کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بورس تهران در پایان معاملات روز سه‌شنبه چگونه گذشت؟


کد خبر : ۳۸۸۷۱سه شنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶:۲۲۶۰۳ بازدید

تالار بورس تهران امروز سه‌شنبه پس از بازگشت نمادهای معاملاتی از مجامع عادی سالیانه، شاهد تقویت تقاضای معامله‌گران حقیقی در گروه فلزات اساسی و معدنی‌ بود.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه سوم مرداد ماه 96 با افزایش 247 واحدی روی رقم 81 هزار و 181 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 26 واحدی عدد 17 هزار و 823 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 394 واحدی به رقم  89 هزار و 612  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما  در حالی با افزایش 250 واحدی به رقم  56 هزار و 672  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 123 واحدی عدد  178 هزار و 97 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش 2 واحدی به 921 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های ملی صنایع مس ایران با 248 واحد ،معدنی و صنعتی گل گهر با 49 واحد و به پرداخت ملت با 24 واحد افزایش بیشترین تاثیرمثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های پتروشیمی پردیس با 44 واحد ، آسان پرداخت پرشین با 33 واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با 14 واحد کاهش  بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 189 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 602 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 58 هزار و 337  نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی فن‌آوران، ملی صنایع مس ایران، صنعتی آما، بیمه ملت، لیزینگ خودروی غدیر،‌ فولاد خوزستان‌،‌ داروی بهداشتی لقمان، قرارداد اختیار خرید و فروش ایران‌خودرو، لنت ترمز ایران، زامیاد، پارس‌خودرو، قرارداد اختیار خرید و فروش ملی صنایع مس ایران،‌ رادیاتور ایران، ایرکاپارت صنعت، ایران‌خودرو، پارس‌دارو، نفت بهران،‌ پتروشیمی شیراز، صنعتی سپنتا، معادن بافق، توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی آرین‌توسکا، نیروسرمایه، اقتصادی و خودکفایی آزادگان، نفت پاسارگاد، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس، حق تقدم خرید سیمان کرمان، متوقف شدند. 

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد کمتر از 48 میلیون سهم گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان به کدهای انتقالی سهامدار عمده جابه‌جا شد. در تاپیکو امروز 18.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان کد به کد شد.

همچنین بیش از 3.5 میلیون سهم تولید برق ماهتاب کهنوج به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

بر اساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی شاهد تحرک معامله‌گران اغلب حقیقی به ویژه در گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها بود که به نظر می‌رسد با بازگشت اغلب نمادهای معاملاتی از مجامع عادی‌ سالیانه و تعیین تکلیف سود نقدی این مجامع استراتژی واضح‌تری برای سرمایه‌گذاری در بورس دست کم تا پایان نیمه اول امسال برای اغلب معامله‌گران ترسیم شده است.

هر چند که انتظار برای مشخص شدن وزرای کلیدی اقتصادی در کابینه دولت دوازدهم از جمله وزیر صنعت و بازرگانی، وزیر نفت، وزیر اقتصاد و البته بانک مرکزی همچنان مبنای تصمیم‌گیری برای اغلب معامله‌گران به ویژه سهامداران حقوقی است. 

در این بین بازار پایه فرابورس همچنان مکان امنی برای نوسان‌گیران کوتاه‌مدت‌نگر بازار سرمایه در معاملاتی کم‌تعداد است. 

امروز بازار سهام بازاری متعادل و به نسبت کم‌حجم بود که همزمان با تداوم اصلاح قیمتی در برخی گروه‌های بازار دومی شاهد اقبال خریداران اغلب حقیقی سهام در گروه فلزات اساسی و معدنی بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها