کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در هنگام عبور از دست‌انداز، پدال ترمز را نگه ندارید


کد خبر : ۳۹۶۹۷دوشنبه، ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱:۵۴۱۷۶۷۷ بازدید

به‌طور طبیعی راننده‌ها در زمان مواجهه با دست‌اندازهای خیابان و به‌ویژه سرعت‌گیرها اقدام به ترمز گرفتن و کم کردن سرعت ...
در هنگام عبور از دست‌انداز، پدال ترمز را نگه نداریددر هنگام عبور از دست‌انداز، پدال ترمز را نگه ندارید

به‌طور طبیعی راننده‌ها در زمان مواجهه با دست‌اندازهای خیابان و به‌ویژه سرعت‌گیرها اقدام به ترمز گرفتن و کم کردن سرعت می‌کنند. این مسأله از یک‌سو به دلیل ایمنی در زمان تردد دیگران لازم است و از سوی دیگر برای سلامتی خودرو به‌ویژه برای حفظ سیستم تعلیق و شاسی از ضربات لازم است.

تا اینجای کار مشکلی نیست اما یک عادت غلط در این زمینه وجود دارد که می‌تواند باعث آسیب شدید به سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو شود که باید از آن پرهیز کرد. زمانی که ترمز می‌گیرید، به‌طور معمول به دلیل توان بیشتر ترمزها در محور جلو و نیروی اینرسی، جلوی خودرو اندکی پایین می‌آید. این مسأله باعث می‌شود تقسیم وزن خودرو بر هم بخورد و وزن در بخش جلویی خودرو بیشتر شود.

این وضعیت شبیه به حالتی است که یک وزنه بسیار سنگین را بر روی کاپوت خودرو گذاشته باشید. وقتی در این حالت با سرعت‌گیر روبرو می‌شوید، به دلیل وزن زیاد قسمت جلو، فشار مضاعفی به سیستم تعلیق وارد می‌شود که در درازمدت می‌تواند به جلوبندی خودرو آسیب برساند. برای پیش‌گیری از این مسأله توصیه می‌کنیم با ترمز‌گیری پیش از رسیدن به سرعت‌گیر، سرعت خودرو را کاهش دهید اما به‌محض رسیدن به سرعت‌گیرها پدال ترمز را رها کنید تا به این ترتیب تقسیم وزن خودرو به حالت ایده‌آل باز گردد و فشار کمتری به جلوبندی خودرو وارد شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها