کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلایل گرانی گوشت گوسفندی در بازار


کد خبر : ۳۸۸۵۵سه شنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳:۵۱۶۸۹ بازدید

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه گوشت گوسفندی دوباره گران شده از مذاکره با کشورهای استرالیا، رومانی و نیوزلند برای واردات گوشت به کشور خبر داد.

علی اصغر ملکی درباره آخرین وضعیت بازار گوشت گوسفندی اظهار داشت: قیمت این کالا حدود 500 تا 1000 تومان افزایش یافته و در حال حاضر هر کیلوگرم شقه بدون دنبه عرضه به مغازه دار بین 37 تا 38 هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه مغازه داران نیز با 10 الی 12 درصد سود این کالا را عرضه می کنند، افزود: قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه عرضه به مصرف کننده بین 41 تا 42 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره دلایل گرانی گوشت گوسفندی در بازار، اضافه کرد: کمبود دام یکی از دلایل این امر است و با توجه به ایام و اعیاد پیش رو تولیدکنندگان چندان تمایلی به عرضه دام های خود ندارند و کمتر دام هایشان را عرضه می کنند.

ملکی با بیان اینکه برنامه ریزی شده طی یک هفته الی 10 روز آینده با واردات گوشت این خلا در بازار پر شود و در قیمت ها کاهشی ایجاد شود، درباره اینکه چرا با وجود توزیع گوشت های وارداتی قیمت این کالا در بازار کاهش نمی یابد؟ افزود: کیفیت ها مشتری پسند نیست، گوشت های آسیانه میانه چندان مورد پسند مصرف کنندگان ایرانی نیستند، زیاد از این نوع گوشت ها استقبال نمی شود و آنها چندان جذب نمی شوند؛ با این حال اگر همین گوشت ها هم وارد نمی شد معضل ما بیشتر می شد.

وی اضافه کرد: در همین راستا برنامه ریزی هایی برای مذاکره با کشورهای استرالیا، نیوزلند و رومانی برای واردات گوشت انجام شده چرا که گوشت های این کشورها در جامعه ما شناخته شده تر است که درخواست ما نیز این بوده تا تنش بازار گرفته شود.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها