کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

بررسی وجه تمایز مدل‌های رنو ال90 در ایران + شرایط فروش

کدخبر:۳۹۵۱۲پنجشنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹:۳۹۱۱۳۳۱ بازدید

ال 90 یا همان تندر 90 که از سال‌ها قبل پا به ایران گذاشته است، ساخت داچیای رومانی است که یکی از زیرمجموعه‌های رنو به شمار می‌رود. این شرکت ...
بررسی وجه تمایز مدل‌های رنو ال90 در ایران + شرایط فروش

محمد حقگو- یکی از دوستان، به من خبر داد که ایران خودرو، ساندرو هم تولید می‌کند! برای من که اخبار بازار خودرو را کمابیش تعقیب می‌کردم، کمی عجیب آمد. به نمایندگی ایران خودرو سر زدم، آن‌ها  هم این موضوع را تکذیب کردند. منتهی در بین پرس و جویم، یکی از فعالان بازار  گفت شاید منظور، ال 90 بوده است. چرا که موتور ال 90 با ساندرو یکی است و فقط اتاق آن فرق می‌کند.

وقتی با تعجب من مواجه شد، ادعا کرد  که هم اکنون 3 خودرو یا شاید بهتر باشد بگوییم 7 خودروی تولیدی ایران خودرو و سایپا که با آرم رنو تولید می‌شوند، موتور یکسان دارند! همین موضوع سبب شد تا پرس و جوی بیشتری بکنم. نتیجه تقریباً همان بود که او گفته بود. در حال حاضر، خودروهای ال 90 معمولی و پلاس که در ایران خودرو با دو نوع گیربکس معمولی و اتوماتیک تولید می‌شوند و هم چنین خودروهای پارس تندر و ساندرو (با دو نوع معمولی و استپ وی) همگی موتورهای یکسان (K4M) اما اتاق‌های متفاوتی دارند. البته موتور ساندرو تفاوت‌های اندکی با ال 90 دارد. در مجموع این گروه از خودروها توانسته اند به خوبی، سلیقه‌های مختلف مشتریان بازار را با یک تفاوت قیمتی حدوداً 10 میلیون تومانی به خود جلب کنند. در این شماره، نگاهی به تفاوت‌ها  و شباهت‌های خانواده ال 90 در ایران خودرو و سایپا که شامل تندر 90 و پارس تندر است، خواهیم داشت.
 
ال 90 مشترک بین ایران خودرو و پارس خودرو

ال 90 یا همان تندر 90 که از سال‌ها  قبل پا به ایران گذاشته است، ساخت داچیای رومانی است که یکی از زیرمجموعه‌های رنو به شمار می‌رود. این شرکت، از اقتصادی بودن به عنوان یکی از خصوصیات اصلی ال 90 یاد و هدف از تولید آن را کم مصرف و در عین حال ارزان بودن عنوان کرده بود. با این حال، کارشناسان از ظاهر نه چندان جذاب به عنوان یکی از ویژگی‌های منفی آن یاد می‌کنند. این خودرو هم اکنون در دو کارخانه ایران خودرو و پارس خودرو تولید می‌شود. ویژگی بارز فنی این خودرو و خودروهای مشابه آن، برخورداری از موتور (K4M) است.  اگر چه این دو شرکت نسخه‌های دیگری از این خودرو را هم تولید می‌کنند، اما به گفته فعالان بازار، نسخه معمولی آن در دو کارخانه که موسوم به E2 است، تفاوت چندانی با هم ندارد. جدول روبه‌رو، شرایط خرید این دو خودرو را نشان می‌دهد.
 
هم خانواده‌های ال 90 «E2» که فقط در ایران خودرو تولید می‌شود

اما از گروه ال 90‌های E2، دو نوع خودروی دیگر در ایران خودرو  تولید می‌شود که عبارتند از: ال 90 با گیربکس اتوماتیک و همین طور ال 90 با گیربکس معمولی و اتوماتیک، منتهی با ظاهر جدید تحت عنوان پلاس.

به طور خلاصه تغییرات ظاهری ال 90 پلاس نسبت به ال 90‌های معمولی به صورت زیر است:

ال 90 پلاس

طراحی جدید چراغ‌های جلو و عقب در تندر 90 پلاس نسبت به تندر 90 معمولی
طراحی جدید سپر جلو و عقب و جلو پنجره و همرنگ شدن آن با رنگ بدنه در تندر 90 پلاس
استفاده از آینه‌های جانبی جدید در تندر 90 پلاس که همرنگ بدنه بوده و بزرگتر هستند.
اضافه کردن یک نوار کرومی به پایین در صندوق عقب به همراه تغییر در قفل در صندوق عقب در تندر 90 پلاس
همرنگ شدن زه و دستگیره‌ها  با رنگ بدنه در تندر 90 پلاس
تغییر در چراغ مه شکن جلو به همراه تغییر در ظاهر سپر جلو
اضافه شدن دو عدد شبرنگ در سپرهای عقب
اضافه شدن 4 سانتی متری طول خودرو در نسخه پلاس نسبت به معمولی
 
اگر چه ایران خودرو، جزئیات تندر 90 پلاس معمولی را هم منتشر کرده است، با این حال هم اکنون، تنها تندر 90 پلاس اتوماتیک در لیست "پیش فروش" این شرکت قرار دارد.

جزئیات قیمت این خودرو به شرح مقابل است:
 


پارس تندر، هم خانواده ال 90 «E2» در پارس خودرو

پارس تندر

اما همان گونه که ایران خودرو، ال 90 پلاس را به عنوان نسخه سرو شکل یافته تر ال 90 معمولی معرفی کرده، پارس خودرو هم تغییراتی در ال 90 معمولی داده و نسخه به روز شده آن را با نام پارس تندر عرضه کرده است. به طور کلی، می‌توان گفت پارس تندر غیر از دو مورد مشخص، تفاوت عمده دیگری با ال 90 معمولی ندارد. بر این اساس، پارس خودرو روی نقطه ضعف بزرگ این خودرو یعنی قسمت عقبش که نسبتاً برای تازه راننده‌ها  غیر عادی و بلند بود، کار کرده است. هم چنین پیگیری‌های ما از بازار نشان می‌دهد که در پارس تندرهای جدید و به خصوص تولید 96، نمایشگر دیجیتال مولتی مدیا نیز به آپشن‌های این خودرو افزوده شده است.شرایط خرید این محصول نیز اعتباری بوده و موعد صدور دعوتنامه، برای نرخ‌های سود مشارکت متفاوت، آبان و آذرماه 96 عنوان شده است.

جدول زیر، جزئیات این شرایط را با فرض صدور دعوتنامه 100 روزه نشان می‌دهد.




وضعیت ایمنی ال 90

یکی از ویژگی‌های بارز ال 90، ایمنی این خودروست. طبق گزارش رسمی مرکز پژوهش‌های مجلس که خردادماه امسال منتشر شده، این خودرو با کسب سه ستاره از 5 ستاره ایمنی توانسته است، لقب خودروی ایمن را به خود بگیرد. طبق این گزارش کارشناسی، قطعات داخلی تندر 90، طوری طراحی شده که هنگام تصادف فشرده شود. بنابراین می‌توان گفت که این قطعات به طور جاذب ضربه طراحی و ساخته شده اند.  هم چنین از آن جایی که مخزن سوخت در کف خودرو و به دور از کمک فنرها قرار گرفته، اگر تصادف از عقب رخ بدهد کمترین احتمال برای سوراخ شدن آن توسط اجزای کمک فنر وجود دارد. ضمن این که وجود یک لایه عرضی در پشت صندلی عقب، خطر ورود اشیا از صندوق عقب به کابین را محدود می‌کند. ساختار لانه زنبوری داشبورد هم که از پلی پرولین جاذب نیرو ساخته شده در اثر ضربه از جلو، خطر آسیب به زانو را کاهش می‌دهد.

leixnzwyz6a4ntclr4k.jpg
 
وضعیت کیفی خودروهای هم‌خانواده ال 90

آخرین گزارش شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران از خودروهای تولید شده در تیرماه نشان می‌دهد که خودروهای گروه ال 90 و همین طور ساندرو که موتوری مشابه با ال 90 داشته و محصول رنو است، در بین خودروهای با کیفیت محدوده قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان قرار گرفته اند. در این میان تندر 90 و پارس تندر سه ستاره کیفی را از آن خود کرده اند و خودروهای تندر 90 اتوماتیک پلاس، ساندرو، تندر 90 اتوماتیک و پارس تندر توانسته اند 4 ستاره کیفی را از آن خود کنند. 

شرایط فروش ال90 ایران خودرو و پارس خودرو:

شرایط فروش ال90 ایران خودرو و پارس خودرو

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

مجید: 1396/5/1909:50:23،
322
34
کی باورش میشه این لگن یه روزی قرار بود جایگزین پیکان بشه.....ولی حالا......جزء ماشین های گرون داخلی حساب میشه.... خدایا ما را از شر قوم ستمگر نجات بده.....
دعاگو: 1396/5/1911:22:48،
146
12
الی آمین
mehdi: 1396/5/1912:01:33،
105
18
چه حالی میده رنو بیاد ال 90 و ساندرو و استپ وی را از دست ایران خودرو و سایپا در بیاره خودش مستقل تولید کنه!!!
رو که رو نیست سنگ پای قزوین اس: 1396/5/1917:08:27،
53
17
بیخودی اینقدر تبلیغ نکنید این خودرو هایی که رنو با همدستی خودرسازان خائن در ایران مونتاژ می کند در هیچ کجای دنیا دیگر با این شکل و شمایل تولید نمی شوند و آنها را فقط در موزه های خودرو می بینید منتها روی آقایان که رو نیست سنگ پای قزوین است!!!


علوی: 1396/5/2111:55:59،
16
9
من فروردین ۹۶ برای خرید ال نود ایرانخودور ثبت نام کردم که موعد تحویلش شهریور ۹۶ بود. امروز که مابقی مبلغ رو پرداخت گرفتم و برای گرفتن دعوتنامه رفتم نمایندگی بهم اطلاع داد که موعد تحویل اواخر آبان ۹۶ هستش و فقط به دادن ۳۴۰ تومن جریمه اکتفا کردن (ماهی ۱۰۰ تومن!!!! برای ۳۵ میلیون) البته معلوم هم نیست اون موقع هم سروقت تحویل بدن!!!!!

به کی باید اعتراض کرد!
علی: 1396/5/1909:50:49،
164
116
واقعا ال ٩٠یه ماشین خوب و کم مصرف و برو هس من یه چند سالی دارم واقعا ازش راضیم تو سربالایی کم اصلن نمی اورد عالیه
ش: 1396/5/1916:46:12،
53
44
اره تو سربالایی ها مثل موستانگ هست!!!!!!!!!!!!!داداش با موتور 1600 حتما کم میاره
ایلهان: 1396/5/1909:52:57،
129
133
حیف پول بدی این سطل اشغال شهرداری
۴۳ بدی جایگزین پیکان:|
اجمد: 1396/5/1912:35:06،
104
70
قیافه خیلی زشتی دارد.مثل صندوق صدقه میماند
تهامینیا: 1396/5/1909:53:34،
136
88
واقعا راضی ام ازش
رایان: 1396/5/1910:03:59،
297
152
ال نود بهترین ماشین تا پنجاه میلیون ایران
موافق++++
مخالف ----
امیر: 1396/5/1910:54:25،
83
184
207 جدید رو یبار بشینی با نرمی و گریبکس المانی و آپشنهایی که داره از شدت خجالت دستتو سمت دستگیر ال 90 با داشبورد مینی بوسیش نمیبری
مهدی: 1396/5/1911:21:50،
108
53
گیربکس 207 جدید آلمانیه با ایرانیه برادر ؟؟؟؟؟!!!!!!!سیستم مولتی پلکسش هم ایرانیه
بهرام: 1396/5/1913:35:05،
81
40
در جواب امیر
بهتره بذاری ۱ سال بگذرد بعد ببینیم آون لگن ( ۲۰۷ ) چطور میشه
کاظم: 1396/5/1910:04:46،
104
17
تحلیل نیاز نداره که. ال نوده دیگه. شونصد ساله تو مملکت موجوده
رضا: 1396/5/1910:05:55،
146
165
چندتا وجه مشترك بين همه ي ال٩٠ ها هست
همه شون زود چپ ميشن! ام الچيوپ خودروهاست
كولر مولر تعطيل!
آپشن هيييييچي نداره!
صندلي ها مثل نيمكت پارك!
فرمان سفت!
ترمز عقب كاسه اي!
ديد عقب كور
و...
خداشاهده يكي از همكاراي شوهرخاله م با ال٩٠ با سرعت ٧٠ تا سر پيچ چپ كرده!!
يه بارم خودم سوار ال٩٠ دوستم شدم. وقتي كرلرشو روشن كرد بخدا ماشين داشت خاموش ميشد. اصلاااا كولر خوبي نداره و خيلي جون ماشينو مي گيره طوري كه با دنده ١و٢ به زور راه ميره اما پارس و سمند رو تو بدترين شرايط مي شه كولرشونو روشن كني و بزني به جاده.ال٩٠ كيفيت موتور و گيربكس داره ولي غير از اون هيچيييييييي نداره.شما نميخواي سوار كيفيت شي و كيفيت هم نميتونه شما رو تو گرما خنك كنه يا سرپيچ مطمئن بپيچه.پس تنها معيار خريدتون نبايد كيفيت باشه!
behnam: 1396/5/1910:30:02،
90
49
با دید عقب کور وترمز عقب که کاسه ای وصندلی مثه نیمکت پارکش موافقم آپشنم نداره ولی گیربکس وفرمون نرم وخوبی داره
امیر: 1396/5/1910:42:15،
90
70
احتیاج نبود این همه خودتو اذیت کنی
انشاله شما هم بخری
سعید: 1396/5/1911:04:02،
87
56
دیگه تبلیغ سمند وپارس حلبی را ندیده بودیم که اون هم دیدیم به لطف شما
Saeed: 1396/5/1911:19:39،
69
54
مشکلات اساسی تندر
1 - عدم ایمنی در پیچ - که مجبوری رینگ رو پهن کنی و البته اون هم باعث میشه سرعت ماشین چند در صدی بیشتر از رقم نمایشی باشه و تمام تنظبمات ECU مثل میزان پاشش سوخت - که بر اساس سرعت دریافتی از ECU باید عمل کنه -به هم میریزه. فرض کنید ECU داره سرعت رو 60 گزارش میده و موتور بر این اساس و فشار پدال گاز؛ دبی مشخصی از بنزین رو پمپاژ می کنه؛ در صورتی که برای سرعت واقعی اون لحظه- که حدود 65 هست - اون دبی زیاده و همین باعث میشه همیشه مصرف ماشین بی جهت بالا باشه. در مورد دنده اتوماتیک ها وضعیت به مراتب بدتره؛ چون گیربکس باید بر اساس اطلاعات از سرعت حرکت؛ دنده رو انتخاب کنه. حالا وقتی سرعت رو 60 نشون میده؛ گیربکس هم دنده رو 3 انتخاب می کنه؛ در حالی که سرعت واقعی 65 هست و گیربکس باید 4 رو انتخاب کنه ! برای همین همیشه حس میکنی که گیربکس خنگ و تنبل هست ! باقی مطلب بماند در پست بعدی
رضا: 1396/5/1911:43:54،
71
61
اميرجان من سال ٩٢ ال٩٠ داشتم! و به گور اجدادم ميخندم كه دوباره برم اين لگنو بخرم.
فرمونش نسبت به ٢٠٦ و پارس و دنا سفت تره. كولرشم واقعا افتضاحه
عرض كردم گيربكس و موتور خوبي داره ولي كيفيت گيربكس و موتور سر پيچ تعادلشو حفظ نميكنه و تو گرماي تابستون خنكت نمي كنه
پاسخ سعید: 1396/5/1912:14:39،
53
42
این مشکلی که گفتی مربوط به افراد تازه کار مثل شماست
ولی میشه به راحتی سایز رینگ و لاستیک جدید را در Ecu وارد کرد هیچ مشکلی هم وحود نمیاد
مازیار: 1396/5/1912:27:51،
75
52
دوست عزیز،من با تجربه 21 سال رانندگی با انواع خودرو داخلی و همچنین حدود 18000 کیلومتر با ال نود مدل 95 ایرانخودرو عرض میکنم:
1-در مورد چپ کردن اگر طرف مهارت رانندگی داشته باشه طوری سرعت رو تنظیم میکنه که ماشین چپ نشه
2-کولرش خوب نیست با شما موافقم
3-علیرغم ترمز کاسه ای ولی ترمزش کاملا رضایت بخش هستش
4-صندلی هاش شاید مثل پارس راحت نباشه ولی اذیت هم نمیکنه
اما شما شتاب و گشتاور فوق العاده ماشین رو در نظر نمیگیری ضمن اینکه حتی یکبار به نمایندگی مراجعه نکردم
کوروش: 1396/5/1913:37:32،
47
42
سمند و پژو که اصلا تست نمیشن که ببینیم کولر روشن میشه یا نه کلا تو تعمیرگاهه حالا ماشینی که روشن نمیشه کولرش به چه کارمیاد؟
احمد : 1396/5/1913:39:00،
67
50
در جواب رضا
۱ پژو پارس از رده خارج شده داری؛ گوش فلک رو باهآش کر کردی.پژو پارس لگن تنها ۱ ستاره کیفیت داره. آون رو با آل ۹۰ مقایسه نکن. ال۹۰ تاج سرته
ماچو: 1396/5/1923:21:49،
33
12
من 206 دارم
مشکلات کیفی کوچیکی داره
می خواستم پارس تندر بگیرم
با این صحبتایی که ازش شد نظرم برگشت
H30 کراس هم مشکلات خودشو داره
مگان هم بخوام بگیرم دیگه خیلی قدیمیه پوسیده شده

پرسش: 1396/5/1910:59:17،
148
71
تندر پلاس اتوماتیک+++++

۲۰۷ جدید اتوماتیک-----
آرش: 1396/5/1911:50:13،
33
34
بهتره چند روزی مطالب انجمن‌های تخصصی هر دو خودرو را مرور کنی تا خودت متوجه بشی ۲۰۶ و ۲۰۶+ چه اشکالات ریز و درشتی دارن. از دمای موتور که از روز اول مشکل داره و سالهاست دانشمندان سعی در رفعش دارند تا شترگاوپلنگ شدن این خودرو به لطف گیربکس خارجی، مالتی پلکس ایرانی، موتور چینی و...که باعث شده حتی آپشن‌های فابریکی ۲۰۶ روی اینها نصب نشه و خیلی موارد دیگه.
یک راه هم اینه یه سر به نمایندگی‌های تعمیر ایران خودرو بزنی ببینی روزانه چندتا ۲۰۶ و ۲۰۶+ اونجاست و مجموعاً چند تا از خانواده ال ۹۰(احتمالا کار به شمارش نمیرسه مگر برای سرویس دوره‌ای اومده باشن)
خانواده‌ی ال ۹۰ هم به جز کیفیت جذابیت خاصی ندارن متاسفانه
آرش: 1396/5/1911:53:05،
44
29
البته سیستم تعلیق ال ۹۰ هم که جزو موارد کیفی محسوب میشه جزو بدوی‌ترین و ابتدایی‌ترین سیستم‌های تعلیق و همرده پیکانه‌. میشه گفت سیستم تعلیق نداره و چرخ عقب با فشاری که روش میاد می‌چرخه! همین باعث عدم تعادل میشه. تو ساندرو سیستم تعلیق بهتر شده
مهدی: 1396/5/1911:10:27،
61
11
وجه تمایز آنها را نمی دانم اما وجه اشتراکشان این است که اگر بازار انحصاری دولت برایشان ایجاد نکرده بود به جای اینکه مشتری اول پول بدهد و چند ماه در انتظار بماند آنها باید چند ماه در انتظار مشتری می ماندند و ...
ناشناس: 1396/5/1911:17:55،
62
43
دو تا دسته بذاری پشتش میشه فرغون
کبوتر سفید: 1396/5/1911:20:20،
43
40
بین تمام بد و بدترهای ایرانخودرو و سایپا تنها خودروهایی که آدم دلش نمیسوزه که اون همه پول داده براش تنها پارس تندر و استپ وی هستند. البته اینم از روی ناچاری
سردار: 1396/5/1911:34:22،
55
29
تمام این تعاریف از این ماشین را قبول دارم ولی واقعا نتونستم هنوزم قبول کنم ماشین به این زشتی با این قیمت بخرم. واقعا آدم باید برای سلیقه و روحیه خودشم ارزش قائل بشه و قبول کنیم ظاهر و آپشن هم تاحدی! مهمه.
Saeed: 1396/5/1911:37:36،
71
42
نکته بعدی در مورد گیربکس انواع تندر هست. مدل اتومات که 4 دنده هست و نسلش در تمام دنیا منقرض شده. حتی تویوتا هم -که بهترین گیربکس های اتومات 4 دنده رو داشت - برای کرولای ملقب به پیر مردی؛ دیگه از این نوع گیربکس استفاده نمی کنه !
گیربکس دستی تندر اما شاهکار مهنسی پت و مت هست که هر روز باید قبل از شوار شدن؛ دولا بشی و زیر چرخ ها رو نگاه کنی تا واسکازین از گردگیر پولس بیرون نزده باشه خداییش پیکان هم این مشکل رو نداشت !
اما میرسیم به موتور تندر که فقط وقتی میفهمی چیه که بخوای تسمه عوض کنی و باید کل موتور رو پیاده کنی . اونوقته که میفهمی بابت چه عتیفه ای 50 میلیون پول دادی !
ایمان: 1396/5/1912:09:42،
51
33
دقیقا واسه همین استرس گردگیر پلوس که کی قراره پاره بشه و واسکازین بریزه ماشین وفروختم دنا خریدم
مشتی: 1396/5/1912:47:41،
44
46
داداش شما دیگه خیلی پیاز داغش رو زیاد کردی یا ال 90 نداشتی یا کلا بدت میاد که اینو میگی در ضمن گردگیر پولس هم حداقل تا 100 هزار کیلومتر چیزیش نمیشه برو با پرایدت حال کن
مهدی: 1396/5/1911:48:56،
17
39

حداقل کاش موتورشو میزاشتن رو پارس, یادتونه ی زمانی موتور پژو میزاشتن رو بدنه پیکان میشد پیکان پژویی خیلی نا ایمن و تیز
بود
رضا: 1396/5/1916:38:06،
35
27
موتورهاي خود پژو( xu7 و L4 و xum و tu5) هزار بار به موتور نكبت ال٩٠ شرف دارن. برا كوچكترين تعمير بايد موتور بياد پايين و هزينه ش سرسام آوره!
Xum كه ال٩٠ رو در جا قورت ميده. TU5 هم مزيت هاش بيشتر از k4m هست
L4 هم كه بهترين موتوري هست كه تا به حال روي خودروهاي ايراني نصب شده و قابليت رقابت با خودروهاي بالاي ١٠٠ ميليون رو داره
امیر: 1396/5/1911:51:06،
45
34
تندر برای کسانی خوبه که وقت و پول اضافه واسه نمایندگیها و تعمیرکارن ندارن و همینطور کسانیکه عادت به پیچیدن با سرعت صدتا ندارن.
مجتبی: 1396/5/1912:11:32،
41
34
با سلام دوستان بزرگترین مشکل ال 90 گردگیر پلوس که یتونه هزینه پنج میلیونی داشته باشه برا من که دو بار پیش اومد مجبور شدم دو تا گیربگس استوک گذاشتم و نزدیک 8 میلیون آب خورد و نهایتا فروختمش
آرش: 1396/5/1912:14:52،
49
92
كدام يك بهتر است؟ بادليل متشكرم
موتور TU5 خانواده 206 +
موتور K4M خانواده L90 -
رضا: 1396/5/1916:41:30،
39
19
موتور tu5 با ١١ سي سي حجم كمتر، ٥ اسب بخار قدرت و ٢ نيوتن متر گشتاور بيشتر توليد مي كنه( tu5هاي سالهاي گذشته با اي سي يو بوش و دريچه گاز برقي ١٤٨ نيوتن گشتاور داشتن يعني ٨ نيوتن بيشتر از ال٩٠).
مصرفشون يكيه.خرج tu5 خيلي كمتره.كولر tu5 (كلا پژو٢٠٦ و پارس ) خيلي بهتره.
برا كوچكترين تعمير موتور k4m بايد موتور بياد پايين و هزينه شم خيلي زياده
ضمنا موتور ال٩٠ ايراني شده و ديگه كيفيت قبل رو نداره
مازیار: 1396/5/1916:43:59،
20
39
دوست عزیز هم 206 تیپ 5 مدل 90 داشتم هم L90 مدل 95 :
1- موتور رو به تنهایی نباید در نظر گرفت،هماهنگی و کیفیت موتور و گیرباکس مهمه که میشه اون توان و گشتاور خروجی که تحویل شما میده،خروجی نهایی از ال نود به مراتب بهتر هست چه کفی چه سربالایی جایی که شما با دهنده 3 tu5 میری ال نود به راحتی بادنده 4 میره بالا
2-کیفیت هندی،چینی موتور های جدید tu5 کیفیت گذشته رو نداره اما به لطف نظارت فرانسه همچنان L90 کیفیتش حفظ شده
3-از مکانیک های بپرسید که تا حالا چقدر خرابی tu5 دیدن و اینکه تا حالا چند تا خرابی k4m دیدن
mor96: 1396/5/1912:54:15،
16
33
سلام
دوستان تسمه تایم کی عوض کنم
الان فابریک روشه..ال90پارس خودردمدل 90 حدود105 هزارتا کار کرده
ممنون میشم اونایی تجربه داشتن یا آگاهی دارن کمک کنن
سروش: 1396/5/1918:20:36،
20
12
اگه تا حالا عوض نکردی حتما عوض کن
تعجب: 1396/5/1912:59:18،
39
42
مطمئن هستم کسانیکه اینحا از ال نود بد میگن میخوان بازار گاریهایی مثه سمند و پارس و 206 خراب نشه. شما یه نگاه به بازار بنداز و قیمتها را مقایسه کن. من یه پارس 93 دارم هیشکی نگاهش نمیکنه ولی داداشم ال90 مدل 94 را هفته پیش به قیمت صفر کارخونه فروخت. درسته ال نود قیافه نداره ولی کیفیت داره.ترمز کاسه ای باشه ولی عملکرد خوبی داشته باشه چه ایرادی داره؟!!!
محمد: 1396/5/1914:23:12،
15
9
روی 60000 باید عوض میکردی
SPK: 1396/5/1916:13:07،
35
14
"ال90 مدل 94 را هفته پیش به قیمت صفر کارخونه فروخت"
خودت از این جوکی که گفتی خنده ت نمیگیره؟ ترمز کاسه ای باشه ولی عملکرد خوبی داشته باشه چه ایرادی داره هم یک حرف کاملاً غیرکارشناسیه. ترمز کاسه ای هرچقدر هم خوب باشه، کارکردش حتی نزدیک ترمز دیسکی هم نیست.
رضا: 1396/5/1921:29:30،
32
12
حرف شما درسته. من پارس سال با ترمز عقب كاسه اي داشتم. شبي كه فروختمش و رفتم پارس tu5 از بنگاه گرفتم رو عادت پارس سال ترمز زدم. ماشين وسط خيابون ميخ كوب شد!
ترمز ديسكي خيلي خيلي خيلي از كاسه اي بهتره و فقط لگن هايي مثل ال٩٠ و ساندرو و پرايد و ٤٠٥ و تيبا ترمز كاسه اي دارن!
کامی: 1396/5/1913:46:56،
15
26
دوستان سراتو سایپا بخرید حالا ببرید.با شرایط پر اخت خوبی که داره ارزشش داره
یالان: 1396/5/1913:49:42،
33
36
من تیرماه سال ۹۰ ال نود دوگانه سوز ایران خودرویی گرفتم .واقعا فوق العاده است این ماشین .
۱۶۰هزار باهاش هر جایی که فکر کنی روندم
مزیتهاش
۱- گیربکس و دنده نرم
۲-موتور کم سرو صدا و پرقدرت
۳-شتاب عالی و گشتاور خوب در سربالاییها
۴-اتاق کم سرو صدا .اگه تایر خوب بندازین چاله چوله ها رو نمیفهمین
۵-فرمان نرم و خوش دست
۶- کم مصرف و کم خرج
۷-شاسی نسبتا بلند که عبور از جاده های ناهموار رو راحت میکنه
۸-ایمنی و کیفیت قطعات بالا
۹-جلوبندی عالی
۱۰-صندلیهای عقب و جلو جادار و بزرگ

معایبش
۱-قطعات اصل کمیاب و گران .قطعات تقلبی ارزان و فراوان
۲-عدم تعادل در پیچ و هندلینگ کم
۳-نصف شدن قدرت موتور با روشن شدن کولر.البته کولرش جون نداره
۴-صندلیهاش راحت نیستن برای سفرهای طولانی کمر دردو گردن درد میگیرین
۵-تسمه تایم وپولوس خطرناک که در صورت پاره شدن خرج براتون میتراشه

مهران: 1396/5/1914:06:01،
33
42
ال 90 تنها خودرو تولید داخل با این قیمت که موتورش فرانسوی هست نه چینی یا هندی قضاوت با شماست
امو : 1396/5/2001:09:31،
28
13
فکر کنم تو این دوساله کاپوت یه ال نود صفرا نزدی بالا تا تفاوتشونا با قبلیاش ببینی کافی یه مدل ۸۷و با یه صفر مقایسه کنی میفهمی این جدیدا ال لگن به معنای واقعین
احمد : 1396/5/2118:40:27،
5
16
در جواب محمود
بهش توجه نکن. این ۱ پژو پارس داره فک کرده لامبورگینی داره
se: 1396/5/1915:38:45،
18
42
اصلن مگه میشه که ال90 جایگزین پیکان میشد؟ پیکان کجا ال90 کجا؟ اینکه بعضیا میگن قرار بود جایگزین پراید و پیکان بشه یه حرف نشدنی بود که از اول اشتباه بود مطرح کردنش. اصلن ال90 هیچ ربطی به پیکان نداره که بخاد جایگزینش بشه!!!
سلام : 1396/5/1917:18:54،
36
10
نمی دونم یادتون هست یانه.با توقف پیکان ال نود اومد که یه خودرو ارزون باشه.سه تا تیپ داشت و هر تیپ دو کلاس.یعنی شش کلاس قرار بود تولید بشه.ساده ترینش که قرار بود حدود هفت، هشت تومن باشه فکر کنم کولر هم نداشت. یکی دو سالی هم اینجور تولید شدن تا کم کم محدود شدن به دو مدل ای یک و ای دو. من خودم هشتاد و نه یه ای یک گرفتم سیزده و نیم.در ادامه در مورد بحث کیفیت، معلومه که مجموعه تندر عالی نیستن.عیبهایی دارن.ظاهر بروزی ندارن اما به نسبت دردسر خیلی کمتری دارن و برای مردمی که خسته شدن از عدم اطمینان به ماشینشون گزینه خوبیه.اصلاً فلسفه ساختش اقتصادی بودنش بوده برا مردم شرق اروپا. مثل رومانی و اینجور کشورا. اما متاسفانه شرکتهای ما با سوءاستفاده بجای رفع عیوب و اهمیت به علاقه مردم، سعی در جبران مشکلات فروش و گارانتی دیگر محصولات منسوخشون با پیش فروش و البته گرون کردن این خانوادهء محبوب دارن.
محسن: 1396/5/1916:18:32،
23
34
من از سال 92 پارس تندر دارم، ظاهرش خیلی جالب نیست ولی کیفیتش عالیه، تابحال تعمیرگاه نرفتم، تنها مشکلش افت ماشین با روشن شدن کولر هست. مشکلات دیگه ای بیان میشه صحت نداره. صندلی هاش هم بعضی افراد نمی پسندند ولی نسبت به سایر رقیباش از همه بهتره و از انتخابش پشیمون نمیشید.
رضا: 1396/5/1916:53:20،
45
37
دوستان ال لگن سوار بريد به سه ستاره كيفيت بگيد بيان تو گرماي ٤٠ درجه خنكتون كنن. ماشينتون كه كولر نداره شايد ستاره ها بتونن يه كاري انجام بدن
ضمنا سر پيچ ها سعي كنيد با ٤٠ تا بيشتر نپيچيد كه اگه بيشتر از ٤٠ تا بپيچيد پيچ مي خوريد و خدايي نكرده بد ميشه
همين امروز تو جاده ي داران به بوئين مياندشت تو كمربندي داران يه سربالايي و پيچ نسبتا تندي هست و بعدش بلافاصله سرپايينيه و بازم يه پيچ تند. من با پارس tu5 بودم و ٤ سرنشين و صندوق پر كولر روشن و يه ال٩٠ بود با ٣ سرنشين و كولر خاموش. خداشاهده تو سربالايي هر كاري كرد بهم نرسيد. يه لحظه شل كردم تا بهم برسه. رسيد و چراغ زد ك برم كنار. منم يه معكوس دادم و رفتم. سر پيچ هم من با ١٣٠-١٤٠ پيچيدم ولي اون نتونست بياد و مجبور شد ٢٠ تا سرعتشو كم كنه.
عشق است پرشيا و دنا. جفتشون سرور ال٩٠ هستن
بريد به كيفيت بگيد بياد سر پيچ نجاتتون بده
احمد : 1396/5/1921:51:54،
27
34
من پارس تندر دارم. هیچکدام از حرفهایی که میزنی صحت نداره. توی بوشهر زندگی میکنم با دمای ۶۰ درجه ولی خداشاهده که بیشتر از ۱۰ دقیقه که کولر روشن باشه کابین یخ میزنه و مجبور میشم یا دور کولر رو کم کنم یا دریچه هارو به سمت بالا تنظیم کنم یا کولر رو خاموش کنم. پس الکی اظهار نظر نکن. خودم توی پیچ ها با سرعت ۱۰۰ الی ۱۱۰ میپیچم و تاحالا ندیدم که تعادلش رو از دست بده. آقا الکی مردم رو منحرف نکن. نمیدن چه نفعی داری شاید هم دلال باشی که دوست نداری مردم ماشین با کیفیت کم خرج و کم مصرف بخرن. شما همون پژو پارس با تکنولوژی من درآوردی ایران خودرو رو سوار شو. ماشین از رده خارج شده.۱ سر به تعمیرگاه ها بزن بعد ببین نظر تعمیرکارا در مورد ال۹۰ چیه. ماشین شما که سالی ۱ بار توفیق اجباری نشستن روی قوطی حلبی تعمیرگاه رو برای تعویض واشر سرسیلندر نصیبتون میکنم.
رضا: 1396/5/2010:37:54،
34
18
بنده چيزي كه به عينه ديدم گفتم. اصلا مهم نيس كسي باور مي كنه يا ن. تو دوست و آشناها ٣ تا ال٩٠ داريم. تو گرماي اصفهان كه به زور ٤٢ درجه ميشه كولرش جواب گو نيست! اونوقت تو بوشهر برات كابينو يخ مي كنه!
هر سه تاشون مي گن تعادلش افتضاحه و كولرش ضعيفه. از صندلي هاش مي نالن.
به خدا از هر كدوماشون پرسيدم چرا ال٩٠ خريدي جوابش اين بود كه چون كم مصرفه!!! اخه عزيز من مصرف كم به چه قيمتي؟؟تازه مصرفش با tu5 نيم ليتر فرقشه! يعني هر صد كيلومتر ٥٠٠ تومن!
اين ماشين نه كولر درست حسابي داره نه تعادل خوبي داره نه صندلي هاي راحتي داره. يعني فقط كمي كيفيت موتور و گيربكس داره. و عقلا كيفيت گيربكس نمي تونه تو گرماي تابستون خنكت كنه يا سرپيچ تعادلتو حفظ كنه
ضمنا بارها و بارها با ال٩٠ كل انداختم و همه شون سر پيچ مجبورن سرعتو كم كنن.خودتم مي دوني اين ماشين تعادلش افتضاحه. حالا بازم سنگشو به سينه بزن
احمد : 1396/5/2013:12:46،
22
29
در جواب رضا
نه خیر جناب. جنابعالی فقط یک دلال هستی که میخواهی ماشینای بنجلت را به مردم بندازی
احمد : 1396/5/2013:49:34،
27
29
در جواب رضا
تو فقط دقت کن هرجا که از پژو پارس تعریف میکنی چنته منفی میگیری. از رو برو دیگه. چرا الکی میخواهی تفکرات خودت رو به دیگران القا کنی. مردم خودشون میفهمن
داوود: 1396/5/2015:26:27،
22
28
جنابعالي ظاهرا ميخواي توي جاده هاي داغون ايران مسابقه رالي بدي!هر پيچ يك سرعت مجاز داره و الكي ناشئ بودن خودت توي رانندگي رو به ايراد داشتن ماشين نسبت نده
رضا: 1396/5/2017:08:36،
22
18
من هيچي، شما فرض كن من ناشي(كه البته به گردپاي تو هم نمي رسم)، خود ال٩٠ سوارا مي گن اين لگن تعادل نداره.
دقت كن. ابتدايي ترين و ارزان ترين سيستم تعليق روي ال٩٠ هست. با فاصله دو محور كم و سقف بلندش و سيستم تعليق مزخرفش سر هر پيچي امكان چپ شدنت هست!
بعدشم در حواب احمد بگم دلال شغل آبا و اجدادي شماست.
من تجربه ي ماشينايي كه داشتم رو گفتم. هر كي ميخواد باور كنه هر كيم باور نداره بره تست كنه. تو امتحاني يه بار سوار پارس tu5 شو. كولر و ترمز و شتاب و مصرف و نرمي فرمون و تعادل و... هر چيشو كه به ذهنت مي رسه تست كن. ببين اون بهتره يا ال٩٠. عزيزمن، من قبول دارم ال٩٠ كيفيت موتور و گيربكسش خوبه ولي كيفيت گيربكس چ فايده داره وقتي كولر ماشين اينقد ضعيفه و جون موتورو مي گيره؟؟ كيفيت گيربكس به چه درد ميخوره وقتي ماشين تعادل درست حسابي نداره؟؟؟
بردار من همه چيز كه كيفيت نيست.
رضا: 1396/5/2017:12:37،
19
15
ضمنا وقتي مي بيني تعداد سمند و پارس و ٢٠٦ تو تعميرگاه بيشتره به اين هم دقت كن كه تعداد توليد شده ي اونا حداقل ١٠ برابر ال٩٠ هست. سالانه بيش از ١٣٠/٠٠٠ دستگاه پارس و ٢٠٦ و ٤٠٥ و بيش از ٦٠٠٠٠ دستگاه سمند توليد ميشه در حالي كه سالانه زير ٣٠٠٠٠ دستگاه ال٩٠ توليد ميشه. خب مسلمه كه تعداد خرابي هاي اونا بيشتره.
من تا الان ٣ تا پارس داشتم. دوتا xu7 كه يكيش ٩٣ بود و ١٩٠٠٠ كيلومتر دستم بود. يكي هم ٩٤ بود كه ٤٠٠٠٠ كيلومتر دستم بود. خداوكيلي يه بار كوچكيترين مشكلي براشون پيش نيمد. آبان ٩٥ هم يه پارس tu5گرفتم. تا الان ٢٣٠٠٠ تا رفته. ولله هيچ مشكلي نداره. اتاق نرم، ترمز عالي، شتاب عالي، كولر عالي، هندلينگ عالي، صندلي ها راحت.
واقعا ماشين خوبيه. اينهايي كه مي گم عالي در حد ماشين ايراني منظورمه.
رضا: 1396/5/2017:16:29،
21
15
ضمنا كارتون (تهمت زدن) اصلا درست نيست.
هر كي گفت ماشينم خوبه و ازش راضيم شما بايد دلال خطابش كني؟؟
احمد : 1396/5/2020:32:43،
18
17
در جواب رضا
شما توی هر پیجی که نگاه کنی کارت این شده که بگی پژو پارس عالی و آل ۹۰ مزخرفه. تو فقط برو کامنتاتو نگاه کن هرجا از ماشینت تعریف کردی بغیر از منفی چی گرفتی؟
فقط شما تجربه داری؟بقیه نمیفهمن؟ بس کن دیگه. از ال ۹۰ خوشت نمیاد یا بلد نیستی باهاش رانندگی کنی دلیلی نداره ماشین رو بکوبی. هیچکس چیزی نمیفهمه فقط جنابعالی شدی علامه دهر؟ هر پیچی یک سرعت مجاز داره قرار نیست هر پیچی رو با سرعت ۱۲۰ رد کرد.بهرحال هرجا کامنت گذاشتی از تعداد منفیا مشخص هست که عقیده مردم چیه. پس بیخیال شو لطفا
رضا: 1396/5/2102:05:34،
17
15
احمد جان همه ي بحثا به كنار، بي زحمت مي شه بگي ال٩٠ به غير از كمي كيفيت موتور و گيربكس(كه البته به لطف داخلي سازي، ديگه كيفيت سابق رو نداره) ديگه چي داره؟
دوست عزيز تو ميخواي سوار صندلي راحت شي يا سوار گيربكس؟ مي خواي كولر خنكت كنه يا گيربكس؟ مي خواي سر پيچ تعليق درست حسابي تعادل ماشينو حفظ كنه يا كيفيت گيربكس؟؟؟ اقا قبول كه ال٩٠ كيفيت فني خوبي داره اما تنها ملاك براي خريد ماشين فقط كيفيت نيست
ضمنا تو پيج هاي ديگه در مورد پژو و سمند و دنا دري وري مي نوبسن تا ال٩٠ رو بزرگ كنن. بنده هم جوابشونو ميدم
شما ببين تمام رقيبان ال٩٠ ترمز عقب ديسكي و تهويه اتومات دارن ولي ال٩٠ نداره.يعني ابتدايي ترين آپشن هاي پارس و دنا رو هم ال٩٠ نداره. فقط دلتو به كمي كيفيت خوش كردي
محمود: 1396/5/2102:56:47،
25
20
تو داخل ماشین خودت نشسته بودی و کولرت روشن بود، از کجافهمیدی کولر ال 90 خاموش بود؟!!
تابلوهه که داری تبلیغ منفی و تخریب ال 90 میکنی... عمو جون دوره پارس و 405 تموم شد. اگر هم ماشینی بتونه تو سربالایی ها ال 90 را بگیره اون فقط 206 موتور 1600 هست نه پارس و سمند و 405///
هرکی موافقه این رضا پراید سواره و ادای ماشین بازا رو در میاره ++++
احمد : 1396/5/2112:56:59،
18
20
در جواب رضا
نرود میخ آهنی در .....
با همون پژو پارس از رده خارج شده حال کن.
رضا: 1396/5/2115:57:53،
13
12
احمدجان جمله اي كه گفتي در مورد جنابعالي هم صدق مي كنه. دلتو به كمي كيفيت موتور و گيربكس خوش كن
احمد : 1396/5/2119:48:57،
16
15
درجواب رضا
تو هم دلت رو خوش کن به یه صندلی و چهارتا دکمه که روی فرموند پژو پارس نصب کردن.۲ تومن خرج کنی همه این امکانات روی ال ۹۰ قابل حصوله.
کورش: 1396/5/1917:36:18،
38
42
ال 90 ماشینه که تا وقتی نداری میگی آه چقدر زشته ... تا سوار میشی میگی عجب ماشینیه
ماشین با کیفیت و کم مصرف و نرم و با دوامیه
فقط زشته که خدا را شکر که زشته و الا 80 نود میلیون قیمت میخورد
شانلی: 1396/5/1923:13:27،
38
31
206 به نظر هنوز بهتره
صندوق دار 206 وی 8 ++++++
ال 90 پارس تندر و معمولی -------
محمد: 1396/5/2023:04:18،
16
16
تاير206 = كل خط توليد ال٩٠
کمال: 1396/5/2002:18:53،
28
34
ال نود ۹۱ دارم با ۸۵۰۰۰ کیلومتر کارکرد فقط یکبار اتاقک اگزوز را عوض کردم هفتاد هزار تومان دیگه خرجی نداشته با هزار تا پژو و سمند و پارس که همگی چینی شدند عوض نمی کنم اصلان کسی که ال نود داره دیگه ماشین دیگه بی سوار نمیشه
رضا: 1396/5/2010:38:51،
36
25
لياقت پژو و سمند و پارس رو نداري دوست عزيز
همون گاري داچياي روماني از سرتم زياده
احمد : 1396/5/2013:10:59،
20
31
در جواب رضا
انصاف خودت خنده تو نمیگیره وقتی ال ۹۰ رو با پژو پارس و سمند مقایسه میکنی؟
خودتم بهتر میدونی ال ۹۰ یهودی سر و گردن از آون لگنی که سوار میشی سرتره
SPK: 1396/5/2018:20:35،
21
12
ال 90 یهودی؟!!!!!
این جوک رو دیگه نشنیده بودم. خخخخخخ
ایران : 1396/5/2016:05:43،
14
25
ماشینای ایرانی همشون داغونن. بنابراین عقلانی ترین کار اینه که تا میتونی نخری. حالا اگر خواستی بگیری سمند از همشون بهتر. نزدیک به 10 تا 15 میلیون پول کمتر میدی و هیچ تفاوتی هم با پارس و 405 و 206 تندر و ... نداره. تازه یه چیزایش هم سر تره.
فقط سمند
علی : 1396/5/2018:41:28،
16
21
سلام به همگی
یک ماه هست تندر پلاس اتوماتیک را تحویل گرفتم
ماشین فوق‌العاده نرم،موتور بی صدا،صدایی داخل کابین نمیاد،صندلیهاش نسبت به قدیم تقویت شده و خیلی راحت و نرم، سواریش عالی،تو جاده های پر از چاله و دست انداز و سرعت گیرهایه ساندویچی ایران به هیچ وجه ضربه را به داخل ماشین منتقل نمیکنه و به راحتی ضربات ناهمواری جاده را دفع میکنه،کولر ماشین را تو این تابستان تا الان از درجه یک بیشتر نزاشتم و حسابی سرد میکنه،ترمز فوق‌العاده مطمعن،گیربکس هوشمند بقدری نرم دنده ها عوض میشن که ذره ای متوجه تعویض دنده نمیشه،شتاب عالی،موتور رنو جایه حرف نداره
کیفیت ۴ ستاره،امنیت ۳ ستاره اروپا،استهلاک کم
،اپشن هم همه چیز براش موجود هست با ۲ تومن کلی اپشن میشه براش گذاشت
حرف نداره خدایش،انتخاب عاقلانه ای هست برای کسی که برای پولش زحمت کشیده
دوستان هم هر ماشینی دارن انشالله چرخش براشون بچرخه
شاد و موفق باشید
رضا: 1396/5/2023:06:55،
21
19
گيربكس منسوخ ٤ سرعته با دسته دنده ١ متري و مصرف صدي ١٢ بدون كولر و ١٤ با كولر كه ديگه اينقد تعريف كردن نداره
يه بار سوار سمند و دنا و پارس شو تا بفهمي اتاق نرم چيه!
ضمنا مي دونستي تمام رقيباي ماشينت ترمز عقب ديسكي دارن ولي ماشين جنابعالي ترمز عقبش كاسه ايه! تهويه اتوماتم نداره.
به هر حال مباركت باشه. چرخش برات به خوشي بچرخه
علی : 1396/5/2100:45:15،
16
18
با کولر صدی ۱۱ داخل شهر
سوار سمند و پارس و دنا هم شدم عزیزم،هر کسی هم از اقوام سورن و سمند و پارس داشت با نشستن در تند پلاس تفاوت ها را احساس کرد
شما جز پارس یک ستاره کیفیت هیچ ماشین دیگه ای انگار ننشستی که نظر میدی
در ضمن تندر پلاس تولید سال ۲۰۰۹ هست و ترمز هم اون زمان کاسه ای بوده برای چرخ عقب،همچنین مقاله تفاوت ترمز دیسکی و کاسه ای را بخون تا اطلاعاتت بیشتر بشه و متوجه بشی در عملکرد ترمز هیچ تفاوتی وجود نداره مگر در سیستم خنک شونده که اونم در ماشین های رنج قیمت بالا واقعا با ارزش و با کیفیت هست نه ماشین هایه بی کیفیت تک ستاره
رضا: 1396/5/2113:41:32،
21
17
همكار من سال ٩٣ ال٩٠ اتومات داشت. كامپيوتر ماشين مصرف داخل شهر بدون كولر رو ١١/٨ مي زد! و با كولر هميشه بين ١٣/٥ تا١٤ بود. البته همكارم پر گاز مي روند اما در كل گيربكس اتوماتش مصرف بالايي داره ضمن اينكه كولرشم خيلي جون موتورو مي گيره
سال٢٠٠٩ ميشه ٨ سال پيش يعني سال ٨٨، اون زمان ٢٠٦ تيپ ٥ و پارس ELX با ترمز عقب ديسكي بوده و فقط ماشيناي ارزون قيمتي مثل ال٩٠ و پرايد و ٤٠٥ كاسه اي بودن
ضمنا يه پيشنهاد بهت مي كنم. يه بار سوار پارس سال با ترمز عقب كاسه اي شو. بعد سوار پارس ال ايكس با ترمز ديسكي شو. ببين اون مقاله دري وري اي بيش نبوده! عملكرد ديسكي خيلي خيلي خيلي بهتره.
مسعود: 1396/5/2115:11:16،
12
15
ماشین بسیار با دوام و با کیفیی هست در این رنج قیمت رغیب نداره
اگر هم اپشن های روز میخواهید باید ماشین بالای صد تومن بخرید
وگرنه بنجل چینی و ماشین های بی کیفیت زیاد هستن
Ali: 1396/5/2108:21:14،
9
18
سلام
لطفاً در مورد استپ وی نظر بدهید.
محمد: 1396/5/2115:59:18،
13
16
سلام.آشغال است
علی: 1396/5/2119:46:07،
13
17
در جواب محمد
خودت سوار شدی که اینطور با قاطعیت حرف میزنی؟
ایرانی: 1396/5/2600:43:02،
2
2
سمنددوگانه ای اف7مدل96دارم.فرمان .گیربکس وکلاچ فوق العاده نرم.موتور-اتاق-گیربکس کاملا بی صدا-قدرت موتور همیشه دردست راننده وبایک کمی فشارروی پدال بدون تعویض دنده چه باگاز وچه بنزین به هرسرعتی دست پیدا می کنید-کم مصرف -کولرقوی -امکانات خودروهای مدل بالای خارجی ازقبیل بازشدن درها دردومرحله-هوشمندبودن سیستم برقی وروشنایی-دزدگیرفابریک -.....ایمنی درجاده -قیمت مناسب نسبت به دیگرتولیدات داخلی وهرکسی که سواربشه استفاده کند متوجه میشود

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

قیمت جدید محصولات سایپا اعلام شد / مهر 96 + جدول
شرایط پیش فروش خودروی پژو 207 اتوماتیک ویژه مهر 96 با ظرفیت محدود
بخشنامه جدید پیش فروش خودروی رنو ساندرو استپ وی منتشر شد - آبان 96
شرایط فروش فوری محصولات ایران خودرو منتشر شد/ آبان 96
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - آبان 96
آغاز دور جدید پیش فروش رنو ساندرو استپ وی با ظرفیت محدود - آبان 96
معرفی جایگزین احتمالی پژو 405 در ایران
معرفی پرفروش‌ترین نوشابه‌های انرژی‌زا در جهان
آغاز دور جدید پیش فروش خودروی دنا پلاس از سوی ایران خودرو - مهر 96
ورود نسل جدید خودروهای ماهیندرا به ایران + حدود قیمت
شرایط جدید فروش نقد و اقساط محصولات شاسی‌بلند شرکت ایران خودرو - آبان 96
حواشی عجیب باز هم در ثبت‌نام ساندرو استپ‌وی امروز دوشنبه
آغاز دور جدید فروش محصولات شرکت پارس خودرو - آبان 96
کدام خودروها در بازار بیشترین اختلاف قیمت را با نمایندگی دارند؟
خودروی جدید بسترن B30 به مشتریان تحویل داده شد + قیمت بازار
آسایشگاه خیریه
پانی پی
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار