کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ژاپن شرکت‌های چینی را تحریم کرد


کد خبر : ۳۸۹۴۹شنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰:۰۳۲۸۹ بازدید

ژاپن در اقدامی کم سابقه که واکنش شدید دولت پکن را در پی داشت، برخی از شرکت های چینی را که به باور این کشور با کره شمالی ارتباط داشته اند، تحریم کرد.

ژاپن در اقدامی کم سابقه که واکنش شدید دولت پکن را در پی داشت، برخی از شرکت های چینی را که به باور این کشور با کره شمالی ارتباط داشته اند، تحریم کرد.

به گزارش ایرنا، چندین شرکت از کشورهای مختلف جزو تحریم های ژاپن هستند و در این فهرست نام چند شخصیت حقیقی و حقوقی و همچنین 2 شرکت چینی از جمله بانک «داندونگ» و شرکت کشتیرانی «گلوبال یونیتی» چین هم به چشم می خورد.

تصمیم ژاپن در خصوص این تحریم ها در آخرین نشست کابینه دولت شینزو آبه مورد موافقت قرار گرفته است که بر اساس آن توکیو، دارایی های اشخاص و نهادهای مرتبط با موسسه های مالی و خرید و فروش کالاهای لوکس و ذغال سنگ و مواد معدنی دیگر را مسدود خواهد کرد.

تحریم های جدید ژاپن علیه شرکت های مرتبط با کره شمالی از جمله شرکت های چینی در حالی صورت می گیرد که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا نیز به منظور وارد کردن فشار بیشتر به چین به منظور متوقف کردن برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی، ماه گذشته تحریماتی را علیه این دو شرکت چینی اعلام کرده بود.

«لو کانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اقدام دولت ژاپن در مصاحبه ای گفت که کشورش مخالف تحریم های یکجانبه توکیو علیه اتباع و شرکت های چینی است.
وی خاطرنشان کرد که چنین اقدامی از سوی ژاپن در شرایطی صورت می گیرد که چین تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی را با دقت اجرا کرده است.

سخنگوی چین اقدام ژاپن را به نوعی خودزنی توصیف کرد و گفت که چین هرگز تسلیم چنین اقداماتی نخواهد شد و آن را حرکتی نادرست در مناسبات دو کشور می داند.

«لو کانگ» هشدار داد که چنانچه ژاپن این تصمیم نادرست خود را لغو نکند باعث موانع سیاسی بیشتری در روابط دو کشور و همکاری های آنها در باره کره شمالی خواهد شد و پیامدهای آن بر عهده توکیو خواهد بود.

گزارش ها حاکی است که آمریکا نیز خود را برای سلسله تحریم های جدید علیه برخی شرکت ها و بانک های چینی که به باور این کشور با کره شمالی همکاری می کنند، آماده کرده است



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها