کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حکم قصاص عامل قتل عام 8 ایرانشهری صادر شد


کد خبر : ۳۹۲۱۹پنجشنبه، ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳:۰۶۶۵۸ بازدید

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از صدور حکم قصاص عامل قتل عام 8 نفر در ایرانشهر خبر داد.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از صدور حکم قصاص عامل قتل عام 8 نفر در ایرانشهر خبر داد.

حجت‎الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از صدور حکم قصاص برای عامل قتل عام 8 نفر در ایرانشهر خبر داد و گفت: با پیگیری‌هایی که به عمل آمد رای پرونده مبنی بر قصاص عامل قتل عام 8 نفر در ایرانشهر در دادگاه کیفری یک این شهرستان صادر شد.

وی ادامه داد: با اعتراض وکلا پرونده به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد و ان شالله خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار می‎گیرد.

حجت ‏الاسلام والمسلمین حمیدی افزود: اجرای حکم منوط به تایید آن در دیوان عالی کل کشور و اجازه اجرای حکم توسط معاون اول قوه قضائیه است.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در پایان اضافه کرد: باتوجه به اینکه این پرونده موجب جریحه‎دار شدن احساسات عمومی و اخلال در امنیت عمومی شده بود؛ به صورت ویژه و با سرعت و دقت مورد رسیدگی قرار گرفت.

گفتنی است؛ با توجه به در  دسترس نبودن اولیای دم، این پرونده در راستای ماده 356 قانون مجازات اسلامی توسط رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان به دفتر معاونت اول قوه قضائیه ارسال شده بود که در این راستا موافقت وی به منظور رسیدگی و صدور کیفرخواست اعلام شد و در هفته گذشته دادگاه رسیدگی به این پرونده برگزار شد..

شایان ذکر است؛ طبق ماده 356 اگر مقتول یا مجنیٌ‌علیه یا ولی دمی که صغیر یا مجنون است ولی نداشته باشد و یا ولی او شناخته نشود و یا به او دسترسی نباشد، ولی او، مقام رهبری است و رئیس قوه قضائیه با استیذان از مقام رهبری و در صورت موافقت ایشان، اختیار آن را به دادستان‌های مربوط تفویض می‌كند.

 20 دی ماه سال گذشته خبری مبنی بر قتل عام 8 نفر در ایرانشهر از توابع استان سیستان و بلوچستان منتشر شد.

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس استان سیستان و بلوچستان پس از اين حادثه ، در تشریح جزئیات این حادثه گفت: ساعت 12 ظهر ماموران پلیس در تماس کارمند اداره بهداشت در جریان وقوع جنایتی خونین در روستای نصرآباد ایرانشهر قرار گرفتند. با حضور ماموران در محل آنها با جسد خونین 5 کودک، دو زن و یک مرد روبرو شدند.

وی ادامه داد: کارمند اداره بهداشت در تحقیقات اولیه ادعا کرد زمانی که برای تزریق واکسن هپاتیت به روستا آماده متوجه باز بودن در شده و پس از ورود به خانه با این اجساد روبرو شده و موضوع را به پلیس اطلاع داده است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها