کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در این خودرو دست‌اندازها احساس نمی‌شود + فیلم


کد خبر : ۳۸۹۱۶پنجشنبه، ۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴:۵۵۱۴۷۸۹ بازدید

میزان کارایی این سامانه تا آنجاست که می تواند اثر گذشتن از روی یک سرعت گیر استاندارد را به شکل کامل خنثی کند، به شکلی که سرنشینان ...
در این خودرو دست‌اندازها احساس نمی‌شود + فیلمدر این خودرو دست‌اندازها احساس نمی‌شود + فیلم

میزان کارایی این سامانه تا آنجاست که می تواند اثر گذشتن از روی یک سرعت گیر استاندارد را به شکل کامل خنثی کند، به شکلی که سرنشینان اثری از رد شدن از چنین ناهمواری واضحی را احساس نکنند.

سیستم تعلیق جادویی (Magic Body Control) برای اولین بار در سال 2010 توسط کمپانی مرسدس بنز معرفی شد. این سیستم درحقیقت طراحی شد تا مکمل سیستم «ای‌بی‌سی» یا همان "Active Body Control" باشد. پیش از آن با استفاده از سیستم «ای‌بی‌سی»، هریک از چهارچرخ خودرو، بصورت جداگانه و مستقل نسبت به پستی و بلندیهای جاده، واکنش نشان می‌دادند؛ اما در سیستم جدید، این واکنش، پیشگیرانه و هوشمند شده است. متخصصان برای طراحی این سامانه بجای استفاده از رادار و دوربینهای لیزری، برای اسکن ناهمواریهای جاده یک دوربین اسکن سه‌بعدی پشت آینه تعبیه کردند که می‌تواند تا فاصله 15 متری خودرو را با دقت خیلی خوب در حد 3 میلیمتر اسکن کند. اطلاعات این دوربین با تلفیق با داده‌های کروز کنترل هوشمند (Adaptive Cruise Control) به ABC ارسال می‌شود تا با ارزیابی این اطلاعات، هریک از چهار چرخ خودرو قبل از رسیدن به مانع آماده شوند.

1dgnoye8mybaiazavzp.jpg

بهارات بالاسابرامانیان (Bharat Balasubramanian) یکی از مدیران مرکز تحقیقات و تکنولوژی دایملر در این زمینه گفت: «وقتی با سیستم مجیک بادی، برای اولین بار از روی یک مانع عبور کردیم، هیچ تکانی احساس نشد، طوری که انگار مانعی وجود نداشته است.»

استفان کیترینسکی (Stefan Cytrynski)، مدیر دیگر پروژه سیستم کنترل هوشمند بدنه مرسدس بنز در مورد این سیستم گفت: «ما می‌خواهیم پاسخگوی نیازهای افراد مختلف باشیم و طراحی این سیستم نیز، به همین دلیل صورت گرفته است. با استفاده از این سیستم، گویا سوار بر یک قالیچه پرنده شده‌ و به‌آرامی روی جاده حرکت می‌کنید.»

u2g8fu3qa3ybzxx36omo.jpg
rqxm3h1hf008182sb.jpg
وی در خصوص عملکرد این سیستم اضافه کرد: «دوربین سه بعدی که پشت شیشه جلو قرار گرفته، تا 15 متر جلوتر از خودرو را با دقت 3 میلیمتر ارزیابی می‌کند و تصویری دقیق از سطح جاده بدست می‌آورد. واحد کنترل با قرار دادن این اطلاعات در کنار حالت رانندگی منتخب راننده، بهترین راهکار جهت برخورد با ناهمواریهای جاده را محاسبه می‌کند. سیستم تعلیق با استفاده از این اطلاعات، کمک فنرها را در کسری از ثانیه سخت‌تر یا نرمتر می‌کند، تنظیمات مجزایی برای هر چرخ ارائه می‌کند، و از طریق سیستم هیدرولیک میزان بار اعمال شده روی هر چرخ را افزایش یا کاهش می‌دهد؛ این امر، نقش بسزایی در کاهش تکان بدنه خودرو هنگام حرکت خواهد داشت. شایان ذکر است، از آنجا که اطلاعات مورد نیاز این سیستم با استفاده از یک دوربین جمع‌آوری می‌شود، تنها هنگام روز و در صورت وجود دید مناسب و البته تا سرعت 130 کیلومتر بر ساعت می‌توان از سیستم کنترل هوشمند بدنه استفاده کرد.»

i258zryqwp3ax1zudjw4.jpg

این نکته نیز قابل توجه است که این فناوری توسط تأمین‌کنندگان بنز ساخته نشده بلکه اختصاصاً خود مرسدس طی سه سال آن را طراحی کرده و  قصد ندارد این سیستم را برای فروش یا اعطای لیسانس واگذار کند. فیلم عملکرد این سیستم را ببینید.
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها