کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هزینه‌ ساخت هر متر مربع در تهران چقدر است؟


کد خبر : ۳۹۶۳پنجشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰:۰۶۳۴۰۰۱ بازدید

شاید جالب باشد که بدانید در مقابل نرخ‌های نجومی فروش مسکن در سطح شهر، هزینه‌ ساخت در مناطق مختلف تقریباً ثابت است.

آیا تا کنون برایتان موردی پیش آمده که بخواهید ملک خود را از نو بسازید و یا زمین بی‌استفاده‌ای داشته باشید که یک باره فکر ساختنش به ذهنتان رسیده باشد؟

اگر شخصا سرمایه ساخت نداشته باشید  به دنبال اشخاصی می‌گردید که شما را در این ساخت و ساز همکاری کنند. پیدا کردن این افراد به راحتی مراجعه به بنگاه نزدیک محل سکونتتان و یا باز کردن صفحه‌ نیازمندی‌های یک روزنامه است.یادتان باشد تمام هزینه‌های مهندسی، نقشه کشی، هزینه‌های مربوط به شهرداری و هم‌چنین هزینه‌های تراکم ساختمان بر عهده‌ی سازنده است. نرخ بلاعوض بستگی به ارزش ملک و هزینه ساخت و هم‌چنین سهم مالکان است.

در صورت بروز جرایم ساختمانی و بدون اطلاع مالک، بنا بر ماده 100، سازنده مقصر شناخته می‌شود. تعیین قدرالسهم شرکاء با توجه به محل، سند و گذر متفاوت است.

قیمت‌های ثابت، مناطق مختلف

در پرس و جوهایی که از هریک از مشارکت‌کنندگان ساخت در مناطق مختلف انجام دادیم، به این نتیجه رسیدیم که نرخ هزینه‌ ساخت در مناطق مختلف، تقریبا یکسان است.برای مثال هزینه ساخت یک زمین 400 متری در منطقه‌ نارمک در هر متر مربع حدودا 800 تا 1 میلیون و 200 هزار تومان است.

وقتی نرخ ساخت همین مساحت را در منطقه‌ای مثل قیطریه جویا شدیم دریافتیم که هزینه‌ ساخت تنها اندکی فرق می‌کند. این رقم در قیطریه معادل 1 میلیون و 200 هزار تومان تا 1 میلیون و500 هزار تومان برآورد می‌شود.

یک مشارکت‌کننده در پاسخ به این ابهام بیان کرد: آنچه که مالک می‌بایست در نظر داشته باشد این است که تفاوت نرخی با احتساب قسمت‌های مفید (متراژ واحد) و غیر مفید (راه پله، پارکینگ، انباری، لابی، پاسیو و...) برآورد می‌شود.

هم‌چنین باید در نظر داشت هزینه‌ پایه ساخت و ساز با توجه به مصالح به کار گرفته شده متغیر است. از طرفی این هزینه بدون هزینه‌ جواز اعلام شده که آن هم منوط به ویژگی‌های منطقه‌ مورد نظر و عموماً بر عهده‌ سازنده است.بر اساس قواعد، وقتی تعداد طبقات از 6 می‌گذرد، هزینه‌ ساخت در هر متر مربع تقریبا 2 برابر می‌‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها