کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

یک اتهام بزرگ به خودروسازان آلمان!


کد خبر : ۳۸۸۵۹سه شنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰:۰۸۲۰۸۱ بازدید

بزرگترین صنعت آلمان، دوباره با سوالات سخت چگونگی انجام کسب و کار مواجه شده است.

هنوز هم ماجراهای رسوایی فولکس واگن و «دیزل گیت» (dieselgate) که سال 2015 اتفاق افتاد ادامه دارد. در آن جریان فولکس واگن موتورهای جعلی در خودروها به کار برده بود که به نظر می رسید پاک باشد. حالا تولیدکنندگان بزرگ این کشور در برابر اتهام یک تبانی بزرگ از دهه 1990 تا الان مواجه هستند.

مجله اشپیگل روز جمعه در گزارشی به نامه ای اشاره کرده بود که فولکس واگن به مقامات ضدتراست آلمان در تابستان سال گذشته فرستاده و در آن رفتارهای ضدرقابتی را پذیرفته بود.

این مطلب صدها نفر از مدیران فولکس واگن (شرکت های تابعه آن آئودی و پورشه) صاحبان دایملر، مرسدس بنز و بی ام و 60 بخش صنعت در طول این دهه را متهم کرده است. این اتهام درباره تبانی و نقض قوانین ضد انحصار در خصوص میزان گاز خروجی خودروهای دیزلی است. شرکت های آلمانی به این متهم شده اند که به دلیل گران بودن مخازن بزرگ از مخازن کوچکتر استفاده کرده اند. این در حالی است که این مخازن کوچکتر توانایی تمیز کردن گازهای اگزوز را ندارند.

مقامات اروپایی که مسئول تضمین کسب و کارهای منصفانه در اتحادیه اروپا هستند سریعا به این گزارش پاسخ داده اند.

کمیسیون اروپا در بیانیه ای که روز شنبه منتشر کرد، گفت: کمیسیون اروپا و دفتر کارتل آلمان (German cartel office) اطلاعاتی در این زمینه دریافت کرده که در حال حاضر توسط کمیسیون در حال ارزیابی است. حدس زدن در این مرحله زود است.

اما دفتر کارتل آلمان روز جمعه این اظهار نظر ها را رد کرد.

تعداد زیادی در خطر هستند. اگر مقامات اتحادیه اروپا در نهایت به این نتیجه برسند که خودورسازان آلمان قانون رقابت را شکسته اند، آنها باید میلیارد ها دلار جریمه بدهند.

البته این آسیب می تواند فراتر از شرکت ها باشد. 800 هزار نفر در آلمان در خودروسازی ها کار می کنند و 20 درصد کل درآمد بخش صنعت را به خود اختصاص داده است.

این ماجرا یک پیام برای بزرگترین اقتصاد اروپا است. یکی از هر پنج اتومبیل در سراسر جهان نام تجاری آلمان را به خود اختصاص داده است. شهرت «ساخت آلمان» به پیشرفت مهندسی کمک کرده است و این محصولات را به محصولات شماره یک برای مصرف کنندگان در سراسر جهان تبدیل کرده است.

فولکس واگن و دایملر این اتهامات را رد کرده اند. بی ام او هم در بیانیه ای اعلام کرد که سیستم انتشار گاز دیزلی آن به طور قابل توجهی از رقبا در بازار متفاوت بوده است و هیچ یک از وسایل نقلیه او برای انجام آزمایش های تست انتشار گاز دستکاری نشده است. او همچنین گفت: ما برای ارائه بهترین سیستم تصفیه اگزوز رقابت می کنیم.

سخنگوی بی ام و اعلام کرد که اتهامات مجله اشپیگل را رد می کند. بی ام و همچنین می گوید: به صاحبان 350 هزار خودرو دیزلی شرکت خود یک نرم افزار رایگان برای ارتقا انتشار گاز ارائه داده است که دانش آن طی سال ها به دست آمده تا پیشرفت های بیشتری در کاهش انتشار گاز انجام دهند.

دایملر هم اعلام کرده است که 3 میلیون خودرو مرسدس بنز را داوطلبانه احضار کرده است تا مسایل مربوط به نصب موتورهای دیزلی را بررسی کند. این شرکت خدمات ارتقا برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ارائه می دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها