کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش قیمت مس به بالاترین میزان در 2 سال گذشته


کد خبر : ۳۸۹۱۰چهارشنبه، ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶:۳۶۱۶۵۶ بازدید

پیش‌بینی افزایش تقاضای مس از سوی چین در آینده به افزایش قیمت این فلز ارزشمند به بالاترین میزان در ۲ سال گذشته منجر شد.

پیش‌بینی افزایش تقاضای مس از سوی چین در آینده به افزایش قیمت این فلز ارزشمند به بالاترین میزان در ۲ سال گذشته منجر شد.

تصمیم دولت چین در ممنوع کردن واردات ضایعات مس این کشور باعث شد تا طی روز جاری شاهد افزایش قابل توجه قیمت فلز مس در بازار جهانی باشیم.

در صورتی که دولت چین تصمیم خود را اجرایی کند، پیش‌بینی می‌شود واردات مس این کشور افزایش یافته و عملاً‌ بازار نسبت به آن واکنش مثبتی نشان داده است.

کاهش ارزش دلار به کمترین میزان در 13 ماه گذشته نیز به افزایش اندک قیمت مس در بازار منجر شده است. کارگزاران نیز معتقدند در بازارهای اروپایی و با ورود پرقدرت سرمایه‌گذاران روند افزایش قیمت نفت تا حدودی کند شد.

در معاملات امروز هر تن فلز مس 6270 دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به روز گذشته 0.7 درصد افزایش داشته‌اند. پیش‌تر در ماه می سال 2015 شاهد رسیدن قیمت مس به رقم 6400 دلار در هر تن بودیم. با توجه به افزایش استفاده از مس در انتقال برق و ساخت‌وساز قیمت این فلز از 20 جولای تاکنون 5 درصد افزایش داشته است.

کارگزاران بازار فلزات معتقدند قیمت مس به دلیل تصمیم چین برای ممنوعیت واردات ضایعات فلزات شامل مس از اواخر سال 2018 افزایش یافته است. این اقدام می‌تواند به افزایش تقاضای مس فرآوری‌شده در بازار جهانی منجر شود.

از سوی دیگر در سه ماهه دوم سال جاری شاهد افزایش تقاضای مس چین بودیم و صندوق بین‌المللی پول نیز از بهبود رشد اقتصادی این کشور در پیش‌بینی‌های خود خبر داده است.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده، چین طی سال جاری با واردات 23 میلیون تن مس بیش از نیمی از تقاضای این فلز در بازار جهانی را به خود اختصاص خواهد داد.

از سوی دیگر کاهش ارزش دلار در بازار جهانی نیز قیمت مس برای خریدارانی که از دیگر ارزها استفاده می‌کنند را ارزان‌تر کرده است.

قیمت آلومینیم نیز در بازار امروز با رسیدن به قیمت 1935.5 دلار در هر تن افزایش 0.3 درصدی را تجربه کرد. قیمت نیکل نیز در بازار 0.6 درصد کاهش یافت و به قیمت 9945 دلار در هر تن رسید. قیمت روی نیز یک درصد در بازار کاهش یافت و 2807 دلار در هر تن قیمت‌گذاری شد.

سرب نیز با نیم درصد کاهش قیمت 2307 دلار در  هر تن به فروش رسید و قلع نیز افزایش 0.1 درصدی را تجربه کرد و هر تن از این فلز 20 هزار و 320 دلار در بازار معامله شد.a



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها