کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بورس تهران در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته


کد خبر : ۳۸۹۰۲چهارشنبه، ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱:۵۴۶۰۴ بازدید

معامله‌گران بازار سهام امروز در حالی تقویت حجم و ارزش معاملات سهام را شاهد بودند که در سایر گروه‌های اغلب حاضر در بازار دوم ...

معامله‌گران بازار سهام امروز در حالی تقویت حجم و ارزش معاملات سهام را شاهد بودند که در سایر گروه‌های اغلب حاضر در بازار دوم بورس تحرک چندانی از سوی معامله‌گران وجود نداشت.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهار شنبه چهارم مرداد ماه 96 با افزایش 327 واحدی روی رقم 81 هزار و 509 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 3 واحدی عدد 17 هزار و 819 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 321 واحدی به رقم  89 هزار و 934  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما  در حالی با افزایش 350 واحدی به رقم  57 هزار و 23  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 54 واحدی عدد  178 هزار و 151 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر محسوسی به 920 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های ملی صنایع مس ایران با 109 واحد ،فولاد خوزستان با 100 واحد و فولاد مبارکه با 98 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های مخارات ایران با 63 واحد ، ایران خودرو با 46 واحد و تاپیکو با 44واحد کاهش  بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 342 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 98 هزار و 768  نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی امیرکبیر، لوازم خانگی پارس، نوسازی و ساختمان تهران، قند هگمتان، توسعه معدنی و صنعتی صبانور، پتروشیمی فارابی، اوراق مشارکت پتروشیمی گچساران، قراردادهای اختیارمعامله ملی‌ صنایع مس ایران، اوراق اختیار فروش تبعی گروه صنعتی پاکشو، اوراق اختیارفروش تبعی پتروشیمی شازند، قراردادهای اختیارمعامله معدنی و صنعتی گل‌گهر، مهندسی نصیرماشین، فولاد آلیاژی ایران، سرامیک‌های صنعتی اردکان، گروه صنعتی پاکشو، سازه‌ پویش، سیمان تهران، ماشین‌سازی نیرومحرکه، تولیدی شیشه دارویی رازی، سیمان شمال، اوراق اختیارفروش تبعی سهام گروه دارویی سبحان، اوراق گواهی سپرده عام بانک پارسیان، زرین معدن آسیا و حق تقدم خرید سهام آن، داروسازی تولید دارو،‌سیمان مجد خواف، اقتصادی و خودکفایی آزادگان، نیروسرمایه از سوی ناظر بازار سهام در حالی بازگشایی شدند که هیچ نماد معاملاتی امروز نیز متوقف نماند.

برا ساس این گزارش، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 80 ملیون سهم پتروشیمی شازند به ارزش بیش از 16 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدادر عمده انتقال یافت کمتر از 50 میلیون سهم بانک خاورمیانه نیز به ارزش بیش از 13 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده جابه‌جا شد.

همچنین اندکی بیش از 21 میلیون سهم گروه دارویی سبحان به ارزش بیش از 10 میلیارد تومان کدبه‌کد شد. در عین حال 20 میلیون سهم زامیاد به ارزش یک و نیم میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عده انتقال یافت و در عین حال کمتر از 13 میلیون سهم پتروشیمی مبین به ارزش بیش از 4.5 میلیارد تومان کد به کد شد. در فولاد مبارکه اما امروز بیش از 8 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده جابه‌جا شد.

در عین حال 4.5 میلیون سهم صنایع پتروشیمی خلیج فارس به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم انتقال داده شد. 

به گزارش فارس، امروز بازار سهام در حالی شاهد حجم گرفتن معاملات سهام در برخی تک‌سهم‌های شوینده و خودرویی بود که با اقبال خریداران اغلب حقیقی برای جمع‌‌آوری سهام در گروه فلزات اساسی به رهبری ملی‌مس و فولاد مبارکه، امروز بورس تهران با معاملاتی پرحجم به کار خود پایان داد.

امروز همچنین در نماد معاملاتی به‌پرداخت پس از گذشت 7 روز از عرضه اولیه این سهم در بورس تهران معامله‌گران شاهد واگذاری صف خرید میلیونی این سهم در حالی بودند که در پایان معاملات امروز با صف خرید مجدد 2 میلیون سهمی مواجه و به کار خود پایان داد. 

به گزارش فارس،‌امروز بازار سهام بازاری به نسبت پرحجم بود که به مدد گروه فلزات اساسی شاهد اقبال معامله‌گران به سهم‌های بازار اول تالار شیشه‌ای بود. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها