کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بررسی علت بسیاری از شکست‌های مالی


کد خبر : ۳۸۸۳۲دوشنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۶:۳۱۱۶۳ بازدید

«چند نشانه ای که می گوید باید تغییراتی در عادات مالی خود ایجاد کنید» یک ضرب المثل قدیمی می گوید دو صد گفته چون نیم کردار ...

سوده قدیمی- «چند نشانه ای که می گوید باید تغییراتی در عادات مالی خود ایجاد کنید» یک ضرب المثل قدیمی می گوید دو صد گفته چون نیم کردار نیست. اینکه خواهان پیشرفت های مالی در زندگی هستیم تنها به حرف آسان است. حرف واقعی را اعمال و رفتار ما می گویند. تا به حال کسی از شما پرسیده که برای پیشرفت و کسب موفقیت های مالی چه قدر تلاش کرده اید؟ چه گام هایی برداشته اید؟ اگر تا به حال چنین سوالی از شما نشده، این بار این مقاله این پرسش را از شما می کند: آیا جزو افرادی هستید که در مسیر موفقیت مالی قدم نهاده و آغاز به  کار کرده اید یا جزو آن دسته ای هستید که هنوز آویزان رفتارها و عادات غلط مالی خود هستند؟ اگر تشخیص برایتان مشکل است که در کدام گروه قرار می گیرید، ده نشانه زیر را مطالعه کنید تا نسبت به تغییر عادات مالی خود مصمم تر شوید.

قبل از خرید، پول را تمام و کمال پرداخت می کنید: 

فرض کنید پول زیادی به دست تان رسیده، چیز جالبی می بینید و سریع آن را می خرید. اشتباه شما همین جاست. شما باید مدیریت بیشتری به خرج داده و حواس تان به امر صرفه جویی باشد. خودتان را عادت دهید قبل از خرید هرچیزی، اندکی وقت برای مقایسه قیمت آن با دیگر مغازه ها یا اجناس مشابه اش بگذارید شاید بتوانید آن را ارزان تر با همان کیفیت خریداری کنید  و یا قبل از خرید نهایی و پرداخت کامل پول، از فروشنده بیست و چهار ساعت وقت در صورت پشیمانی یا تعویض آن درخواست کنید. به این ترتیب از خریدهای ناگهانی و هیجان زده جلوگیری می کنید. همه این ها نمونه هایی از روش های صرفه جویی شناخته می شوند. عادت صرفه جویی مرتب و ثابت درباره آیتم های بزرگ و مهم و همین طور درباره خریدهای معمول روزمره می تواند هزاران یا حتی میلیون ها تومان در سال به پس انداز شما اضافه کند. 

 بازنشستگی ؟ فراموشش کنید 

وقتی حرف از پس انداز برای دوران بازنشستگی به میان می آید عده ای می گویند برای حال زندگی کنید نه آینده. اما حقیقت این است که وقتی شما برای دوران بازنشستگی خود پول یا سرمایه ای کنار می گذارید در واقع در حال پس انداز برای «خود آینده تان» هستید. همان طور که اکنون دلتان می خواهد در امنیت و آسایش زندگی کرده و از آن لذت ببرید، این «خود آینده» نیز به اندازه «خود الانتان» حق دارد از زندگی لذت ببرد. هزینه های زیاد و گاها پیش بینی نشده زندگی در دوران بازنشستگی که در شغلی فعالیت ندارید، در صورت نداشتن پول و امکانات مالی می تواند لذت زندگی را  تا حد زیادی از شما سلب کند و تنها با آینده نگری و پس انداز برای آن دوران می توانید آسایش خود را تضمین کنید. پس همچنان که سعی دارید تعادلی بین حال اکنون و آینده تان برقرار سازید، در کنارش تا جایی که برایتان معقول و ممکن است برای حساب بازنشستگی تان پول کنار بگذارید. 

 با همان افراد همیشگی به کسب و کارتان ادامه می دهید 

هیچ جمله ای بهتر از این ضرب المثل قدیمی این مطلب را روشن نمی کند؛ «حساب حساب است ، کاکا برادر». شما می بایست روابط و ارتباطات کاری و تجاری خود را از مقوله رفاقت و دوستی جدا کنید. اگر بخواهید فردی را به استخدام خود درآورید آیا او را از روی فکر و بر اساس شایستگی هایش انتخاب می کنید یاصرفا براساس سابقه آشنایی و دوستی تان؟ این یکی از همان عادات اشتباهی است که اتفاق می افتد. ارتباطات حرفه ای و کاری خود را از سر بگیرید و در فواصل زمانی معین با کارگزاران بیمه، مشاورین مالی،حسابداران و وکیل خود دیدارهای منظمی داشته باشید. گاهی لازم است هرچند وقت یک بار یک قدم به عقب برداشته و ارتباطات کاری خود را دوباره ارزیابی کنید.

عوض کردن بانک؟ خیر، هرگز 

احتمالا در طول زندگی مالی تان تجربه دریافت سودهای بالا از حساب های بانکی تان را داشته اید، این طور نیست؟ هر بانک تسهیلات و امکانات خاص خود را داراست که در هر کدام می توان انواع حساب ها و سپرده گذاری های مختلف با شرایط و سودهای متفاوت را یافت. با این مقدمه توصیه می شود نگذارید حساب های جاری تان تنها در یک بانک سال های سال راکد بماند. همیشه از وضعیت بانک های دیگر، انواع سپرده گذاری ها و نرخ سودهای موجود اطلاع حاصل کنید. به این ترتیب می توانید با جابه جایی بانک فعلی خود به بانک هایی با شرایط بهتر، از امکانات ویژه آن برخوردار شوید، هم چنین جابه جایی حساب های بانکی فعلی با حساب هایی با نرخ سود بالاتر،سود و پول بیشتری به حساب های جاری شما سرازیر می کند. درست است که این جا به جایی ها کمی زمان بر است اما به واقع به معنای وجود پول بیشتر در جیب شماست. پس حداقل بهتر است هر ده سال یک بار وضعیت خود را بازنگری کرده و در صورت مشاهده رکود، دست به یک تغییر بزرگ بزنید.

 نه گفتن را تمرین کنید 

مطمئنا هرکدام از ما برای یک بار هم که شده در موقعیتی قرار گرفته ایم که فردی درخواست مالی داشته باشد و ما نتوانیم به صراحت نه بگوییم و اظهار جمله « این ماه این مبلغ در بودجه و توان من نیست» برایمان سخت و دشوار باشد.اما وقتی افرادی پیدا می شوند که به چنین درخواست هایی با جمله ای مشابه «من این ماه برای پول خود اولویت های دیگری دارم» پاسخ می دهند، بسیار جای خوشحالی دارد. فراموش نکنید شما حق دارید برای پول خود تصمیم بگیرید پس پولتان را براساس اولویت هایتان خرج کنید. وقتی درخواستی از توان شما خارج است بهتر است محترمانه آن را رد کرده و به طور شفاف دلیل و اولویت های حائز اهمیت خود را بیان کنید.

 کتاب؟ چرا کتاب بخوانیم تا وقتی تلویزیون هست 

از سر باز کردن و به عهده نگرفتن مسئولیت تصمیمات مالی نامناسب و غلط با گفتن جمله «من از پول و پس انداز و سرمایه گذاری چیزی سر درنمی آورم»، آسان ترین راه ممکن است. این انتخاب شماست که در همین وضعیت ناآگاهی و نداشتن اطلاعات کافی باقی بمانید یا انتخاب متفاوت تری داشته باشید. مانندچه؟ مثلا درباره موضوعات مربوط به پول و هر آنچه بدان ربط پیدا می کنید مطالعه کافی داشته ودیدن حداقل یک برنامه تلویزیونی در هفته را ترک کنید. در عوض این زمان را صرف خواندن کتابی درباره روش های سرمایه گذاری، یا یک مجله اقتصادی یا وب سایتی با محوریت بازنشستگی کنید.

خواهان کمک های تخصصی و کارشناسانه نیستید

 اگر گمان ﻣﯽ کنید به تنهایی از پس همه چیز بر ﻣﯽ آیید اشتباه ﻣﯽ کنید.برخی افراد خود را کارشناس و همه چیز دان همه ﻣسائل دانسته و سعی دارند اداره و کنترل همه چیز را خود شخصا به عهده بگیرند در حالی که افراد ﻣوفق همیشه از دیگران کمک گرفته و به خوبی ﻣﯽ دانند نمی توان در همه زﻣینه ها سررشته داشت و خوب و کارآﻣد عمل کرد .اصل درست آن است که در هر ﻣسئله ای ﻣﯽ بایست به ﻣتخصص آن اﻣر رجوع نموده و از کمک ها و ﻣشورت های کارشناسانه وی بهره ﻣند شد .برای ﻣثال گاهی پیش ﻣﯽ آید به کسی نیاز پیدا کنید که ﻣشاوره های مالی دهد یا در پرداخت ﻣالیات راهنمایی های ﻻزم را به شما بدهد یا هر چند وقت یک بار روند پیشرفت مالی شما را بررسی کند. حرف آخر این که هرگز تصور نکنید کمک گرفتن از کارشناسان اﻣر ﻣانند یک ﻣشاور مالی پیشرفته نشانه ضعف و ناکارآﻣدی شماست بلکه این نشان دهنده نقطه قوت شماست.
 
مهارت های جدید نمی آموزید

 برخی افراد از این که ﻣﯽ بینند شغل شان بدون تلاش خاصی ﻣسیر خود را به سوی پیشرفت طی ﻣﯽ کند دیگر به دنبال کسب مهارت های جدید و به روز شدن نمی روند. در حالی که اﻣروزه با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و تخصصی شدن ﻣشاغل، بهترین سرﻣایه گذاری که ﻣﯽ توانید انجام دهید سرﻣایه گذاری روی توانایی ها و مهارت های خویش است .

برای ﻣثال ﻣواردی ﻣانند اخذ ﻣدرک تحصیلی باﻻتر، کسب گواهیناﻣه مهارت های ﻣرتبط با شغل خود، گذراندن دوره های کارآﻣوزی مدیریت یا مهارت های ارتباطی، همه و همه به شما کمک ﻣﯽ کند شغل خود را به سطحی باﻻتر ارتقا دهید.

در یک کلام هر آنچه را که پتانسیل درآﻣد شما را افزایش ﻣﯽ دهد  یافته و برای انجام آن دست به کار شوید.

هدفی در نظر ندارید

 به نظر شما چه تعداد افراد ﻣایلند سال دیگر دقیقا در همان موقعیتی باشند که اکنون هستند؟ از نظر شما آیا این رکود و در جا زدن نیست؟ خودتان را در یک سال دیگر تصور کنید تمایل دارید در این ﻣدت تا سال دیگر چه کارهایی انجام داده یا به اتمام رسانده باشید؟ آیا آن ﻣوقع هم همین ﻣیزان پول و سرﻣایه ای که اکنون در بانک و پس انداز خود دارید را ﻣﯽ خواهید یا بیشتر؟ یک کاغذ بردارید و بنویسید سال دیگر می خواهید در چه موقعیتی قرار گرفته باشید ؟ سپس تک تک اقدامات عملی که برای رسیدن به هدف خود نیاز دارید را یادداشت کنید .اکنون اهداف خود را زمان بندی کرده و برای هر کدام از اقداماتی که قصد انجام آن را دارید بازه زمانی مشخصی معین کنید .اگر تکالیف خود را طبق برنامه تان پیش ببرید مطمئن باشید موفقیت های مالی از آن شما خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها