کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تداوم افزایش قیمت نفت در بازار جهانی


کد خبر : ۳۸۸۶۰سه شنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲:۲۱۵۴۸ بازدید

نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی پس از این که عربستان سعودی متعهد شد صادراتش را در ماه آینده کاهش دهد و اوپک اعضای متعدد خود ...

نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی پس از این که عربستان سعودی متعهد شد صادراتش را در ماه آینده کاهش دهد و اوپک اعضای متعدد خود را به پایبندی بیشتر به توافق کاهش تولید فراخواند، به سطح بالاتری صعود کرد.

این افزایش همچنین با هشدار رییس هیات مدیره هالیبرتون مبنی بر این که رشد شمار دکل‌های حفاری در آمریکای شمالی روند یکنواختی پیدا کرده و رونق تولید نفت شیل آمریکا را در ابهام فرو می‌برد، مورد حمایت قرار گرفت.

نفت برنت برای تحویل در سپتامبر در بازار لندن با ۳۰ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش، به ۴۸.۹۰ دلار در هر بشکه رسید و به رشد ۱.۱ درصدی در معاملات روز دوشنبه افزود.

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا، با ۳۱ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش، در ۴۶.۶۵ دلار در هر بشکه ایستاد.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی، در نشست وزیران کمیته اوپک و غیراوپک که روز دوشنبه در سن پترزبورگ روسیه برگزار شد، اعلام کرد: در صورت لزوم کشورهای عضو و غیر عضو اوپک متعهد هستند توافق کنونی برای کاهش ۱.۸ میلیون بشکه در روز را پس از مارس سال ۲۰۱۸ نیز ادامه دهند.

وزیر نفت عربستان خاطر نشان کرد: کشورش در ماه اوت صادرات نفت خام را به ۶.۶ میلیون بشکه در روز محدود خواهد کرد که تقریبا یک میلیون بشکه در روز کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

اوپک همچنین موافقت کرد: نیجریه  زمانی که تولیدش از ۱.۷ میلیون بشکه در روز کنونی به نرخ ۱.۸ میلیون بشکه در روز افزایش یافته و تثبیت شود، با محدود کردن یا حتی کاهش تولید، به توافق کاهش تولید ملحق شود.

الکساندر نواک، وزیر نفت روسیه، اظهار کرد: اگر پایبندی به توافق کاهش تولید ۱۰۰ درصدی باشد، ۲۰۰ هزار بشکه در روز از میزان عرضه به بازار حذف خواهد شد.

با این‌همه بانک بارکلیز انگلیس در گزارشی اعلام کرد: از نظر ما این دیدارها به منظور حفظ وجهه و تغییر توجه بازار از پایبندی ضعیف عراق به توافق، انعطاف‌پذیری شیل و تولید بالاتر لیبی و نیجریه صورت می‌گیرد.

موسسه امریکن پترولیوم روز جاری آمار هفتگی ذخایر نفت آمریکا را منتشر خواهد کرد. طبق نظرسنجی مقدماتی رویترز، ذخایر نفت تجاری آمریکا احتمالی هفته گذشته به میزان سه میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها