کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هماهنگی در تیم اقتصادی دولت


کد خبر : ۳۹۵۰۷پنجشنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰:۴۵۱۸۰۹ بازدید

روز سه‌شنبه رئیس‌جمهور ترکیب دولت دوازدهم را مشخص کرد و این فهرست برای کسب رأی اعتماد به مجلس ارائه شد. بر اساس این فهرست، تغییراتی ...

آرمان- روز سه‌شنبه رئیس‌جمهور ترکیب دولت دوازدهم را مشخص کرد و این فهرست برای کسب رأی اعتماد به مجلس ارائه شد. بر اساس این فهرست، تغییراتی در تیم اقتصادی دولت به وجود آمده است. نام مسعود کرباسیان، رئیس گمرک ایران، به‌عنوان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در دولت دوازدهم در این فهرست است. محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور نیز به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی شد. همچنین وزیر پیشنهادی نیرو حبیب‌ا... بیطرف است که در دولت‌های هفتم و هشتم، سابقه وزارت را بر صنعت آب و برق کشور داشته است. در میان وزرای پیشنهادی، محمدجواد آذری جهرمی نیز به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی شده است. چهار وزیر دیگر تیم اقتصادی، یعنی آقایان بیژن نامدار زنگنه در وزارت نفت، علی ربیعی در وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی، عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی و محمود حجتی در وزارت جهادکشاورزی، ابقا شده‌اند. بعد از ارائه این فهرست، واکنش‌ها به فهرست پیشنهادی وزرای اقتصادی آغاز شده است.

کرباسیان و شریعتمداری باعث انسجام بیشتر تیم اقتصادی

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت اتاق بازرگانی تهران ضمن ارزیابی تیم اقتصادی در کابینه معرفی شده به مجلس تصریح کرد که تغییر در وزارتخانه‌های اقتصاد و صنعت برای رسیدن به اهدافی از جمله مبارزه با بیکاری،‌ کنترل تورم و جذب سرمایه خارجی انجام شده است. محسن بهرامی ارض اقدس گفت: با توجه به آسیب‌شناسی و تجربه چهار سال دولت یازدهم طبیعتا تغییراتی که در چیدمان کابینه به ویژه در بخش‌های اقتصادی از جمله وازرت اقتصاد و وزارت صنعت، معدن و تجارت اعمال شده در راستای تسهیل و تسریع در تحقق همان برنامه‌ها و اهداف بوده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم که با ورود چهره‌های جدید امتحان پس داده و با تجربه‌ای مثل آقای دکتر شریعتمداری و دکتر کرباسیان که در حوزه‌های مختلف اقتصادی از بعد از پیروزی انقلاب مسئولیت‌های متعددی داشتند و در ایام اخیر در کنار رئیس‌جمهور به عنوان معاون اجرایی رئیس‌جمهور و رئیس کل گمرک ایران انجام وظیفه می‌کردند، با شناختی که از رویکرد آنها به‌ویژه در حوزه حمایت از بخش خصوصی وجود دارد و تلاش برای کوچک‌سازی دولت و برون‌سپاری وظایف تصدی‌گری و تقویت حوزه‌های نظارتی در این دو وزارتخانه و همچنین هماهنگی و انسجام بیشتر در تیم اقتصادی دولت، شاهد تحول چشمگیری باشیم که هم بتوانیم در این دوره کنترل کنترل تورم را حفظ کنیم، هم به رشد اقتصادی پایدار برسیم تا هر چه سریع‌تر عقب ماندگی‌های ناشی از عملکرد سال‌های گذشته را جبران کنیم و تا رسیدن به سال۱۴۰۴ که باید رتبه اول اقتصادی و علمی منطقه باشیم بتوانیم با سرعت بیشتری این مسیر را طی کنیم. هادی حق شناس، اقتصاددان نیز با اشاره به پیشنهاد مسعود کرباسیان برای فعالیت در وزارت اقتصاد گفت: وی از مجریان و مدیران بسیار قوی محسوب می‌شود. با توجه به اینکه اقتصاد کشور در بخش‌های مختلف نیاز به جراحی دارد، باید وزیری قوی و باتجربه هدایت کار را عهده‌دار شود.

سوابق جهرمی قابل قبول است

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از حضور وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات در کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد و گفت: بعد از طرح سوالات نمایندگان محترم و پاسخگویی وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات، به نظر آقای جهرمی با توجه به سوابق فنی و اجرایی که داشته این قابلیت را دارد تا به عنوان وزیر ارتباطات به گسترش حوزه ICT در کشور کمک کند. باستانی تصریح کرد: آقای جهرمی با توجه به توان فنی و سوابق فنی و زیرساختی درخشانی که در حوزه ICT دارند و نگاهی که به حوزه ایجاد شغل در بخش ICT، تشکیل هاب منطقه‌ای در ایران و همچنین سوابق اجرایی مختلفی که در بحث افزایش شاخص‌های کیفی و کمی اینترنت و پهنای باند دارند، مشخص است که می‌توانند در جایگاه وزارت ارتباطات نیز آن را با گسترش بیشتری دنبال کنند، چرا که کسی که کاری را انجام می‌دهد معلوم است که به آن نیز اعتقاد دارد.

اشراف کامل بیطرف به حوزه نیرو

اسدا... قره خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی با اشاره به عملکرد مثبت بیطرف در حوزه وزارت نیرو اظهار داشت: ایشان به عنوان مدیر ارشد در وزارت نیرو حضور داشته و در این حوزه تجربه کافی و اشراف کامل دارد. وی با اشاره به مقبولیت بیطرف در سطح زیرمجموعه‌های وزارت نیرو تصریح کرد: ایشان با توجه سوابق کاری در وزارت نیرو به خوبی با نقاط ضعف و قوت این وزارتخانه آشناست و به‌راحتی می‌تواند با دیگر وزارتخانه‌ها و بخش خصوصی ارتباط برقرار کند و بسیاری از مشکلاتی را که از این بابت وجود دارد، حل کند.

نظر مثبت درباره ابقای حجتی و زنگنه

علی محمد شاعری سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص انتصاب مجدد محمود حجتی به عنوان وزیر جهاد کشاورزی در کابینه دولت دوازدهم اظهار کرد: آقای حجتی طی چهار سال گذشته عملکرد موفقی در بخش کشاورزی داشته، در بخش حمایت از تولید محصولات کشاورزی ما موفقیت‌های چشمگیری داشتیم. در خودکفایی گندم قدم‌های خوبی برداشته شده و در زمینه کنترل واردات برخی محصولات کشاورزی مانند برنج اقدامات مناسبی انجام شده است. رضا پدیدار، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در رابطه با ابقای زنگنه به عنوان وزیر نفت گفت: آقای زنگنه برنامه‌ریزی بلندمدتی را برای کشور در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی انجام داده است. در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی نمی‌توان مقطعی عمل کرد، بلکه باید به صورت بلندمدت و برنامه‌ریزی شده کار کرد. از آنجا که آقای زنگنه در انتخاب و امکان حضور موثر شرکت‌های بین‌المللی در حوزه انرژی ایران فعالیت کرده است، بهترین فردی است که می‌تواند در چارچوب ضوابط و مقررات، این اهداف را دنبال کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها