کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عرضه 3 سیم‌کارت‌ جدید اپراتور مجازی تا چند روز دیگر


کد خبر : ۳۸۹۲۲پنجشنبه، ۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲:۴۰۳۷۴۶ بازدید

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ارائه سیم‌کارت سه اپراتور مجازی در روزهای آینده خبر داد.

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ارائه سیم‌کارت سه اپراتور مجازی در روزهای آینده خبر داد.

صادق عباسی شاهکوه درباره تعداد اپراتورهای مجازی فعال در کشور بیان کرد: تا به امروز پنج پروانه صادر کرده‌ایم و ۲۰ موافقت انجام شده که هنوز به صدور پروانه منجر نشده است. همچنین سه اپراتور آماده ارائه سیم‌کارت هستند که در روزهای آتی شاهد عرضه سیم‌کارت آنها به بازار خواهیم بود.

وی در نمایشگاه الکامپ درباره شکل‌گیری اپراتورهای مجازی در کشور گفت: هدف اصلی از راه‌اندازی و شکل‌گیری اپراتورهای مجازی دو نکته بسیار مهم بود؛ اول اینکه ما در نظر داشتیم بازار رقابتی در حوزه موبایل را بهبود بخشیم، زیرا اپراتورهای اصلی که بهBTS  (دکل‌های مخابراتی فرستنده و گیرنده) نیاز دارند، هزینه بسیار بالایی می‌خواهند و این به صلاح کشور نبود. اما از سمت مشترکان ما نیاز اساسی به بحث رقابت داشتیم و در این گام اپراتور مجازی بهترین تصمیم بود.

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: نکته دوم پیدایش اپراتورهای مجازی این بود که اپراتورهای صاحب شبکه کمتر سراغ فضای تخصصی و بسترسازی لازم در این حوزه می‌روند و ما امیدواریم اپراتورهای مجازی که نگران زیرساخت و شبکه نیستند، انرژی بیشتری برای مباحث تخصصی بگذارند تا مردم از خدمات جدید بهره مند شوند.

عباسی شاهکوه با اشاره به فضای رقابتی میان اپراتورها گفت: طبیعی است که چندان رقابتی میان اپراتورهای اصلی با اپراتورهای مجازی صورت نگیرد. علت آن هم این است که اپراتورهای اصلی دارای زیرساخت و شبکه هستند و تمرکز اپراتورهای مجازی بروری سرویس و خدمات به کاربران است. بنابراین این دو از لایه‌های مختلفی تشکیل شده‌اند و قاعدتا نباید با هم رقابت کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته اگر اپراتورهای مجازی بخواهند به سمت رقابت با اپراتورهای اصلی بروند، شکست خواهند خورد اما اگر تمرکز اپراتورهای مجازی روی خلاقیت و نوآوری بر سرویس‌ها و خدمات به کاربران باشد قطعا شاهد اتفاقات مطلوب خواهیم بود.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به فناوری اطلاعات در حوزه کودک و نوجوان و آسیب‌های آن برای کودکان در کشور اظهار کرد: طبیعی است هر آنچه قاعده و قانون در فضای حقیقی داریم، برای فضای مجازی هم حاکم است. همه اصول فرهنگی مرتب بر جامعه باید بر فضای مجازی هم حاکم شود. ما یک مصوبه در ارتباط با سیم‌کارت کودک داریم که مبنایی شد تا سیم‌کارت کودک راه‌اندازی شود.

عباسی شاهکوه ادامه داد: همچنین یک سری الزامات را برای فضای کودک در مصوبه تنظیم مقررات ارتباطات مشخص کردیم که به نظر ما بیشتر از آن نیاز به مقررات نداریم و بقیه کار با اپراتورهایی مانند هوشمند امین که از فعالان حوزه کودک و نوجوان هستند انجام می‌شود. انتظار داریم اپراتورها با خلاقیت و نوآوری خود در سرویس‌ها و خدمات بتوانند خدمات اصولی و علمی را در اختیار کاربران قرار دهند.

وی به فضای مجازی و فناوری اطلاعات، فرصت‌ها و تهدیدهای این حوزه پرداخت و تاکید کرد: با توجه به موضوعاتی که در فضای مجازی وجود دارد و آسیب‌هایی که در کنار فرصت‌ها می‌تواند برای کاربر وجود داشته باشد، تلاش می‌کنیم تا تهدیدهای حوزه کودک و نوجوان را به صفر برسانیم تا نوجوانان به راحتی، سهولت و بدون نگرانی خانواده‌ها از آسیب‌های وب بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص نبود یا کمبود فضای همکاری بین نهادها در حوزه تخصصی کودک و نوجوان در فضای مجازی گفت: سازمان فناوری اطلاعات تفاهم نامه‌ای را با وزارت آموزش و پرورش تدوین کرده است که به زودی شاهد محتوای مطلوب خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، همچنین محمود واعظی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با اشاره به نقش اپراتورهای مجازی اظهار کرده بود: اپراتورهای مجازی مکمل اپراتورهای اصلی هستند و بدون اینکه نیاز به سرمایه‌گذاری کلان در بخش زیرساخت و شبکه داشته باشند، با هماهنگی و تفاهم با اپراتورهای اصلی به ارائه خدمات تخصصی می‌پردازند.

اپراتورهای مجازی، نوعی از اپراتور موبایل هستند که خود عملا دارای امکانات فیزیکی برای ارسال مکالمات و داده‌ها نیستند. این نوع اپراتور با بستن قرارداد با یک اپراتور دیگر که دارای امکانات فیزیکی برای ارسال مکالمات و داده‌ها است، این خدمات را به صورت عمده خریداری کرده، سپس با نشان تجاری و برند خود اقدام به فروش خدمات تلفن همراه، در بازار خرده‌فروشی می‌کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها