کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش نسبتا شدید قیمت جهانی طلا امروز شنبه 14 مردادماه


کد خبر : ۳۹۳۰۹شنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵:۴۷۱۷۰۲ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی پس از انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه جولای با کاهش نسبی روبرو شده تا روند صعودی قیمت در 3 هفته گذشته متوقف شود.

در پی انتشار آمارهای مثبت و امیدوار کننده اشتغال در آمریکا طی ماه جولای و کاهش نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی این کشور، ارزش دلار با افزایش روبرو شده و این مساله قیمت طلا را در پایان مبادلات روز جمعه کاهش داده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز شنبه با 11 دلار کاهش به کمتر از 1258 دلار رسیده است. قیمت طلا در 3 هفته گذشته با افزایش متوالی روبرو شده بود.


clicn155lewazj5ci25f.jpg


انتشار آمارهای اشتغال در ماه جولای بار دیگر موجب افزایش گمانه زنی های مربوط به بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال شده است. پیش بینی می شود فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

تازه ترین گزارش وزارت کار آمریکا نشان می دهد که اقتصاد این کشور طی ماه جولای 209 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. نظرسنجی قبلی از کارشناسان اقتصادی نشان می داد که اقتصاد آمریکا در این مدت 183 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.

نرخ بیکاری آمریکا نیز در این مدت به 4.3 درصد رسیده که پایین ترین رقم در 16 سال اخیر به شمار می رود و دستمزدها نیز نسبت به ماه قبل از آن با رشد 0.3 درصدی همراه شده است. افزایش دستمزدها تحول مثبتی از سوی فدرال رزرو آمریکا ازریابی می شود و می تواند نشانگر بهبود اوضاع اقتصادی و افزایش فشارهای تورمی باشد.

البته دستمزدها در آمریکا طی 12 ماه گذشته تنها 2.5 درصد رشد داشته است، دستمزدها معمولا در آمریکا در شرایطی که اقتصاد حالت عادی داشته باشد در یک دوره زمانی 12 ماهه بیش از 3 تا 4 درصد رشد دارد.

به اعتقاد برخی تحلیلگران اقتصادی، فدرال رزرو آمریکا اتخاذ سیاست های سختگیرانه پولی را طی ماه های آینده نیز ادامه خواهد داد.

در بازارهای بین المللی قیمت هر اونس نقره نیز با 2.12 درصد کاهش به کمتر از 16.27 دلار رسیده است. به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا پس از انتشار امارهای اشتغال و همین طور آمارهای مهم اقتصادی منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.تنش های سیاسی بین المللی نیز می تواند تاثیر مهمی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها