کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

انتقاد رئیسی به مدعیان حقوق بشر


کد خبر : ۳۸۸۵۱سه شنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵:۴۴۴۸۶ بازدید

تولیت آستان قدس با اشاره به اینکه روحیه خداخواهی در شهیدان آن‌ها را به نقطه‌ای رسانده است که آنچه دارند را کریمانه به نقطه اخلاص ...

تولیت آستان قدس با اشاره به اینکه روحیه خداخواهی در شهیدان آن‌ها را به نقطه‌ای رسانده است که آنچه دارند را کریمانه به نقطه اخلاص گذاشته‌اند، تأکید کرد: رفتار کریمانه با دیگران، رفتار دولت با ملت و ملت با دولت باید بر اساس کرامت باشد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم خطبه خوانی میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) که صبح سه‌شنبه در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه در واژگان فرهنگی دینی ما کرامت مفهوم و معنای فراگیری دارد، اظهار کرد: در فلسفه بعثت نبی گرامی اسلام(ص) کرامت یافتن انسان محوریت‌ترین اصل آورده شده است.


تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه خداوند یک کرامت ذاتی به همه انسان‌ها عنایت کرده است، افزود: انسان با عقل و خرد خود از سایر موجودات انسان متمایز شده و کرامت یافته است و سرمایه بزرگی است که خداوند به انسان مرحمت فرموده است و متعلق به نوع انسان است.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: جامعه‌ای که می‌خواهد به این زندگی توحیدانه نزدیک شود باید بداند که نظام سازی قرآنی باید در پرتو اعتقاد به خدا باشد و نگاه به دیگران و دگر خواهی در آن شکل بگیرد، امروز حقوق بشر گوش فلک را پر کرده است اما واقعا چه کسی این حقوق را رعایت می‌کند؟ دگر خواهی جز در پرتو خدا خواهی نیست.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه روحیه خداخواهی در شهیدان آن‌ها را به نقطه‌ای رسانده است که آنچه دارند را کریمانه به نقطه اخلاص گذاشته‌اند، تأکید کرد: رفتار کریمانه با دیگران، رفتار دولت با ملت و ملت با دولت باید بر اساس کرامت باشد.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: هیچ پیمان و قراردادی در نظام اسلامی نمی‌تواند با کرامت در تضاد باشد، همه ارتباطات در جامعه اسلامی باید با حفظ کرامت باشد، در نظام اداری و سازمانی ما کرامت باید اصل باشد، رفتار زیردست با مدیر و مدیر با زیر دست و ارتباط همه با ارباب رجوع باید با در نظر داشتن کرامت انسانی و اسلامی باشد.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: اگر برای آزادی قدس شریف تلاش می‌کنیم نشانه توجه به همین اصل اسلامی یعنی کرامت انسان است، اصلا همه دعوای ما امروز در جهان به این دلیل است که ما حامی کرامت انسان‌ هستیم، ما اعتقاد داریم که مردم فلسطین باید خود تصمیم بگیرند، یمنی، بحرینی، فلسطینی و هر انسانی در دنیا حق انتخاب و زندگی کردن دارد و آنچه صهیونیست و آل سعود در دنیا در حال انجام است مخدوش کردن این حق است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها