کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ضربه تایلندی به بازار برنج ایرانی


کد خبر : ۳۸۹۷۱شنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲:۵۸۱۶۸۳ بازدید

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه فروش برنج خارجی بنام برنج وطنی در بازار در جریان است،گفت: سوداگران برنج با ...

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه فروش برنج خارجی بنام برنج وطنی در بازار در جریان است،گفت: سوداگران برنج با مخلوط کردن برنج داخلی با برنج های نامرغوب خارجی ، هرکیلو 7 هزار تومان سود کسب می‌کنند.

محمد صادق حسنی جویباری درباره وضعیت فروش برنج های تایلندی در بازار کشور،گفت: برخی ها با مخلوط کردن برنج ایرانی با برنج های بی کیفیت خارجی از جمله تایلندی نه تنها سلامت مردم، بلکه اقتصاد برنج‌کاران داخلی را نیز به تاراج می برند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: نرخ برنج تایلندی در هرکیلو نهایتاً 2 هزار و پانصد تومان است اما با ادغام با برنج های داخلی بنام برنج وطنی با نرخ 10 الی 11 تومان در هرکیلو بفروش می رود.

حسنی جویباری افزود:  زمانی که برنج ایرانی از مزرعه کیلویی 11 هزار تومان از کشاورز خریداری می شود،چگونه می توان باورکرد،برنج ایرانی که کیلویی 8 هزار تومان بفروش می رود، برنج اصیل ایرانی است.

وی ادامه داد: مافیا، برنج تایلندی را بنام ایرانی در بازار بفروش می رسانند و این در حالی است که  بنده در کلان شهرها تهران مشاهده کردم؛ برنج ناب گیلان کیلویی 8 هزار تومان  در صورتی  بفروش می رود که برنج از کشاورز در شالیزار 11 هزار تومان کیلویی خریداری میشود.

وی با بیان اینکه  فروش برنج خارجی بنام برنج وطنی در بازار در جریان است،گفت : سوداگران برنج با مخلوط کردن برنج داخلی با برنج های نا مرغوب خارجی در هرکیلو 7 هزار تومان به جیب می زنند.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس ،یادآورشد: وزارت کشاورزی هیچ نوع کنترلی در بازار استراتژیک برنج ندارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها