت عکس های ورزشی و یا در حالت بسیار مناسب ترند. از طرفی طیف لنزهایی که برای دوربین های DSLR می توانید استفاده کنید، بسیار بیشتر از مدل های بدون آینه است. در عین حال این دوربین ها باتری بسیار قدرتمندتری داشته و به خاطر بهینه شدن مصرف انرژی در آنها، می توانید با یک بار شارژ حدود 400 عکس بیندازید در حالی که در مدل های بدون آینه این رقم به 200 عکس می رسد. از طرفی سرعت فوکوس و عکسبرداری آنها بهتر بوده و می توانند از شما یک عکاس حرفه ای بسازند.

ارزان ترین

حدود قیمت: یک میلیون  400 هزار تومان

 w8h5n0fdxszqi49jxn3.jpg


یکی از ارزان ترین و بهترین مدل های موجود در بازار دوربین نیکون D3300 است. نیکون D3300 با پردازند قدرتمند EXPEED4 قادر به عکاسی پی در پی با سرعت پنج فریم در ثانیه است و این یعنی ثبت تمام حرکات، ژست ها و احساسات. به محض وارد شدن تصویر در لنز دوربین، فوکوس خودکار D3300 با قابلیت فوکوس یازده نقطه ای، روی سوژه مورد نظر شما فوکوس می کند و تا لحظه ثبت شدن عکس، نقطه فوکوس را تغییر نمی دهد. شاید مهم ترین نکته، مربوط به لنز جدید، جمع شونده و عملکرد باتری دوربین باشد. لنز 55-18 یک لنز استاندارد و نیمه حرفه ای است. این لنز عکس هایی با رنگ های روشن تر و شارپ و کیفیت تصاویر بهتر عرضه می کند.

گران ترین

حدود قیمت: 14 میلیون و 400 هزار تومان

 mccr3gqugurl7fsbhxt0.jpg

در بازار مدل های زیادی با توجه با کارایی های خود می توانند در رده گران ترین ها قرار بگیرند ولی در میان آنها مدل 5D Mark IV شرکت کنونو از همه طرفدار بیشتری دارد. از قابلیت های برجسته این مدل می توان به وضوح تصویر 30 مگاپیکسلی سنسور، پردازنده نسل جدید DIGIC 6+، فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel و در نهایت ضبط کردن فیلم با وضوح 4K اشاره کرد. باید این نکته را مد نظر قرار داد که این دستگاه با وضوح HD تا 120 فریم بر ثانیه را ثبت می کند. با لنز خاص این مدل می توانید از جزییات سوژه هایی که در فاصله زیاد قرار گرفته اند، عکاسی کنید. در نتیجه برای عکاسی حیات وحش و عکاسی خیابانی این لنز بسیار مفید خواهدبود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها