کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گزارشی از آخرین روز نمایشگاه خودرو مشهد


کد خبر : ۳۹۵۶۶شنبه، ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰:۴۱۵۵۴۲ بازدید

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودروی مشهد به پایان رسید. در این نمایشگاه اکثر برندهای خودرویی (150 شرکت داخلی و خارجی)حضور یافته بودند تا ...
گزارشی از آخرین روز نمایشگاه خودرو مشهدگزارشی از آخرین روز نمایشگاه خودرو مشهد

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودروی مشهد به پایان رسید. در این نمایشگاه اکثر برندهای خودرویی (150 شرکت داخلی و خارجی)حضور یافته بودند تا ضمن معرفی محصولات جدید بر مشتریان خود بیفزایند. یکی از کشورهایی که در نمایشگاه خودروی مشهد حضور پررنگی داشت، چین بود. برندهای چینی جدیدترین محصولات خود را روانه نمایشگاه کرده بودند تا با ظاهر و آپشن‌های متعدد دل هر بازدید‌کننده‌ای را ببرند. این موضوع دور از نظر مردم هم نبود چرا که بازدید‌کنندگان می‌گفتند در نمایشگاه‌های خودرو سهم چینی‌ها زیاد شده است و این در حالی است که ما به‌دنبال برندهای اروپایی هستیم. از بین برندهای اروپایی هم چندین شرکت حضور داشتند اما سهم آنها در بین چینی‌ها اندک بود.موضوع دیگری که گلایه بازدید‌کنندگان را سبب شد قیمت بالای خودروهای عرضه شده در نمایشگاه خودرو بود.

قیمت‌ها سر به فلک کشیده بود

قیمت اکثر خودروها بالای 70 میلیون تومان بود و تعداد محدودی بین 50 تا 70 میلیون بود. همین امر دایره انتخاب قشر متوسط و رو به پایین را محدود کرده بود.ولی افرادی که به لحاظ مالی تمکن بیشتری داشتند نمایشگاه خودرو را به جهت تنوع، قیمت و کیفیت مناسب ارزیابی می‌کردند و می‌گفتند برگزاری این نمایشگاه‌ها نشان می‌دهد که ایران در حال خداحافظی با تحریم‌ها است و صنعت خودرو مجدداً به دوران اوج خود می‌رسد. تنها مجموعه‌ای که محصولات ارزان قیمت داشت و مانند نمایشگاه‌های گذشته هم سرش شلوغ بود غرفه سایپایی‌ها بود.کوییک گل سر سبد سایپا بود و آخرین خبرها حکایت از آن داشت که تا چند روز آینده پیش فروش این خودروی 33 تا 40 میلیون تومانی شروع می‌شود و از آبان ماه مردم می‌توانند آن را تحویل بگیرند. برلیانس کراس C3 هم در این نمایشگاه رونمایی شد. پیش فروش این خودرو از اواخرمرداد ماه آغاز خواهد شد. طبق اعلام سایپایی‌ها کراس قیمتی معادل 57.5 میلیون تومان خواهد داشت.

پروتون به ایران برمی‌گردد

اما در حاشیه رونمایی از خودروی شاسی بلند ساوانا در مورد برند پروتون مالزی و آمدنش صحبت‌هایی به میان آمد. رضا عظیمی مدیرعامل عظیم خودرو،  مجموعه‌ای که سال گذشته زاگرس خودرو ورشکسته را خریداری کرده است در مورد حضور پروتون در ایران گفت: ایران مذاکرات خود را برای حضور برند پروتون به ایران آغاز کرده است. حتی قبل از آنکه سیتروئن قرارداد خود را با سایپا امضا کند، نارنجی پوشان جاده مخصوص به‌دنبال شراکت با این برند آسیایی بودند.

چند سال پیش شرکت پروتون با یکی از مجموعه‌های ایرانی به نام زاگرس خودرو قرارداد همکاری امضا کرد اما این قرارداد به‌دلیل اختلاف‌های مالی ادامه پیدا نکرد و دقیقاً زمان انتخابات دولت دوازدهم بود که این پرونده قدیمی(بیش از 7سال پیش) سر از خبرگزاری‌ها درآورد و دولت یازدهم متهم به تعطیلی این کارخانه شد.

از وقتی این کارخانه خریداری شده است مذاکرات با پروتون آغاز شده و گویا قرار است مجدداً در مورد تولید یک خودرو به نام جنسیس 2 تفاهم‌هایی به دست بیاید. البته امضای این قرارداد منوط به مشخص شدن مباحث مالی طرفین است.پروتون می‌گوید بابت همکاری گذشته و خط تولیدی که در زاگرس خودرو نصب شده بود پول می‌خواهد (حدود 40 میلیون دلار)و طرف ایرانی هم که به وزارت صنعت شکایت پروتون را کرده است طلب 30 میلیون دلار کرده است.
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها