کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در کابینه بعدی وزیر نخواهم بود


کد خبر : ۳۸۹۱۵پنجشنبه، ۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸:۰۹۲۹۹۴ بازدید

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که کابینه در دوازدهم وزیر نخواهد بود.
در کابینه بعدی وزیر نخواهم بوددر کابینه بعدی وزیر نخواهم بود

محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به احتمال حضورش در کابینه دوازدهم اظهار کرد: اگر منظور از حضور در کابینه، بودن در وزارتخانه است که ان‌شاءالله وزیر نخواهیم بود؛ چرا که در خواستمان این است که کارها قدری سبک تر شود.

وی درباره مهمترین اقدامی که در وزارت صنعت به انجام رسیده، گفت: فکر می کنم برگرداندن امید به سرمایه گذاران، صنعت کاران و معدن کاران مهمترین اقدامی بوده است که انجام شده؛ چرا که در هشت سال دولت گذشته بیشتر سرمایه ها به سمت ساخت و ساز رفت و بخش تولید کمتر مورد توجه قرار گرفت.
وزیر صنعت در پاسخ به این پرسش که آیا مصوبه دولت در زمینه خریداری کالاهای ملی توسط دستگاه‌های دولتی جنبه اجرایی پیدا کرده یا نه، اظهار کرد: ما از سال 93 لیستی تقدیم دولت کرده‌ایم و تصویب شد که دولت و دستگاه‌های دولتی و پیمانکاران مرتبط با دستگاه‌های دولتی این کالاهایی را که تولید داخلی دارند و به اندازه کافی هم موجود است از خارج خریداری نکنند و در سال 94 هم تعدادی دیگر به آن لیست اضافه شد و امسال هم خوشبختانه 114 قلم به لیست اضافه شده است ، بنابراین کل این لیست برای دستگاه‌های دولتی ممنوع است که از خارج خریداری شود.

وی تأکید کرد: هم بازرسی کل کشور و هم دیوان محاسبات رونوشت این لیست را دارد و نظارت خود را انجام می‌دهد مگر در گوشه و کناری اجرا نشود وگرنه این مصوبه دولت است و لازم الاجرا.

نعمت‌زاده در پاسخ به این پرسش که به عملکرد خود در دولت یازدهم چه نمره‌ای می‌دهد، گفت: کدام شاگرد به خودش نمره می‌دهد که ما نمره دهیم؟ قطعاً در این شرایط موفقیت خوبی حاصل شده آن هم نه به خاطر بنده بلکه به خاطر همه همکاران ما که در این زمینه همکاری کرده‌اند و نیز بخش خصوصی که محور اصلی کار بوده‌اند و زحمت کشیدند و ثباتی که در بازار به وجود آمده و توسعه صادراتی که ایجاد شده است حاصل کار همه دست‌اندرکاران عرصه صنعت، معدن و تجارت است.
وی درباره این موضوع که تراز تجارت ایران در عرصه جهانی منفی شده بود و آمارش اعلام نمی‌شد، اظهار کرد: البته ما معتقدیم که آمار هرچه که هست باید اعلام شود و گمرک هم تصمیم گرفته بود که ظاهراً دو ماه این اقدام را به صورت رسمی انجام ندهد که البته ما این آمار را داریم و وزیر امور اقتصاد و دارایی دستور دادند که گمرک این کار را انجام دهد.
نعمت‌زاده تأکید کرد: هرچه اقتصاد رونق پیدا می‌کند تقاضاهایی اضافه می‌شود و ما آنچه که در چهار ماه گذشته بررسی کردیم عمدتاً کالاهای اساسی در سال گذشته افزایش یافته و یک دلیلش این است که وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از تولید داخل سخت‌گیری کرد، بنابراین برخی از ذخایر کم شد که خوشبختانه امسال این اجازه داده شد که موارد مورد نیاز وارد شود.

وزیر صنعت با بیان اینکه ما نسبت به واردات خودروهای خارجی مخالفت‌هایی داریم، اظهار کرد: ما در چهار ماه گذشته 20 درصد افزایش تولید خودروهای داخلی را داشتیم و این نشان می‌دهد که وضع مردم بهتر شده و می‌خواهند خودرو بخرند و خوشبختانه ما هم در فروش خودروهای داخلی مشکلی نداریم. اما از آن طرف تقاضایی وجود دارد که خودروهای خارجی افزایش یابد که ما در دولت طرحی را پیشنهاد دادیم که قرار است تصویب شود تا واردات خودروهای خارجی تعدیل پیدا کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها