کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مردم کولرها را در دور کُند قرار دهند


کد خبر : ۳۸۸۹۹چهارشنبه، ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱:۰۲۳۰۲۴ بازدید

وزارت نیرو اعلام کرد: با افزایش دما در هفته آینده، تمامی شرکت های صنعت آب و برق کشور در حالت آماده باش کامل خواهند بود.

وزارت نیرو اعلام کرد: با افزایش دما در هفته آینده، تمامی شرکت های صنعت آب و برق کشور در حالت آماده باش کامل خواهند بود.

دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو اعلام کرد: با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی کشور مبنی بر افزایش دما از روز شنبه 7 مرداد تا سه شنبه 10 مردادماه جاری، تمامی شرکت های صنعت آب و برق کشور در حالت آماده باش کامل خواهند بود.

بر اساس این گزارش، پیش بینی می شود در هفته آینده همزمان با افزایش دمای هوا، مصرف برق نیز افزایش پیدا کند، به همین خاطر وزارت نیرو ضمن اعلام آماده باش به کلیه شرکت های توزیع و انتقال برق در سراسر کشور از مردم در خواست کرد نهایت همکاری را با این شرکت ها جهت کاهش مصرف برق به عمل آورند. 

وزارت نیرو از مردم درخواست کرده در این روزها با قرار دادن کولرهای آبی بر روی دور کُند وکولرهای گازی روی 25 درجه و همچنین عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در زمان اوج مصرف 12 تا 16 بعد از ظهر و همچنین 21 تا 23 شب نهایت همکاری را با صنعت برق داشته باشند. 

این گزارش می افزاید، روز چهارشنبه 14 تیرماه سال جاری رکورد بی سابقه 55 هزار و 400 مگاواتی برای مصرف برق کشور ثبت شد، عددی که حاکی از افزایش 2500 مگاواتی مصرف برق نسبت به پیک مصرف سال گذشته بود. 

کارشناسان معتقدند در صورت وقوع چنین افزایشی در هفته آینده نسبت به آنچه که در روز 14 تیرماه سال جاری اتفاق افتاده، شبکه برق کشور که برای 15 سال توانسته پایداری شبکه را تضمین کند، با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

قابل ذکر است هر ساله صنعت برق برای جبران هر یک هزار مگاوات برق حدود 3000 میلیارد تومان هزینه می کند و تقزیباً می توان گفت سالانه برای جبران 5 تا 6 درصد رشد مصرف برق حدود 15 تا 20 هزار میلیارد تومان در بخش های مختلف تولید، توزیع و انتقال هزینه می شود.  

بر همین اساس وزارت نیرو طی اطلاعیه از مردم درخواست کرده برای جلوگیری از اتلاف منابع ملی کشور و حفظ پایداری شبکه و البته رفاه عمومی حال هموطنان بویژه در شهرهای جنوبی و جنوب شرق کشور که به مراتب با آب و هوای گرم تری در هفته آینده دست و پنجه نرم می کنند، در مدیریت مصرف خود کوشا باشند.

گفتنی است، وزارت نیرو از تمامی شرکت های برق منطقه ای و توزیع نیروی برق درخواست کرده که در هفته آینده با تمام توان مراقبت های لازم را به منظور جلوگیری از حوادث و قطع برق بکار ببندند.

 همچنین از تمامی شرکت های آب و آبفا خواسته شده دستورالعمل های لازم جهت جلوگیری از قطع آب و استفاده از مولدهای برق اضطراری را به عمل آورند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها