کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اغفالگر دختران در فضای مجازی دستگیر شد


کد خبر : ۳۸۸۴۵سه شنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹:۰۱۱۰۳۷ بازدید

رئیس پلیس فتا هرمزگان گفت: اغفالگر دختران در فضای مجازی که از آنها سو استفاده و اخاذی می کرد، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ دوم علی اصغر افتخاری گفت: با مراجعه دختر جوانی در  بندرعباس مبنی بر مزاحمت و تهدید انتشار تصاویر خصوصی، با توجه به حساسیت پرونده، موضوع به صورت ویژه در دستور کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: برابر اظهارات شاکی فردی در شبکه‌های اجتماعی با شماره ناشناس اقدام به تهدید وی کرده و مدعی شده که از شاکی فیلم در اختیار دارد و برای عدم انتشار آن‌ها در فضای مجازی قصد اخاذی را داشته است. همچنین این فرد ناشناس علاوه بر ایجاد مشکل برای دختر جوان، برای خانواده او مزاحمت ایجاد کرده است. 

سرهنگ افتخاری افزود: با انجام اقدامات فنی و تخصصی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم به هویت ب. م شناسایی شد. با شناسایی به موقع هویت متهم و بررسی سوابق وی مشخص شد او  جز متهمان سابقه‌دار در امر اغفال دختران جوان و تهدید و اخاذی از آن‌ها است.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: با توجه به سابقه‌دار بودن متهم با هماهنگی مقام قضایی و شناسایی مخفیگاه وی در شهر بندرعباس، با رعایت اصل غافلگیری متهم دستگیر و به همراه ادله جرم شامل لپ تاپ، یک عدد گوشی تلفن همراه، تعدادی سیم کارت و حافظه جانبی به پلیس فتا منتقل شد.

وی خاطر نشان کرد: در بازجویی ها از متهم، او ابتدا منکر هرگونه اتهامی نسبت به خود شد، ولی در ادامه با روبه رو شدن با مستندات جمع آوری شده به بزه ارتکابی مبنی بر تهدید به انتشار فیلم و تصاویر شخصی شاکی و اخاذی از وی اعتراف و این گونه بیان داشت حدود یک ماه پیش در یکی از شبکه‌های اجتماعی به قصد ازدواج با شاکی پرونده آشنا و پس از جلب اعتماد و ابراز علاقه، چند مرحله حضوری ملاقات داشتیم. در ادامه شاکی را به منزل مسکونی خود دعوت و با تهدید دختر جوان اقدام به تهیه فیلم و عکس از او کردم. 

سرهنگ افتخاری با اشاره به اینکه ضمن دعوت شاکی به این پلیس، هدف از این عمل متهم را سوء استفاده از اعتماد وی بیان داشت، گفت: با بررسی فنی ادله کشف شده از متهم مشخص گردید تصاویر و فیلم‌های بسیاری از دختران نوجوان و جوان که متهم اقدام به اغفال آن‌ها کرده و اقدام به سوء استفاده از آن‌ها برای اعمال شیطانی خود کرده بود، استخراج شد. 

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در پایان گفت: قانونگذار برای افرادی که در فضای مجازی اقدام به ایجاد مزاحمت و کلاهبرداری می کند با جدیت تمام برخورد خواهد کرد. همچنین شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندی از مطالب آموزنده به سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir مراجعه کند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها