کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دستگیری یک رئیس بانک در کرمانشاه به اتهام پولشویی


کد خبر : ۳۸۹۸۶شنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳:۴۲۲۴۰۲ بازدید

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه از دستگیری رئیس یکی از بانک‌های این استان به اتهام پولشویی خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه از دستگیری رئیس یکی از بانک‌های این استان به اتهام پولشویی خبر داد.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از ایسنا، «محمدحسین صادقی» گفت: طی تحقیقات به عمل آمده در حوزه قضایی شهرستان پاوه مشخص شد رئیس شعبه یکی از بانک‌های این شهرستان با افتتاح حساب به نام خود و فرزند خردسالش به واریز مبلغی کلان و برداشت پول بدون اعلام منشأ اقدام کرده است.

وی گفت: با بررسی و ردیابی حساب‌های مالی متعلق به متهم و فرزندش با عنایت به گردش مالی بسیار زیاد و عدم ماندگاری مبالغ واریزی و هم‌چنین مبادله با افرادی که اکثراً ساکن مناطق مرزی سقز، مریوان، بانه و سردشت هستند، مشخص شد که از حساب‌های فوق جهت انجام معاملات مشکوک استفاده شده است.

صادقی ادامه داد: متهم با اقدامات خود خصوصاً نقل و انتقال عواید حاصل از قاچاق کالا و ارز علاوه بر پولشویی موجبات تسهیل قاچاق کالا و ارز را نیز برای مرتکبین فراهم کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه تصریح کرد: این متهم به همکاری با افرادی جهت انتقال وجوه کلان از مرز به داخل کشور و واریز وجوه مذکور به حساب‌های مخفی و متعدد از جمله حساب‌های کوتاه‌مدت خود به‌صورت نقدی با نقض قوانین و مقررات کشوری از جمله پر نکردن فرم CTR و مبادرت به عملیات بانکی غیرمجاز (ورود ریال به کشور بدون رعایت ضوابط تعیینی از سوی بانک مرکزی) نموده و از این طریق جلب منفعت و امتیاز برای خود کرده است. همچنین این فرد به تحصیل مال از طریق نامشروع نیز اعتراف کرده است.

وی خاطرنشان کرد: متهم در ازای این اقدامات مبادرت به دریافت مبالغی به‌عنوان رشوه کرده است.

این مقام قضایی افزود:  اتهاماتی همچون مباشرت در پولشویی، قاچاق ارز به‌صورت سازمان‌ِ یافته، ارتشاء، مباشرت در عملیات بانکی بدون مجوز و معاونت در قاچاق کالا برای این فرد محرز شده است.

صادقی یادآور شد: متهم با تمدید قرار تأمین کیفری مناسب در بازداشت بوده و تحقیقات پیرامون شناسایی و دستگیری سایر  همدستان وی در دستور کار قرار دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها