کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا روغن در موتور خودرو کاهش می‌یابد؟


کد خبر : ۳۸۹۳۴جمعه، ۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴:۵۸۱۱۴۹۱ بازدید

کاهش روغن در موتور میتواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد، برخی از مهم ترین آن ها به صورت اجمالی در زیر بررسی ...
چرا روغن در موتور خودرو کاهش می‌یابد؟چرا روغن در موتور خودرو کاهش می‌یابد؟

کاهش روغن در موتور میتواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد، برخی از مهم ترین آن ها به صورت اجمالی در زیر بررسی میشود:
 
تبخیر طبیعی مایعات به لحاظ فیزیکی: روغن که مخلوطی از روغن پایه و افزودنی هاست، مانند هر مخلوط دیگری مجاز به مقداری تبخیر در دماهای مختلف میباشد. هرچه دما بالاتر باشد میزان تبخیر مایعات نیز بیشتر خواهد بود. تست میزان تبخیرپذیری در مورد روغن ها تحت عنوان تست Noack   با روش ASTM D 5800 انجام میشود و بر حسب درصد تبخیر روغن در شرایط تست اعلام میگردد. پاسخ این تست میتواند معیاری برای سنجش میزان تبخیرپذیری روغن در شرایط استاندارد و فارغ از شرایط موتور و اشکالات مکانیکی مختلف باشد. روغن استاندارد باید مقدار تبخیرپذیری در محدودهی مجاز داشته باشد.

طراحی موتور: طراحی موتور به منظور حفاظت از سیلندر در حین حرکت های رفت و برگشتی پیستون، طوری است که مقداری از روغن در سطح داخلی پیستون باقی بماند و از سایش آن جلوگیری کند. لذا وجود مقداری روغن در محفظهی احتراق لازم است و مصرف و کم شدن روغن به این میزان طبیعی محسوب میشود. این مقدار به طراحی موتور بستگی دارد و به همین علت در دفترچهی راهنمای خودرو ذکر میشود. برخی از سازندگان خودرو، مصرف روغن را حتی تا 1 لیتر در 1000 کیلومتر ذکر کردهاند.

سبک رانندگی: سبک رانندگی و میزان دور موتور بر روی مصرف روغن تاثیر میگذارد. رانندگی کردن در دور موتور بالاتر، میزان مصرف روغن را افزایش میدهد. زیرا فشار بیشتری بر واشر و آب بندها وارد میشود. موتورهای جدیدتر نیز به صورت کلی به علت کار در دور موتور بالاتر، مصرف روغن بیشتری دارند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها