کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پولی که ایرانیان به جیب شیخ نشین های امارات ریختند


کد خبر : ۳۹۲۵سه شنبه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۹:۴۴۶۰۸۵ بازدید

طبق آمار سازمان گردشگری امارات، در سال گذشته میلادی ایران نهمین کشوری بوده است که بیشترین گردشگر را به امارات فرستاده است ...
پولی که ایرانیان به جیب شیخ نشین های امارات ریختندپولی که ایرانیان به جیب شیخ نشین های امارات ریختند

سازمان گردشگری و بازاریابی تجاری دبی اعلام کرد که هتل های این شیخ نشین در سال گذشته پذیرای بیش از 11 میلیون مسافر بوده است، این میزان در مقایسه با سال 2012 بیش از یک میلیون نفر افزایش داشته است. وی با مثبت ارزیابی کردن این میزان اشاره کرد که دبی درجهت تحقق اهداف خود در جذب 20 میلیون گردشگر در سال 2020 گام بر میدارد.

گردشگران سعودی در مکان اول گردشگران دبی قرار دارند، فهرست گردشگران با 19.9 % افزایش رشد قابل ملاحظه ای داشته و به 1.35 میلیون گردشگر رسیده است. این در حالی است که چین با افزایش قابل ملاحظه در تعداد گردشگران به میزان 11% مکان دهم را به خود اختصاص داده است. سازمان گردشگری افزود: این امر حاصل فعالیت‌های بازاریابی این سازمان با همکاری شرکای آن در بخش گردشگری دبی، و افتتاح چهارمین دفتر آن در اواخر سال گذشته در چین است، همچنین می توان علت این افزایش را توجه گردشگران چینی به سفر به مناطق گردشگری خارج از چین دانست.

سازمان گردشگری امارات در حاشیه شرکت در همایش جهانی گردشگری که در خلال نمایشگاه بورس بین المللی گردشگری برگزار شد به بیان این آمار پرداخت که روزنامه شرق الاوسط به نسخه ای از آن دست یافت. قرار است این همایش در در هفته جاری برگزار شود.

بر اساس این آمار تعداد مسافران هتل ها و هتل آپارتمان ها در سال گذشته از مرز ۱۱میلیون مسافر گذشته است، این میزان در مقایسه با سال ۲۰۱۲، که تعداد مسافران ۹٫۹میلیون نفر بوده است ۱۰٫۶% افزایش داشته است. این در حالی است که ده کشور اول که از بالاترین میزان گردشگر برخوردارند با اندکی تغییر در جایگاه خود باقی ماندند. این کشورها به ترتیب عبارتند از: عربستان، هند، بریتانیا، ایالات متحده، روسیه، کویت، آلمان، عمان، ایران و چین.

به گزارش افکارنیوز، طبق آمار ایرانیان در حالی در سال گذشته میلادی در رده نهم استفاده از هتل های دوبی قرار گرفته اند که در سال ۲۰۰۳، بیشترین گردشگران خارجی امارات را بعد از بریتانیایی ها، ایرانیان تشکیل می دادند. در آن سال ۳۴۲هزار ایرانی به دوبی سفر کردند که رقمی قابل توجه بود. همچنین در سال ۲۰۱۰میلادی دوبی میزبان بیشترین گردشگران ایرانی بوده است. در سال ۲۰۱۰، ۵۲۶هزار ایرانی دوبی را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کردند. 

در سال ۲۰۱۰، بریتانیا، هند، ایران و آمریکا به ترتیب بیشترین توریست های خارجی دوبی بودند. گرچه ایرانیان مدت زیادی در گردشگری از دوبی رتبه دار بودند اما این رقم سرانجام در سال ۲۰۱۲ به دنبال گرانی نرخ ارز و کاهش سهم دلارهای مسافرتی، به طرز چشمگیری کاهش یافت و به کمترین میزان خود در نه سال گذشته رسید یعنی رقم ۳۲۳هزار و ۳۴۹نفر! آمار تعداد مسافران ایرانی دوبی در سال گذشته میلادی در دسترس نیست اما با توجه به سخت گیری های امارات و گرانی نرخ ارز می توان حدس زد که از این تعداد به شدت کاسته شده است.

با این حال اگر فرض کنیم هر ایرانی به هنگام خروج از کشور به طور متوسط ۵۰۰دلار به همراه داشته است، می توان گفت که تنها در سال ۲۰۱۲میلادی ۱۶۱میلیون و ۶۷۵هزار دلار ارز از کشور خارج و برای دوبی درآمدزایی شده است. اگر متوسط هر دلار در سال مذکور را ۲۶۰۰تومان فرض کنیم، به طور متوسط این رقم به ۴۲۰میلیارد و ۳۵۴میلیون تومان خواهد رسید.

لازم به ذکر است که درآمدهای هتلها و هتل آپارتمانها نیز رشد چشمگیری داشته است و در سال ۲۰۱۳به میزان ۱۶٫۱% معادل ۲۱٫۸۴ میلیارد درهم (۵٫۹میلیارد دلار) افزایش یافته است، علاوه بر این تعداد شبهای اقامت مسافران نیز افزایشی به میزان ۱۱٫۰% را ثبت کرده است و به ۴۱٫۵۷میلیون رسیده است که در شبهای مشابه در سال۲۰۱۲، ۳۷٫۴۵ میلیون بوده است. این در حالی است که میزان اشتغال در هتلها و هتل آپارتمان ها شاهد رشد ۸۰-۷۸% بوده است و با افزایش ۶٫۵ % نسبت به هتل آپارتمانها در سال ۲۰۱۱ به ۸۲% رسیده است.

اهمیت این آمارها هنگامی افزایش می یابد که ورود موسسات جدید به بازار در سال ۲۰۱۳ مورد توجه قرار گیرد چرا که تعداد اتاق های هتلها و هتل آپارتمان ها در اواخر سال ۲۰۱۳ در ۶۱۱ موسسه به چیزی حدود ۸۴٫۵هزار اتاق رسید که در مقایسه با سال ۲۰۱۲، ۸۰٫۴ هزار موسسه بوده است.

افزایش ۵ درصدی مؤید این امر است. بر اساس برنامه توسعه سالهای ۲۰۱۶-۲۰۱۴، دبی شاهد افزایش ۱۳۹ موسسه هتلداری به بازار خواهد بود که شامل۹۱هتل (۲۱٫۸۴۵اتاق) و ۴۸ هتل آپارتمان(۷٫۲۱۰اتاق) می باشد، که بطور خلاصه تعداد موسسات هتلداری موجود به ۷۵۰ موسسه شامل ۱۱۳٫۸۱۶ اتاق خواهد رسید. المری افزود: «افزایش ۱۶٫۱درصدی درآمدهای مشاغل هتلداری بیانگر وضعیت بهداشتی بخش مهمانداری ماست و افزایش ۸۲درصدی میانگین اشتغال در زمینه سرمایه گذاری هتل موید این مطلب است که دبی یکی از جهت های جذب سرمایه گذاری است. ما به منظور دستیابی به اهداف ۲۰۲۰ برای فراهم نمودن بهترین خدمات اقامتی به گردشگران به هتل های بیشتری نیازمندیم. و برای تحقق این اهداف به زودی با سرمایه گذاران همکاری خواهیم کرد.

پیش از این دولت در سپتامبر گذشته با هدف ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران بخش توسعه و سرمایه گذاری هتل از اقداماتی برای تعیین جدول زمانی برای ساخت هتل های سه و چهار ستاره سخن گفت. بگونه ای که پروژه هایی با قابلیت معاف از عوارض شهرداری که بالغ بر ۱۱% تعرفه یک شب اتاق می باشد، اجرا گردد.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها