کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در پایان معاملات امروز بازار سهام چه گذشت ؟


کد خبر : ۳۸۹۸یکشنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴:۰۲۲۵۰۴ بازدید

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با بازدهی منفی یک درصدی به 77 هزار و 515 واحد رسید و قیمت سهام شرکت‌ها نیز 4 درصد کاهش داشت.

به عقیده بسیاری از فعالان و حرفه‌ای‌های بازار پس از افت‌های پیاپی قطعاً روزهای صعودی در پیش خواهد بود، به طوری که در صورت وجود نگاه بلندمدت در سرمایه‌گذاری، قطعاً بازدهی مناسبی نصیب سرمایه‌گذاران در شرایط فعلی خواهد شد.

همچنین این کارشناسان از کاهش قیمت سهام شرکت‌ها به زیر ارزش اضافی خبر داد و تأکید می‌کند: پس از افت‌های پیاپی شاخص بورس قیمت‌ها تا حد بسیار زیادی اصلاح شده و در بسیاری از موارد سیگنال‌هایی برای بازگشت وجود دارد.بخش زیادی از افت امروز شاخص کل بورس ناشی از افزایش سقف محدودیت سفارش فروش بود به طوری که سرمایه‌گذاران به جای فروش دو درصد حجم مپنا یا 50 هزار سهم اکنون تا سقف 100 هزار سقف امکان فروش دارند.

بر اساس این گزارش، شاخص کل بورس با افت 715 واحدی به کانال 77 هزار واحد تنزل پیدا کرد که بیشترین تأثیر منفی را معدنی و صنعتی گل‌گهر، گسترش نفت و گاز پارسیان، بانک تجارت، سرمایه‌گذاری غدیر، بانک پاسارگاد، پالایش نفت بندرعباس، بانک صادرات، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تأمین، مخابرات، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، سایپا و پتروشیمی پردیس داشتند، اما در مقابل نفت بهران، نفت پارس، سیمان تهران، داروسازی اسوه و پست بانک ایران بیشترین تأثیر افزایشی را در شاخص داشتند.

بیشترین افزایش قیمت نیز به نمادهایی همچون نفت بهران، داروسازی اسوه، پمپ‌سازی ایران، ایران مرینوس، پشم شیشه، عمران و توسعه فارس، ایرکاپارت صنعت اختصاص یافت اما فرآورده‌های نسوز آذر و شیشه و گاز پس از بازگشایی بیشترین کاهش قیمت و به دنبال آن کارخانجات تولیدی شهید قندی، قند لرستان، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، فرآورده‌های نسوز پارس و سرمایه‌گذاری توکا فولاد کاهش قیمت داشتند.

در فرابورس هم شاخص افت 9 واحدی را تجربه کرد که بیشترین تأثیر منفی را پتروشیمی جم، ذوب آهن اصفهان، پالایش نفت لاوان، پتروشیمی زاگرس، پالایش نفت تهران، بانک دی، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، بانک گردشگری، نفت ایرانول، بانک سرمایه، نفت پاسارگاد، پتروشیمی خراسان و تأمین مواد اولیه فولاد صبانور داشتند.

در این بازار توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، توکاریل، افرانت، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، داروسازی تولید دارو، شهرداری و خانه‌سازی باغمیشه، سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، قند شیروان قوچان و بجنورد و صنعت روی زرگان بیشترین کاهش قیمت را داشتند.برترین تقاضا نیز در این بازار به تولید برق عسلویه مپنا، مؤسسه اعتباری نور، ای‌تی‌اف سرمایه‌گذاری آساس، پالایش نفت لاوان، ای‌تی‌اف سرمایه‌گذاری کاریس و پالایش نفت تهران برترین تقاضا را داشتند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها